افزایش ۵ساله عمر اتوبوسهای شهری با فرآیند احیا و بازسازی
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با انجام فرآیند احیای مجدد و بازسازی اتوبوسهای شهری، هر اتوبوس میتواند حداقل ۵ سال دیگر به چرخه حیات خود ادامه دهد.
داوود بحیرایی اظهار کرد: اتوبوس همچون هر وسیله نقلیه دیگری پس از گذشت مدت زمانی حدود ۵ سال از کارکرد، دچار استهلاک میشود و دیگر نمیتواند مثل روزهای نخست کارایی داشته باشد.
او افزود: این فرسودگی در اتوبوس با موارد بسیاری از جمله کاهش کیفیت رنگ، ایجاد پوسیدگی در بدنه و بخشهای مختلف اتوبوس، خرابی موتور و دودزایی اتفاق میافتد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: بازسازی اتوبوس در واقع فرآیندی است که در آن تمام بخشهای اتوبوس نوسازی شده و قطعات فرسوده تعویض میشود، همچنین در این فرآیند پوسیدگیها نیز برطرف و اتوبوس بهطور کامل مجدد رنگآمیزی خواهد شد.
بحیرایی گفت: با این احیای مجدد و بازسازی، اتوبوس میتواند حداقل ۵ سال دیگر به چرخه حیات خود ادامه دهد.
او با بیان اینکه فرآیند بازسازی بستگی به نوع اتوبوس دارد، ادامه داد: بهطور مثال در حال حاضر هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۱۲ متری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان و هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۲ کابین حدود ۴ میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بهطور متوسط سالانه حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی کلی و حدود ۱۰۰ دستگاه بازسازی جزئی میشود.
بحیرایی گفت: کمبود منابع مالی برای بازسازی اتوبوسها، کاهش کیفیت لوازم یدکی در بازار و کمبود نیروی استادکار در زمینه بازسازی از عمده مشکلات حوزه بازسازی است.
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*