اجتماعی استان اصفهان فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

جشنواره گاو هلشتاین نمایشی زیبا، تخصصی و فنی از دام های برجسته کشور

جشنواره گاو هلشتاین نمایشی زیبا، تخصصی و فنی از دام های برجسته کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز: گاو هلشتاین یکی از برجسته ترین نژادهای گاو شیری در دنیا  است که به عنوان محبوب‌ترین نوع گاو در تولید لبنیات محسوب می شود و برگزاری جشنواره هایی از جمله جشنواره گاو اصیل هلشتاین نیز می تواند زمینه افزایش توان علمی و عملی کشور در پرورش گاو هلشتاین و آشنایی مردم با فرآورده‌های لبنی و ترویج مصرف شیر را فراهم می کند. به همین منظور به سراغ مهندس قاسمعلی حسن زاده مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی وحدت اصفهان رفتیم تا نظر ایشان را در این رابطه جویا شویم.

وی در پاسخ به این سوال که جایگاه جشنواره گاو هلشتاین و تاثیر آن در بین دامداران در کجا قراردارد؟

گفت: جشنواره گاو هلشتاین یک نمایش بسیار زیبا، تخصصی و فنی از یکسری دام های برجسته می باشد که شرکت کنندگان در جشنواره می توانند در جهت توسعه‌ و بهینه کردن دام و دامداری خود بهره کافی را ببرند و نیز قادر به شناخت دامداری‌های صنعتی در جهت خرید و تامین تلیسه مورد نیاز خود خواهند بود. فلذا جشنواره می تواند از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد

قاسمعلی حسن زاده در خصوص اهمیت برگزاری سومین جشنواره در سطح استانی و ملی با اشاره به اینکه از آخرین جشنواره قبل بالغ بر هیجده سال می‌گذرد گفت: برگزاری جشنواره در حال حاضر سبب رشد دامدار و توسعه دامداری با بهره گیری از علم روز ارائه شده، استفاده از ژن برتر، تبادل اطلاعات و مشاهده دام های برتر حاضر در جشنواره می تواند حائز اهمیت باشد و از دیگر سوی سبب آشنایی بیشتر خانواده ها با این صنعت و تشویق جوانان جهت تحصیل دانشگاهی در رشته علوم دامی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی وحدت اصفهان در خصوص امکان برگزاری جشنواره بطور سالانه گفت :بنده با برگزاری جشنواره بطور سالانه بدلیل هزینه های بالا و سختی کار و اینکه ممکن است دامداران تمایل به شرکت نداشته باشند موافق نیستم اما پیشنهاد من هر پنج سال یکبار است.

وی  در رابطه با چالش های برگزاری چنین جشنواره هایی گفت: به نظر من یکی از چالش‌های پیش رو فقدان رسانه و نبود اطلاع رسانی مستمر در طول سال است که منجر به عدم آشنایی کامل عموم مردم با این قبیل جشنواره ها می شود.

حسن زاده درپایان پیشنهاد نمود که باید شرایط برگزاری را طوری فراهم کنیم که علی رغم استقبال بالای مردم از جشنواره، خانواده ها نیز بتوانند با دام های صنعتی و رعایت اصول کاملا بهداشتی در نگهداری دام ها، خوراک آنها و دیگر موارد از نزدیک آشنا شوند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x