اجتماعی استان اقتصادی بین الملل تصاویر

ایران رتبه دوم رشد اقتصادی جهان شد

ایران رتبه دوم رشد اقتصادی جهان شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که ایران در میان ۳۰ اقتصاد برتر دنیا پس از هند بیشترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ را داشته است.
بر خلاف منفی بافی هایی که برخی افراد مانند محمد فاضلی مرتبا به خورد جامعه ما می دهند، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی جهان، که تحت عنوان گزارش چشم انداز اقتصادی جهان منتشر شده، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ را ۵٫۴ درصد اعلام کرده است.
محمد فاضلی در نوشته اخیرش (ایرانیان را در معرض فلاکت جمعی بزرگ و مهیب) قلمداد کرده است!!
رشد ۵٫۴ درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳ طی سال های اخیر بی سابقه بوده و بهترین عملکرد اقتصاد ایران از زمان خروج آمریکا در سال ۲۰۱۸ و اجرای سیاست فشار حداکثری از سوی کاخ سفید بوده است.
بر اساس این گزارش، ایران در میان ۳۰ اقتصاد برتر دنیا پس از هند بیشترین رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ را داشته است. این ۳۰ اقتصاد که مجموعا ۸۳ درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده اند شامل اقتصادهای توسعه یافته ای مثل آمریکا و آلمان و کشورهای در حال توسعه ای مثل ایران، ترکیه، کره جنوبی و چین هستند.
در میان این اقتصادها، هند با رشد ۶٫۷ درصدی در سال ۲۰۲۳ مواجه شده که بیشتر از هر کشور دیگر بوده است. پس از هند، ایران با رشد ۵٫۴ درصدی دررتبه دوم این کشورها از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته است. فیلیپین با رشد ۵٫۳ درصدی پس از ایران در رتبه سوم قرار گرفته است.
درمیان این کشورها، ‌آرژانتین و عربستان، آلمان و پاکستان با رکود اقتصادی و رشد منفی مواجه شده اند. اقتصادهای آرژانتین و عربستان منفی ۱٫۱ درصد رشد داشته است. آلمان نیز با رشد منفی ۰٫۳ درصدی و پاکستان با رشد منفی ۰٫۲ درصدی مواجه شده اند.
رشد اقتصادی برخی کشورهای دیگر عبارت است از: برزیل ۳٫۱ درصد، کانادا ۱٫۱ درصد، مصر ۳٫۸ درصد، فرانسه ۰٫۸ درصد، ژاپن ۱٫۹ درصد، کره جنوبی ۱٫۴ درصد، نیجریه ۲٫۸ درصد، هلند ۰٫۲ درصد، روسیه ۳ درصد، تایلند ۲٫۵ درصد،‌ آمریکا ۲٫۵ درصد و انگلیس ۰٫۵ درصد.
صندوق بین المللی پول در این گزارش رشد ۳٫۷ درصدی را برای اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۴ و رشد ۳٫۲ درصدی را برای سال ۲۰۲۵ پیش بینی کرده است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x