اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر مرکزی

برگزاری نشست خبری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به مناسبت هفته دولت

برگزاری نشست خبری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان به مناسبت هفته دولت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در راستای تبیین دستاوردهای نظام مالیاتی کشور همزمان با آغاز هفته دولت نشست خبری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل امور مالیاتی استان با تشریح دستاوردهای نظام مالیاتی در یکسال گذشته به واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های سطح استان پرداختند.

وی اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را در راستای ایجاد عدالت اقتصادی حائز اهمیت دانست و افزود: هم اکنون آثار متعدد نظام مالیات در ایجاد شفافیت اقتصادی، عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی و توسعه و عمران شهری بسیار مشهود است.

در استان اصفهان در ۵ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد افزایش درآمدهای مالیاتی داشته ایم

عدم وصول برخی درآمدهای متمرکز موجب فاصله گرفتن از تحقق وصولی پیش بینی شده می باشد  و در این رابطه نیاز به برنامه ریزی دقیق و مدون داریم.

در منبع مالیات بر ارزش افزوده تحقق ۵۵ درصدی داشته ایم و عدم وصول متمرکز و کاهش ابرازی مودیان نسبت به سنوات قبل موجب عدم تحقق سهمیه پیش بینی شده می باشد

مبلغ واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

افزایش تعداد پرونده ها در بخش مشاغل؛ نزدیک به ۴۶ هزار مودی جدید تشکیل پرونده داده اند و با نظم دهی به سیستم، کنترل دستگاه های POS و اجرای کامل قوانین و مقررات چتر مالیاتی گسترش می یابد.

علاوه بر رصد گردش POS، گردش حساب ها نیز رصد میگردد.

اظهارنامه مودیان مشمول مالیات بر ارزش افزوده که از تاریخ اجرای قانون اظهارنامه ارائه نموده اند ولی تاکنون رسیدگی نشده می بایست تا پایان سال اظهارنامه قطعی شود در غیر اینصورت سیستم تعیین تکلیف میکند.

از ابتدای مهرماه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بصورت فراگیر برای همه فعالان اقتصادی اجرا میگردد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x