اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

اسکان بیش از ۸۵ هزار مسافر نوروزی در شامگاه یکم فروردین ماه در اصفهان

اسکان بیش از ۸۵ هزار مسافر نوروزی در شامگاه یکم فروردین ماه در اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

 اسکان بیش از ۸۵ هزار نفر در شامگاه یکم فروردین ماه در اصفهان، هدایت و ساماندهی ۲۱ دست‌فروش، برگزاری کرسی تلاوت و جزخوانی قرآن کریم در چهارباغ عباسی، افزایش ۳.۵ برابری بازدیدکنندگان باغ گل‌ها و نجات یک مسافر از خطر مرگ در باغ فدک از جمله خبرها و اقدامات کمیته های مختلف ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در روزها و شب های گذشته بوده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در هفتمین روز فعالیت ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان (شامگاه یکم فروردین ۱۴۰۳) تمام مراکز اقامتی شهر برای اسکان مسافران نوروزی مورد استفاده قرار گرفت.

جواد شفیعی با بیان اینکه در این بازه زمانی بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر اصفهان تکمیل شد، افزود: بالغ بر ۳۳ هزار مسافر نیز در مدارس آموزش و پرورش اسکان یافتند.

او از اسکان بیش از ۸۵ هزار نفر در شامگاه یکم فروردین ماه در اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر در منازل استیجاری اسکان یافتند و ۱۴۷۰ خودروی مسافران در باغ فدک پذیرش شد.

به گفته او، از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا شامگاه یکم فروردین بالغ بر ۱۶۰ هزار مسافر در کلان‌شهر اصفهان اسکان داده شدند.

هدایت و ساماندهی ۲۱ دست‌فروش در شهر

مسئول کمیته قضائی و انتظامی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان نیز خبر داد: از ساعت ۰۷:۰۰ روز یکم فروردین تا ساعت ۰۷:۰۰ روز دوم فروردین ماه ۲۱ مورد تذکر و اعمال قانون بازاریابان اسکان غیرمجاز (کلید به دستان) انجام شده است.

روح‌الله ابوطالبی افزود: در این بازه زمانی ۹۹ چادر مسافرتی توسط نیروهای گشت ویژه این اداره کل از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

برگزاری کرسی تلاوت و جزخوانی قرآن کریم در چهارباغ عباسی

مسئول کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان هم با اشاره به برگزاری چندین برنامه فرهنگی و اجتماعی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهر اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه تحویل سال در گلستان شهدا، برگزاری جُنگ قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی از دوم تا هشتم فروردین ماه در سالن جدید گلستان شهدا، برپایی جشنواره مناجات‌خوانی در باغ غدیر و برگزاری رویداد ورزشی تفریحی و تئاتر خیابانی در پارک جنگلی ناژوان و کوه صفه ازجمله این برنامه ها است.

علیرضا خاکسار افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان کرسی تلاوت و جزخوانی قرآن کریم همراه با غرفه‌ها و برنامه‌های فرهنگی در چهارباغ عباسی برپا شده است.

او خاطرنشان کرد: در شب و شام ولادت امام حسن مجتبی (ع) جشن‌های ویژه ای در مناطق مختلف شهر برگزار می شود.

افزایش ۳.۵ برابری بازدیدکنندگان از باغ گل‌ها

خبر دیگر اینکه به گفته مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، در روز یکم فروردین ماه ۳۵۰۰ نفر از باغ گل‌ها بازدید کردند.

مرتضی نصوحی با اعلام این خبر گفت: باغ گلها در روز یکم فروردین ماه با افزایش ۳.۵ برابری نسبت به روزهای گذشته روبرو شده است.

او اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۱۶۰ هزار مسافر در شهر اصفهان اسکان داده شدند که از این میزان ۱۸ هزار نفر در هتل‌ها، حدود سه هزار نفر در مهمان‌پذیرها، ۶۳ هزار نفر در مدارس، ۱۶ هزار نفر در منازل استیجاری، حدود ۴۰ هزار نفر در منازل اقوام و آشنایان، حدود ۱۴ هزار نفر در باغ فدک و بالغ بر ۸۴۰ نفر هم در خوابگاه‌ها اسکان پیدا کردند.

مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اعلام اینکه از ابتدای فعالیت این ستاد برای نوروز امسال تاکنون حدود ۶۷۰۰ نفر از تله‌کابین صفه بازدید کرده اند، گفت: در این بازه زمانی ۱۱۵۰۰ نفر از مجموعه شهر رویاها، حدود شش هزار نفر از تله‌سیژ ناژوان و حدود ۹۴۰۰ از شهربازی صفه استفاده کردند.

او افزود: تا روز گذشته ۱۱۱۵۰ نفر از آکواریوم، حدود ۱۲ هزار نفر از باغ پرندگان، حدود ۶۶۰ نفر از باغ خزندگان، حدود ۷۰۰ نفر از باغ پروانه‌ها و صدف‌ها و حدود ۴۰۰ نفر به‌صورت روزانه در برنامه جزخوانی چهارباغ عباسی حضور پیدا یافتند.

نجات یک مسافر از خطر مرگ در باغ فدک

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: در شب یکم فروردین ماه یک زن ۴۳ ساله که در اثر مسمومیت با گازco ناشی از قرار دادن منقل زغال در چادر در معرض خطر قرار داشت، توسط نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل با استفاده از کپسول اکسیژن امدادرسانی شد و از مرگ حتمی نجات یافت.

محمدمهدی مقدس‌زاده افزود: در شامگاه یکم فروردین‌ ماه مسافران نوروزی ۱۴۵۰ چادر در کمپ باغ فدک برپا کردند و نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل ۲۵۰ کپسول گاز پیک‌نیک و هشت منقل زغالی را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند. او خاطرنشان کرد: علاوه بر ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی که هر روز حدود ۲۰۰ آتش‌نشان در آن در حالت آماده‌باش به سر می برند، ۵۵ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه دو دستگاه خودروی اطفائیه سبک و یک دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک فعالیت دارند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x