اجتماعی استان بین الملل تصاویر سیاسی

دستور رئیسی برای کاهش قیمت دلار/اسکناس آمریکایی کاهش می یابد؟

دستور رئیسی برای کاهش قیمت دلار/اسکناس آمریکایی کاهش می یابد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شنیده‌ها حاکی از آن است که به دستور مستقیم ریاست جمهوری قیمت پایه از ۳۶۴۸۰ به ۲۸۳۸۱ بازمی‌گردد

دستور رئیسی برای کاهش قیمت دلار ؛اسکناس آمریکایی کاهش می یابد؟شنیده‌ها حاکی از آن است که به دستور مستقیم ریاست جمهوری قیمت پایه از ۳۶۴۸۰ به ۲۸۳۸۱ بازمی‌گردد.
واکنش معقول دلار به تورم
تحلیلگران اقتصادی با تاکید بر تاثیر تورم بر بازار ارز معتقد بودند افزایش قیمت دلار از ۲۶ هزار تومانِ ابتدای سال ۱۴۰۱ تا رسیدن به قیمت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومانی پایان سال نشان از واکنش معقول این اسکناس آمریکایی نسبت به تورم است. این در حالی است که در سایر بازارها تورم بالاتری را شاهد هستیم.
برخی از فعالان بازار نیز می‌گویند به طور سنتی اگر مسیر دلار در بازار نیمه تعطیل نوروز با افزایش قیمت باز شده در روزهایِ بعد از تعطیلات نیز قیمت‌ها در بازار ارز صعودی خواهد بود. البته باید توجه داشت این یک تحلیل تجربی بر أساس سال‌های گذشته است.
محاسبه قیمت‌های پایه با دلار نیماییاین در حالی است که روند قیمت دلار در بازار پشت‌خطی و کانال‌های تلگرامی طی دو روز گذشته نزولی بوده و به پله اول و دوم کانال پنج برگشته است. این کاهش قیمت متعاقب اخبار دریافتی از دفتر توسعه رخ داد. مقرر شده قیمت‌های پایه فردا براساس دلار نیمایی ۲۸۵۰۰ اعلام شود و قیمت‌های پایه به نرخ سابق باز‌گردد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x