استاندار اصفهان: مسکن خبرنگاران استان مشکل پیگیری زمین بود که در حال حاضر آن هم حل شده است

استاندار اصفهان: مسکن خبرنگاران استان مشکل پیگیری زمین بود که در حال حاضر آن هم حل شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، صبح امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست خبری دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، با اصحاب رسانه در محل ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری اصفهان برگزار شد.

در این نشست خبری ابتدا دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، اظهار کرد: سال ۹۲، سال انتخابات و بسیار حساس بود، رسانه‌های دنیا از ماه‌ها قبل برای ایجاد حاشیه و کاهش حضور مردم برنامه‌ریزی کرده بودند تا انتخابات زیر ۱۰ درصد را محقق کنند، اما این موضوع اتفاق نیفتاد و در استان اصفهان مشارکت در انتخابات یک درصد از انتخابات گذشته بیشتر بود.  علی‌رغم اینکه رسانه‌های معاند در برخی از حوزه‌های انتخابیه مثل سمیرم، برگزاری انتخابات را با مخاطره مواجه کرده بودند، اما در همان حوزه‌ها مشارکت ۸۰ درصدی داشتیم که آمار نشان‌دهنده آگاهی مردم از توطئه‌های دشمن بود که با شرکت در انتخابات این توطئه‌ها را خنثی کردند. دشمن تمام تلاش خود را برای عدم حضور مردم در پای صندوق رای و ناامید کردن مردم از طریق رسانه ها انجام داد و از طریق امپراطوری رسانه تلاش کردند ، اما نتوانستند آن چه را که می خواستند کسب کنند.

و در همین جا از اصحاب رسانه که در ایام انتخابات مردم را همراهی کردند تشکر می کنم. سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در ادامه افزود: امروز و با اتفاقات اخیر که در دانشگاه‌های آمریکا ایجاد شده، روشنگری نسبت به امپراتوری رسانه‌ای در حال انجام است. همچنین امروز یک عرصه دردناک دیگر که آبروی اصطلاحاً ابرقدرت‌های پیشین جهان را برده در حال وقوع است و ۳۳ هزار فلسطینی از جمله ۱۳ هزار کودک شهید شدند، اما کشورهای غربی به سادگی از کنار آن می‌گذرند، غرب با امپراتوری رسانه‌ای جهان خواست که خبرها به مردم دنیا نرسد، اگر امروز می‌بینیم در دانشگاه‌هایی که تربیت کننده مدیران آینده آمریکا و اروپا هستند اعتراضاتی با این وسعت انجام می‌شود، به دلیل جانفشانی و فعالیت پرثمر خبرنگاران و شهادت ۱۴۰ نفر از اصحاب رسانه است که اجازه محاصره اخبار را ندادند.

وی همچنین در ارتباط با مسکن خبرنگاران استان اصفهان اظهار کرد: مسکن خبرنگاران استان مشکل پیگیری زمین بود که در حال حاضر آن هم حل شده است.

دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، گفت: در گذشته پزشکان هندوستانی و پاکستانی بیماران ما را درمان می‌کردند و به معنای واقعی کلمه نیازمند و وابسته به کشور‌های غربی بودیم. کشوری که ۴۰ سال تحت تحریم بود تا نتواند نیازهای خود را برآورده کند امروز نیز برای دیده نشدن محصولاتش در دنیا تحریم است.
دکتر سیدرضا مرتضوی، اضافه کرد: ما می‌توانیم، در جمهوری اسلامی ایران به معنای کامل شده است در این شرایط نگاه تحقیرآمیز به دستاوردهای جوانان و دانشمندان ایرانی پذیرفتنی نیست. هر فردی که ایران و ایرانیان را دوست دارد باید به دنبال عزت کشور باشد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در رابطه با تأمین آب استان اصفهان گفت: گام اول متوقف کردن کسری آب در زاینده‌رود و گام دوم احیاء مجدد آبخوان است که برای تحقق این دو گام اقداماتی طراحی شده و در حال اجرا است. وی در ادامه افزود: تمام قد تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های تأمین آب استان اجرایی شوند و در این مورد همه بضاعت های استان را پای کار آورده‌ایم.
تا قبل از شروع پروژه تأمین آب استان اصفهان از دریای عمان، رکورد اجرای انتقال ۱/۹ کیلومتر در روز بوده است که اکنون رکورد ۵ کیلومتر را نیز زده‌ایم. در این پروژه روزانه ۴۰۰ تریلی به طور متوسط حمل لوله به محل این پروژه را انجام می‌دهند، یکهزار و ۳۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت و در جبهه‌های متعددی پیمانکاران فعال هستند.
بابت این فعالیت شبانه روزی، زحمات بسیاری کشیده و به صورت ثابت قرارگاه آب استان به صورت هفتگی برگزار می‌شود. سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، افزود: از طرفی پیگیری‌های متعددی به صورت روزانه با سطح ملی انجام می‌شود تا پروژه‌های تأمین آب استان به ثمر برسند.

دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در ارتباط با گردشگری استان گفت: اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری دو راهبرد استان برای توسعه هستند، از این رو در برابر گسترش بی رویه صنایع و ایجاد صنایع آب‌بر جدید ایستادگی کرده‌ایم زیرا معتقد هستیم اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و اولویت استان در تأمین آب مصرفی، آب آشامیدنی مردم است. وی افزو: امروز جمهوری اسلامی در جایگاهی ایستاده که اصفهان ما امروز میزبان گردشگران سلامت است.

دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در ارتباط با فرو نشست ها گفت: علت فرونشست کسری آبخوان حوزه زاینده‌رود است که برای رفع آن ۲۵ اقدام در حال انجام است. گام اول این است که روند کاهش این ذخیره را در آبخوان متوقف کنیم و در گام دوم شیب را به سمت احیای آبخوان حرکت دهیم، که برای تحقق این دو گام اقداماتی طراحی شده و در حال اجرا است. سیدرضا مرتضوی، ادامه داد: در این دو گام به صورت همزمان ۲۵ برنامه با پنج محور تعریف کرده‌ایم و تمام قد برای اجرای پروژه‌های تأمین آب استان اصفهان ایستاده است.

دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در ارتباط با دانشگاه هنر اصفهان و ارتباط با دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: در رابطه با گلایه دانشگاه هنر مبنی بر عدم حضور مسئولان استان در این دانشگاه، در جلسه اولی که با دانشگاه‌های استان و تشکل‌های دانشجویی داشتیم اعلام شد در هشت سال گذشته، دانشگاه و دانشجویان یک نشست هم با استاندار اصفهان نداشته‌اند، در حالی که در دو سال و نیم گذشته  استانداری در هفت جلسه وسیع، هر بار در دانشگاه‌های مختلف حضور داشته است، رویکرد استان و دولت حضور در جمع دانشجویان و دانشگاهیان بوده چون به آن اعتقاد داشته و به دلیل فعال‌سازی قشر جوان و دانشجو، استفاده از افکار و اذهان بکر و فعال آنها و ارتباط اداره استان با بدنه دانشجویی مورد تأکید است.

دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در همین رابطه ادامه داد: هفت جلسه با دانشجویان در مراکز مختلف داشته‌ایم و دانشگاه‌های هنر هم از جمله دانشگاه‌های درخواست دهنده بوده که به لحاظ ظرفیت مکانی و فیزیکی در حال پیگیری است اما دانشگاه صنعتی هم که محل خدمت خود من بوده هنوز حضور نداشته‌ایم و از آن سمت هم مورد انتقاد هستیم. در واقع این عدم حضور به معنای بی‌توجهی به مسائل دانشگاه هنر نیست، زیرا کمیسیون دانشجویی در استان تشکیل و به مسائل دانشگاه و دانشجویان می‌پردازند و در دو و نیم سال گذشته مسائل مختلف مورد بررسی بوده که برخی دستور جلسات ویژه دانشگاه هنر بوده و نسبت به دانشگاه هنر بی‌تفاوت نبوده‌ایم.

در پایان دکتر سیدرضا مرتضوی، استاندار استان اصفهان، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مبنی بر مشکل مسکن خبرنگاران استان اصفهان، و پیگیری این موضوع اظهار کرد: در جلسه قبلی که در خدمت خبرنگاران بودم ، از مسکن و شهرسازی خواستیم که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند، که قرار شد با هماهنگی اداره کل ارشاد اسلامی و … مسیری اجرائی برای خانه دار شدن خبرنگاران داشته باشیم. آخرین پیگیری انجام شده مشکل زمین بود که آن هم در حال حاضر حل شده است، و کار کارشناسی آن انجام شده است. وی افزود: مسکن خبرنگاران استان مشکل پیگیری زمین بود که در حال حاضر آن هم حل شده است.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x