مصطفی حجه‌فروش مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است

مصطفی حجه‌فروش مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است

مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است.

مصطفی حجه‌فروش مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز, ظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ نشست خبری ، مصطفی حجه‌فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان، سید محمد حسین امامی، معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان، سید مهدی سجاد زاده، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، و با حضور اصحاب رسانه در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

مصطفی حجه‌فروش ابراز داشت: در طول سالیان گذشته این مجموعه توانسته است بیش از ۱۵۰ هزار خادمیار رضوی را جذب کند که حدود ۱۰ هزار نفر آنها در اصفهان در عرصه‌های مختلف جامعه فعال هستند.

حجه فروش تصریح کرد: در دهه کرامت، مجموعه مدیریت کانون خدمت رضوی برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای شهرستان اصفهان و شهر اصفهان به دلیل گستردگی و متنوع بودن خدمات مردمی خادم یاری تدارک دیده است.
وی همچنین افزود: امیدوارم آنچه که وظیفه اخلاقی و دینی ما در راستای کمک به مردم در مسائل اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و توانمندسازی است بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی اصفهان خاطرنشان کرد: ارتقا سطح دینی و فرهنگ مردم جامعه از اهداف اصلی خدمات ما است که خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی برای خوشنودی خدا، امام رضا علیه السلام، مردم و برای تأثیرگذاری در مسائل اخلاقی و فرهنگی جامعه انجام می‌شود.

در این نشست خبری، سید محمد حسین امامی معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با اشاره به دهه کرامت مطرح کرد: دهه کرامت فرصتی است که بتوانیم سبک زندگی رضوی و کریمانه را برای آرامش دل‌ها و نشاط معنوی جامعه ترویج کنیم و فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و پیوند بین نسلی به ویژه نوجوانان و قوم بخشی به باورهای این نسل است.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این دهه با نام امام مهربانی و رئوف اقداماتی را انجام می‌دهیم که نقطه عطف شبکه خادم یاری در سراسر استان و سراسر کشور است. خدمت و گره گشایی از کار مردم با نام امام رضا علیه السلام و اهل بیت می‌تواند پیوند دینی مردم را هم با اهل بیت و معارف دینی اهل بیت بیشتر رقم بزند.

سید محمد حسین امامی معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان با بیان اینکه: در ۲۴ مورد از شهرستان‌های استان اصفهان دفاتر نمایندگی وجود دارد، افزود: در ذیل دفتر مجموعه مدیریت خدمت رضوی استان اصفهان تعدادی از کانون‌های خدمت رضوی فعال و مشغول به خدمت هستند. به طور کلی در استان اصفهان نزدیک به ۲۵۵ کانون خدمت رضوی داریم که این کانون‌ها اعم از کانون‌های تخصصی و محلی بوده و در عرصه‌های ۱۹ گانه خدمتی ما در شبکه خادم یاری به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان اظهار داشت: تقریباً از ۲۵۵ کانون نزدیک به ۹۰ مورد در مرکز استان مستقر است. در کل استان اصفهان بیش از ۱۱ هزار خادم یار و یاور رضوی مشغول به خدمت داریم که ۳۵ درصد را بانوان و ۶۵ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که در شبکه خدمت یاری با توجه به افزایش کانون‌های ما که محل طلاقی خدمت، خادم و مختوم هستند و توسعه مفهوم خدمت، خادم و مختوم در این کانون‌ها اتفاق می‌افتد نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد بیش از ۱۴۵ درصدی خدمت را در شبکه خادم یاری داشتیم.

امامی اعلام کرد: در سراسر استان اصفهان بیش از هزار برنامه ویژه دهه کرامت خواهیم داشت. ویژه برنامه‌های دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت ماه روز ولادت حضرت معصومه با تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا رأس ساعت ۷ صبح در گلستان شهدا آغاز خواهد شد که در آن عطرفشانی و گل‌آرایی قبور مزار شهدا ؛ همچنین در همان روز از ساعت ۹ ویژه برنامه‌ای برای روز دختر با عنوان «دختر ماه» در سالن اجتماعات گلستان شهدا تدارک دیده شده است. وی همچنین افزود: علاوه بر این پنج پرچم مزین به نام مبارک امام رضا علیه السلام که متبرک شده را در پنج نقطه از شهر به اهتزاز در خواهیم آورد که یکی از آنها را نیز به صورت نمادین در میدان بزرگمهر رأس ۹ روز جمعه برافراشته خواهیم کرد.

سید محمد حسین امامی اظهار داشت: از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه به مدت ۱۱ شب در گذر فرهنگی چهارباغ رواق‌های خدمت ما در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی همچون مشاوره حقوقی، سلامت، بانوان و خانواده، کتاب و کتابخوانی به ارائه خدمات می‌پردازند. همچنین هر شب به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام جُنگ‌های شبانه خواهیم داشت و هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ رادیو رضوی را به صورت زنده ارائه خواهیم کرد.
وی همچنین افزود: در گلزار شهدا و بوستان امام رضا علیه السلام غرفه‌های خدمت و جُنگ‌های شبانه به مناسبت دهه کرامت برگزار خواهیم کرد. ۲۶ اردیبهشت که با سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم منحوس اشغالگر قدس هم‌زمان است، همایش و اجتماع ابنا الرضا، جوانان رضوی و مقاومت اسلامی را در امامزاده محسن بعد از نماز مغرب و عشا خواهیم داشت، در ۲۷ اردیبهشت شب شعر رضوی را در کنار آرامگاه صائب تبریزی اجرا خواهیم کرد و صبح جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۸ کوه گشت خانوادگی و مراسمی در کنار یادمان شهدا گمنام خواهیم داشت. همچنین در روز میلاد و شام میلاد از ۸ نفر هنرمندانی که در حرم مطهر امام رضا خلق اثر داشتند تجلیل می‌کنیم.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روز میلاد رأس ساعت ۱۷ اجتماع بزرگ امام رضایی را در گذر فرهنگی چهارباغ اجرا می‌کنیم و پس از اذان مغرب و عشا جشن بزرگ و مفصل میلاد را همراه با پخت کیک ۸۸ متری در میدان نقش جهان برگزار می‌کنیم.

امامی اعلام کرد: در طرح «سفره کریمانه امام رضا» از اقشار مختلف مردم دعوت و پذیرایی خواهد شد؛ تجلیل از به ویژه آتشفشان‌ها، اورژانس، پارکبان‌ها با اهدای هدیه اجرا می‌شود، اعضای چندین دستگاه اتوبوس از افرادی که زائر اولی یا محروم هستند را به ویژه برای یک سری از افراد خاص همچون کودکان استثنایی، ناشنوایان، معلولین، بیماران خاص و… صورت خواهد گرفت، آزادی ۸ نفر از زندانیان را در قالب پویش «نذر امام» که این اقدام در طول سال نیز توسط شبکه خادم یاری و مدیریت کانون خدمت رضوی استان اصفهان انجام می‌شود اما به صورت نمادین در این ایام نیز ۸ نفر آزاد خواهند شد.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان تاکید کرد: طرح «محله کرامت» را با همکاری معاونت شهرداری مناطق و با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، مساجد و معتمدین هر محل توسط کانون‌های خدمت رضوی رقم خواهیم زد. همچنین در طرح «ضامن آهو» به زندان‌ها می‌رویم و ضمن برگزاری جشن سعی داریم حال و هوای زندان‌ها را نیز امام رضایی کنیم؛ از طرفی در طرح «معین‌الضعفا» اردوهای جهادی عمرانی ما در چندین شهر برای بحث بهسازی و کمک به بازسازی و اماکن و منازل محرومین را خواهیم داشت.

امامی بیان کرد: در طرح «نذر شفا» اعزام اردوهای جهادی سلامت در حوزه دندانپزشکی و اقدامات بالینی به سراسر استان را خواهیم داشت همچنین در طرح «نشان ارادت» تجلیل از مدال‌آوران را با همکاری امور ورزش جوانان استان خواهیم داشت، طرح «قائم آل‌محمد» تجلیل از نخبگان عینی را با همکاری کانون تخصصی علمی خود در مجموعه کانون خدمت رضوی استان در محل دانشگاه آزاد استان برگزار می‌کنیم.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان مطرح کرد: در طرح «نوای ملکوت» صلوات خاص امام رضا علیه السلام را ساعت ۸ صبح و ۸ شب در اماکن عمومی، دستگاه‌های دولتی و… با همکاری ادارات، سازمان‌ها و مساجد انجام می‌دهیم، در طرح «یاد یاران» به خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و متوفیان و خادمین حضرت که بیمار هستند سر می‌زنیم.

وی افزود: در طرح «از کودکی با تو هستم» به یکی از بیمارستان‌های استان می‌رویم و به نوزادانی که به دنیا می‌آیند اذان و اقامه و یک هدیه رضوی داده می‌شود همچنین یک درخت به میمنت مولود آن بچه و با اسم او در یک بوستانی به نام آسمان هشتم در منطقه ۱ کاشته خواهد شد و سعی می‌کنیم که این خانواده را تا یک سال یا بیشتر پس از این اقدام همراهی کنیم.

معاون خادم یاری کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در ادامه مطلب خود افزود: در طرح «لبخند» خادم یاران رضوی به بیمارستان امام حسین رفته و اهدای هدایا انجام می‌شود. هرچند در طول سال خدمت رسانی‌های زیادی اتفاق می‌افتد اما سعی می‌کنیم در ایام دهه کرامت حال و هوای شهر و ارکان خدمت‌رسانی استان را معطر و امام رضایی کنیم، از این رو امیدواریم که بتوانیم با عمق بخشی به خدمات خود و توسعه خدمت در سراسر استان خدمات بی‌شماری را به شهروندان ارائه دهیم.

سید مهدی سجاد زاده رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ابراز داشت: در شرایطی که سرمایه اجتماعی بسیاری از مجموعه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها به دلایلی افول کرده، اما همچنان سرمایه اجتماعی مجموعه معارف اهل‌بیت به ویژه امام رضا علیه‌السلام باتوجه به اینکه حجم زیادی از علاقمندان و دوستداران به امام رضا در کشور ما و حتی در سراسر دنیا وجود دارند و عرض ارادت بی‌نظیر نسبت به ایشان دارند همچنان سرمایه بالایی است؛ در همین راستا همه ما باید کمک کنیم این سرمایه روز افزون، حفظ و از هر آسیبی نگهداری شود.
سجاد زاده با اشاره به اینکه: مردم اصفهان در طول تاریخ خود همیشه ابراز علاقه و عشق خود را به امام رضا را در قالب‌های مختلف نشان داده‌اند،افزود:
هرکدام از خادمیاران جایگاه‌های تخصصی دارند که امروز می‌توان از آن‌ها برای خدمت به مردم کمک گرفت.در حوزه‌های مختلفی چون سلامت، عمرانی، ورزش، ایثار و شهادت، تعالیم و تربیت و… ظرفیت بی‌نظیری از معلمان پزشکان.

سید مهدی سجاد زاده رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان اظهار داشت: موضوع توانمندسازی به عنوان یکی از راهبردهای عمومی برای مجموعه کانون‌های خدمت رضوی در عرصه‌های مختلف اهمیت دارد؛ یکی از آنها عرصه کارآفرینی و اشتغال است که باید تلاش کنیم از ظرفیت خادم یاران استفاده کنیم تا سطح عمومی زندگی مردم با نام حضرات معصومین ویژه نام امام رضا علیه السلام ارتقا یابد. در این راستا باید گفت که این امر نیاز به کمک جامعه رسانه دارد تا ظرفیت خدمت بیشتر فراهم شود و مردم نیز برای بهره‌بندی از خدمات مطلع شوند.

علیرضا اقتصاد
انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x