محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد ، تکمیل پروژه نیمه تمام عمرانی و شهری اولویت اصلی شهرداری است

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد ، تکمیل پروژه نیمه تمام عمرانی و شهری اولویت اصلی شهرداری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، روز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ شهردار محمدآباد، شهرستان جرقویه اصفهان میزبان خبرنگاران بود.

در این نشست خبری محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد، با بیان اینکه:از جمله آثار تاریخی شهر محمد آباد، ارگ تاریخی محمد آباد است که موزه آن ثبت ملی شده است، افزود: مسجد جامع شهر محمد آباد، برج کبوتر خانه، منزل ریاحی و حمام سنتی از دیگر آثار تاریخی این شهر است.

شهردار محمد آباد اعلام کرد: در پروژه های در دست اقدام شهرداری، اولویت ما پروژه های نیمه تمام است که به انجام برسانیم.

شهر دار محمد آباد جرقویه اصفهان ضمن اشاره به پروژه های شهرداری که در سال ۱۴۰۲ به انجام رسیده است، اظهار داشت پارک کوهستان که شهید گمنام در آنجا دفن است، باعث افتخار اهالی شهر محمد آباد است. وی همچنین از خرید و نصب دستگاه آب شیرین کن، تملک و زیر سازی میدان خروجی به سمت شهرضا به مساحت ۷ هزار متر مربع، که به یاری خداوند امسال جدول گذاری و آسفالت کف انجام می شود خبر داد و افزود: آزاد سازی خیابان آیت الله فقیهی که از سال ۱۳۷۴ در دست اقدام شهرداری بوده، آزاد سازی مجموعه های تجاری و ۸ واحد مسکونی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، احداث پارک محله ای به مساحت ۱۰۰۰ متر جهت توزیع خدمات شهری در بافت فرسوده با اعتبار ۱ میلیارد وچهار صدتومان، ساماندهی و اصلاح میدان ورودی شهر محمد آباد، ساماندهی و اصلاح میدان ورودی شهر از سمت سه راهی محمد آباد، نصب تابلوی ورودی شهر ، زیر سازی پد بالگرد اورژانس هوایی با هزینه تقریبی ۱ میلیارد تومان، پروژه زیر سازی، جدول گذاری پیاده روسازی، آسفالت و لکه گیری حاشیه معابر با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان، از جمله پروژه هایی است که در دست اقدام داشتیم.

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد، خاطرنشان کرد: مرمت آثار تاریخی بخصوص قلعه شهر، روشنایی بلوار شهید سلیمانی با اعتبار بالغ بر ۴ میلیارد تومان، روشنایی به مسافت حدود ۳ کیلومتر بین محمد آباد و نصر آباد با مشارکت اداره راه و حمل‌ونقل و شهرداری و اداره برق، احداث میدان نماز و اصلاح بلوار امام خمینی( ره )، احداث یادمان شهید گمنام، فضای سبز شهر برای هر نفر ۲۸ متر مربع در نظر گرفته شده است از دیگر پروژه های است که در دست اقدام شهرداری بود.

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد، با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهر محمد آباد ۱۶ میلیارد تومان بود تصریح کرد: با اصلاح بودجه, ما ۲۲ میلیارد تومان محقق کردیم یعنی بالغ بر ۸ میلیارد زیادتر از بودجه مان، اسماعیل زاده شهردار محمد آباد بودجه سال ۱۴۰۳ را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

شهر دار محمد آباد جرقویه اصفهان مطرح کرد: امروز سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، وی همچنین اعلام کرد: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند.

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد، با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، تاکید کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم.

شهردار محمد آباد جرقویه ابراز داشت: این نمایشگاه از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.

محمد اسماعیل زاده شهردار محمد آباد، همچنین افزود: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

گفتنی است: ارگ محمدآباد شهر جرقویه که بزرگ ترین موزه مردم شناسی شرق اصفهان است، اقامتگاه سنتی و یادگار دوران زندیه و قاجاریه است.

این ارگ به مساحت ۷ هزار متر در بافت قدیمی شهر محمد آباد قرار دارد و حصار آن با ارتفاع بین ۷ تا ۸ متر مکانی خوب برای دیده بانی است.

خانه های داخل قلعه با معماری خشتی و طاق های ضربی مخصوص مناطق کویری و اطاق های سه دری، پنج دری با مشبک های گچی بنا شده است.

اقامتگاه سنتی دو اتاق شاه نشین و دو اتاق خان نشین و سه سوئیت سنتی و امکانات سفره خانه،چایخانه،شربت خانه،نگارخانه وعکاسخانه سنتی دارد.
ارگ محمدآباد شهر جرقویه در ۵۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است.
این اقامتگاه هفتگی میزبان گردشگران خارجی و داخلی است.

مریم نظری
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x