محمد رضا پهلوی: خوب شد! اعدام شد حقش بود…

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
فریده دیبا(مادر فرح) : فکر می کنم ۱۸ یا ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۸ بود که از طریق یک رادیوی موج کوتاه قوی که از مراکش با خود آورده بودیم خبر اعدام امیرعباس هویدا را از تهران دریافت کردیم. همه ی ما به وضوح از اعدام هویدا خوشحال شدیم. حتی محمدرضا هم خوشحال شد.این مرد با ندانم کاری های خود در طول سیزده سال نخست وزیری زیر پای رژیم را خالی کرد و با بی شرمی تمام. در دادگاه گناه ندانم کاری های خود را به گردن شاه انداخت و گفت: ” سیستم سلطنتی مقصر بوده و نه او! “هویدا و خانواده ی او از بهاییان متعصب ایران بودند. به همین دلیل بهاییان و اسرائیل که از بهاییان حمایت می کند و جامعه ی بهایی امریکا سر و صدای مختصری در مورد اعدام او به راه انداختند. اما خیلی زود هویدا فراموش شد.محمدرضا از شنیدن خبر اعدام عده ای ناراحت می شد و در برابر خبر اعدام عده دیگر می گفت: ” خوب شد! حقشان بود!”در مورد هویدا گفت: ” خوب شد.حقش بود!” ۱
منبع: ۱-دیبا.فریده. “دخترم فرح” ترجمه اله رییس فیروز.به آفرین.تهران.۱۳۷۹ ص۴۴۴
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*
