اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

نمایشگاه نخل وآفتاب در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان

نمایشگاه نخل وآفتاب در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز: به همت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان نمایشگاه نخل و  آفتاب گروه جهادی سید الشهدا ریگان (استان کرمان) روز پنج شنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ در هنرستان هنرهای زیبا افتتاح شد.


این نمایشگاه دارای ۷ غرفه شامل ، ” تعمیر و بازسازی وسایل خانگی”  اهدا شده به خانواده های نیازمند،” بهداشتی و درمانی” ، ” مشاغل زنان” ،  “صنایع دستی” ،  “صنایع کشاورزی و دامی” ، ” گیاهان دارویی” ،” ثبت نام داوطلبان خدمت در گروه جهادی سیدالشهدا ” و ” عمران و مهندسی” می باشد.
عکسی  روی میز غرفه “عمران و مهندسی” گذاشته شده بود که هیچ نامی روی آن قید نشده بود و فقط در زیر عکس نوشته شده بود ” گوهر یکدانه ام ای نازنین بابای من” و همین باعث شد من جذب این غرفه شوم ،مکث کردم و به عکس خیره شدم چون نمی دانستم داستان این عکس چیست؟منتظر ماندم تا مسئول غرفه آمد و از ایشان خواستم تا راجع به این عکس برایم بگوید، ایشان نیز با صبر و بردباری و تواضع قابل توصیفی از من خواستند روی صندلی روبروی ایشان بنشینم تا قصه ای را برایم تعریف کند.

گفتم ابتدا خودتان را معرفی کنید ، گفت من “یدالله بابایی ” مسئول غرفه “عمران و مهندسی” این نمایشگاه هستم سپس  به عکس نگاه کرد و گفت : چهارسال پیش هنگامی که گروه جهادی سید الشهدا ریگان (استان کرمان) بنیاد نهاده شد مرحوم  مهندس محمد پورمهدی جهادگر و بسیجی و یکی از خیرین استان کرمان به این گروه پیوست و تصمیم به راه اندازی گروه عمران ومهندسی گروه جهادی سید الشهدا گرفت، پس از آن  تیمی گرد آمدند و در شهرستان ریگان خانه های محرومین را شناسایی  کردند خانه هایی با سقف ساخته شده از شاخه های درختان خرما و دیوارهایی خشتی و گلی نیمه فروریخته در ارتفاعات کوهستانی .

اوبا اشاره به عکس روی میز گفت :این مرد بزرگ درمدت حیات خود موفق شد برای ۲۸ خانواده خانه های ۷۲ متری مدرن با کف سرامیک، مجهز به شیرآلات مدرن، پرده کرکره ،  آب گرم کن و مفروش به قالی آماده و به آنها تحویل نماید.

سوال کردم این خانه ها چگونه ساخته و اهدا شدند.ایشان درپاسخ گفتند، برای هر کدام از متقاضیان این منازل ۲۵ میلیون وام طولانی مدت با بهره کم بانکی دریافت شد و اقدام به ساخت این بناها شد. اما برای هر یک از این بناهای ۷۲ متری حدود ۳۵۰ میلیون هزینه شد که تنها ۲۵ میلیون آن از متقاضیان دریافت گردید.درحال حاضر نیز قیمت روز هرمتر مربع این خانه ها  حدود ۱۷ میلیون تومان ارزیابی شده است یعنی هرکدام از این خانواده ها امروز صاحب یک خانه یک میلیارد و دویست و بیست میلیون تومانی هستند. درحالی که آنها برای ساخت این خانه ها فقط ۲۵ میلیون تومان آنهم بصورت وام پرداخت کرده اند.

یدالله بابایی درادامه گفت : متاسفانه مهندس محمد پورمهدی چند ماه پیش براثر صانحه تصادف در شصدو چند سالگی از دنیارفت و این قاب عکس را خانواده او جهت گرامی داشت یاد و نامش به نمایشگاه اهدا کرده اند.

گفتم : پس چرا بی نام؟گفتند، خواسته خانواده ایشان این بوده است که فقط همین جمله زیر عکس ایشان نوشته شود” گوهر یکدانه ام ای نازنین بابای من”در حال حاضر آقای بهنام ابرقوئی نژاد مسئول گروه جهادی سید الشهدا هستندو مسئول نمایشگاه نخل وآفتاب نیز آقای ممتازیان می باشند.

این نمایشگاه تا روز ۱۱ اسفندماه هرروز ازساعت ۱۵ تا ۱۹ جهت بازدید شهروندان اصفهان دایر می باشد.
لازم به توضیح است:گروه جهادی سید الشهداریگان ( استان کرمان) چهارسال پیش به همت “سرداردلها” حاج قاسم سلیمانی و جمعی از بسیجیان و جهادگران دیگر جهت رفع محرومیت از این شهرستان ، کمک به نیازمندان ، توسعه کشاورزی ودامداری و صنعت و اشتغال و کارآفرینی بخصوص برای زنان در این شهر تاسیس گردیدو به همت جهادگران و بسیجی ها و جمع بزرگی از خیرین  هر روز گسترش یافته ودر سایر استان های کشور نیز فعال می شود. 

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x