اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی مرکزی

دیدگاه ستاره صمدی بهمانی از ایفای نقش یک بازیگر

بازیگر پروژه آذین ستاره صمدی بهمانی در یک مصاحبه خبری با خبرنگار احوال نیوز ازایفای نقش یک بازیگر در حرفه بازیگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شما که علاقه به بازیگری دارید چیکار میکنید؟اکثر کسانی که به بازیگری علاقه دارند، احساس می‌کنند که ورود به این حرفه بسیار سخت و غیرقابل نفوذ است، اما در حقیقت اینطور نیست.

ورود به حرفه بازیگری مانند هر شغل دیگری الزامات و روندی دارد که اگر آن‌ها را طی کنید و پشتکار و سخت‌کوشی داشته باشید، می‌توانید به آرزوی خود برسید.تست بازیگری قدم اول در راه بازیگرشدن است، اما قبل از اینکه به مرحله انجام تست برسید، باید خود را آماده کنید.

اگر افرادی که تست میگیرند اگر درخواست پول و یا چیزهای دیگر کنند غیر قانونی میباشد.من با استاد صیادی آشنا شدم او به من اول کلاهبرداری در این عرصه را تو ضیح داد و سپس تست و تمرینات رایگان داد که خیلی ها ملیونها برای این تمرینات خرج میکردند.به کمک استاد صیادی می‌توانید با مبانی بازیگری آشنا شدم و به یک شناخت کلی از این فعالیت هنری رسیدم. تمرینات بازیگری می‌تواند کمک بزرگی به شما در آمادگی تست بازیگری کند.

امروزه امکان شرکت در کلاس بازیگری وجود دارد با مخارج بالا که کمک بزرگی به مشتاقان این حرفه جذاب برای رسیدن به آرزوی بازیگری می‌کند.

من خیلی علاقه به بازیگری داشتم و فیلم و سریال زیاد میدیدم، نمیدانستم از کجا شروع کنم؟اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در کلاس‌های بازیگری شرکت کنید، اما به یاد داشته باشید که همه کلاس‌ها کیفیت یکسانی ندارند.

بهتر است تمرکز خود را روی کلاس‌های باکیفیت استاد عباس صیادی که با سبک جدید و باتجربه بگذرانید. مربیان شما می‌تواند نقش مهمی ‌در زندگی و آینده شما داشته باشند بخش اساسی بازیگر بودن، تعهد به کار و مخاطب است. بازیگری مانند شغل‌های دیگر است و شما با مطالعه، مشاهده، انجام‌دادن و آموزش یاد می‌گیرید، اما برخلاف سایر حرفه‌ها، مهارت‌های بازیگری مبتنی بر تخصص در تجهیزات نیست.شما صدا، حواس پنجگانه، بدن و ذهن خود را دارید.

برای بازیگر شدن، باید بتوانید همه این موارد را کنترل کنید تا انگیزه و وضعیت عاطفی یک شخصیت را در گفتن یک داستان به هم مرتبط کنید. از طریق تست صدا می‌توانید میزان قدرت حنجره و توانایی خود را برای کنترل صدایتان بسنجید.

از رد شدن در تست بازیگری نترسید. برخی از افرادی که تست میگیرند از روی کتابها ویا تستهای نمایشی میگیرند اما استاد صیادی در جلسه اول ۵۳ تست از من گرفت و وقتی در مورد تستها توضیح داد متوجه شدم تستها تخصصی و مقایسه خودم با تواناییهای واقعی خودم بود و مثل خیلی از کارگردانان من را با دیگران مقایسه نکرد چون تواناییها و احساسات افراد متفاوت است.

از آنجایی‌که شما نگران کمبود تجربه هستید، با انجام تمرینات مختلف می‌توانید تجربیات باارزشی به دست آورید بهتر است به رد شدن عادت کنید، زیرا بخشی از روند کار و زندگی است.

در سنین پایین شروع به فعالیت کنیداز سنین پایین شروع کنید. طبق قانون شانس، اگر فرآیند بازیگری را بعد از دانشگاه شروع کنید، احتمال کمتری وجود دارد که آن را انجام دهید.

دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد، اما یکی از متداول‌ترین آن‌ها این است که با افزایش سن، رقابت هم افزایش پیدا می‌کند.در دوره‌های مختلف شرکت کنیددر تمرینات استاد عباس صیادی نوشتن تمرینات حرفه ای تئوری شرکت میکنیم.

بازیگری در واقع نوعی قصه ‌گویی است، اما قصه ‌ها به شیوه‌ای خاص روایت می‌شوند. به‌عنوان مثال، کتاب «شاهنامه» را بخوانید، متوجه خواهید شد که تقریباً هر فیلم از یک ساختار پیروی می‌کند.

کتاب‌های خوب دیگری که می‌توانید برای افزایش اطلاعات خود بخوانید .چگونه سبک بازیگری خود را بشناسم؟بازیگری یک تجارت است و وقتی وارد یک تست بازیگری می‌شوید، محصولی را که می‌فروشید، خودتان هستید.

شما باید بدانید که چگونه محصول را به‌درستی بسته‌بندی کنید تا خریداران احتمالی « مخاطبان » بدانند که این محصول برای پروژه که در آن هستید مناسب است یا خیر. این به معنای داشتن درک واقع‌بینانه از آنچه می‌توانید ارائه دهید، از جمله ویژگی‌های بدنی شما مانند قد و وزن، نحوه صدا و هر مهارت خاصی که علاوه بر بازیگری دارید، است. شما باید بدانید که برای شخصیت‌سازی و جان‌بخشیدن به آن از چه روشی استفاده می‌کنید. پاسخ به این سوال سبک بازیگری شما را مشخص می‌کند.

به گفته استاد عباس صیادی « با شناخت خود و تواناییهای خود سبک خود را داشته باشید وبهترین باشید »

شیوا انصاری

انتهای پیام / *

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x