اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

حضور دانش آموزان ورزنه ای در ضیافت سحری مدرسه

حضور دانش آموزان ورزنه ای در ضیافت سحری مدرسه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

ماه رمضان که می‌شود یکی از ویژه برنامه‌های مدارس برگزاری افطاری با حضور دانش‌آموزان است؛ اما خانم صادقی، مدیر مدرسه شهید شریفی جندان در ابتکاری جالب این بار به جای افطاری، از دانش‌آموزانِ ابتدایی خود برای سحری ماه مبارک رمضان دعوت کرد.

خانم صادقی در این باره می‌گوید: معمولا در ماه مبارک رمضان، دانش‌آموزان را برای افطار در مدرسه دعوت می‌کنند اما من به خاطرم رسید که می توانیم آن‌ها را برای سحر دعوت کنیم لذا این موضوع را با همکاران مطرح کردم و آن‌ها هم استقبال کردند.

1

مدیر مدرسه شهید شریفی جندان ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک بودیم، تصمیم گرفتیم که یک اردوی درون مدرسه‌ای شبانه هم داشته باشیم. به همین منظور به بچه‌ها اعلام کردیم که در شب اول ماه مبارک رمضان ساعت ۸ شب در مدرسه همراه با رضایت نامه و وسایل شخصی از جمله بالشت و پتو حاضر شوند؛ از قبل کلاس‌ها را هم برای اسکان بچه‌ها آماده کردیم. من، معلمان، مربی طرح امین و کوچولوهای معلم‌ها کمی قبل از شروع برنامه در مدرسه منتظر آمدن بچه‌ها بودیم.

1

خانم صادقی توضیح می‌دهد: ابتدا با حضور بچه‌ها برای برنامه اردو، پخش فیلم داشتیم؛ بعد هم حسابی بچه‌ها در کنار دوستانشان اوقات خوشی را گذراندند. سپس استراحت کردیم و بچه‌ها را برای سحر بیدار کردیم؛ آقای اصغری، مدیر آموزش و پرورش، آقای عبدالهی، معاون آموزشی، آقای یوسفیان، کارشناس گروه‌های درسی و اعضای انجمن نیز که به این برنامه دعوت بودند هنگام سحر به مدرسه آمدند؛ پس از صرف سحری دعای سحر پخش شد و بعد از آن نماز صبح اقامه گشت؛ سپس مدیر آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان درباره فضیلت ماه رمضان و روزه داری سخنرانی کرد.

1

مدیر مدرسه شهید شریفی جندان درباره احساس بچه‌ها به این برنامه می‌گوید: بچه‌ها خیلی خوشحال بودند و به وجد آمده بودند؛ با اینکه سحر بیدار شدند اما امروز در مدرسه از همه سرحال‌تراند و سر از پا نمی‌شناسند لذا فکر می‌کنم خاطره یک شب ماندن در مدرسه، سحری و نماز جماعت در کنار دوستان و گرفتن اولین روزه ماه مبارک رمضان در مدرسه هرگز از خاطر دانش‌آموزانم پاک نخواهد شد.

گفتنی است در این برنامه ۴۰ دانش‌آموز از پایه‌های چهارم تا ششم مدرسه شهید شریفی روستای جندان از توابع شهرستان ورزنه شرکت کردند. 

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x