اجتماعی استان تصاویر تهران دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

کاروان فرشتگان سندروم دان مهمان بهشت هشتم

کاروان فرشتگان سندروم دان مهمان بهشت هشتم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

۱۴ ساعت سفر با قطار شاید برای کودکان عادی راحت باشد اما «مسئول کانون خادمیاران رضوی تهران» از سختی های سفر این فرزندان و مادران می گوید و می افزاید: میزبانی از این فرشتگان سختی های خود را دارد و مثلا در سفر با قطار خادمیاران و مادران، وظیفه رفع بیقراری های آنها را داشتند تا این سفر زیارتی به سلامت و آرامش محقق شود.
هاشمی ادامه می دهد: برای اولین بار در طول مدت خدمتم، زائرانی، متفاوت را همراهی کردم که بسیار صادق، مهربان و دوست داشتنی اند.
هاشمی می افزاید: ۵۱ فرزند سندروم دانی در این سفر به مشهد الرضا مشرف شدند که با همراهی مادرانشان کاروان ما به ۱۲۷ زائر می رسد.
او می گوید: این کودکان بیقراری های خاص خود را دارند و برنامه های سفرمان برمبنای حال و هوای بچه ها تنظیم می شود؛ هدفمان ایجاد فضای دلنشین و یک زیارت بیادماندنی بویژه برای مادران صبورشان است که سالها در کنار این فرزندان از بسیاری از آسایش های زندگی دست کشیده اند.
حضور دو زوج جوان در کاروان «فرشتگان سندرون دان» از زیبایی های دیگر این گروه است که همزمان با ولادت حضرت علی اکبر زندگیشان را در بارگاه رضوی آغاز کرده اند.
«هاشمی» در ادامه از شادمانی بچه های کاروان در این سفر پرنشاط می گوید: این سفر را برای این فرزندان همراه با بازی، شادی و هدایا تدارک دیدیم، چون آنها زائران ویژه آقا امام رضا هستند.
مسئول کانون خادمیاران تهران بیان میکند: مسافران این کاروان زیارتی از شهرهای، شهریار، ملال، قرچک، منطقه ۵، منطقه ۱۵ و از خانواده های کمتر برخوردارند که تا کنون زیارت نیامده و این اولین سفرشان به مشهدالرضاست.
این کاروان پنج خادمیار دارد که «مقدسیان» یکی از آنهاست، او از تجربه متفاوتش از سفر با این کودکان می گوید و می افزاید: این زائران دوست داشتنی فرشته اند اما بنظر من مادرانشان هم فرشته های صبرند و امیدوارم این سفر ذره ای از خستگی های زندگی برایشان کاسته باشد.
او می گوید: نگاه زلال این زائران صادق «آقاامام رضا»، لبخندها و ابراز احساساتشان، صبر مادرانشان، خوشحالیشان از گرفتن هدایایی که در حرم به آنها دادیم، هر لحظه ش برای ما متفاوت بود.
همزمان با میلاد حضرت علی اکبر، جوانانی از جنس مهر و عاطفه به زیارت آمده اند، این زائران دوست داشتنی آقا، چشمشان که به گنبد طلا می افتد، به صف احترام می ایستند و مانند مادرانشان دست به سینه ارادت می گذارند، بدون شک سه روز مهمانی در مشهدالرضا(ع) خاطره ای ماندگار برایشان می شود و قاب عکس یادگاریشان با گنبد بارگاه، روی دیوار خانه هایشان، تا همیشه، این روز خوش را یادآور خواهد شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x