اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فارس فرهنگ و هنر مرکزی

بانوی لامردی تاثیرگذارترین بانوی استان فارس

بانوی لامردی تاثیرگذارترین بانوی استان فارس

همسر سردار شریفی از شهرستان لامرد، به عنوان چهره برگزیده اولین کنگره بانوان تاثیرگذار استان فارس معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش محمود صابری زاده ، خبرنگار لامرد : کنگره بانوان تاثیرگذار استان فارس که باحضور دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، سرکار خانم یقطین، مدیر کل امور بانوان استانداری و مسئولین بسیج جامعه زنان در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی علیه السلام (شاهچراغ) برگزار شد از بانوان تاثیر گذار استان فارس تجلیل بعمل آمد.

در این کنگره از سرکار خانم رباب جمالی، همسر مکرمه سردار بی نشان، سردار حاج درویش شریفی به عنوان بانوی تاثیرگذار و برجسته شهرستان لامرد تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است‌؛ در نخستین کنگره تجلیل از بانوان تاثیرگذار فارس از ۴۴ بانوی برتر شهرستان‌های مختلف فارس در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تجلیل شد.

در این رهگذر، سرکار خانم جمالی از فعالین فرهنگی شهرستان لامرد در گفت وگو با خبرنگار سبحان با اشاره به اینکه قرآن کریم به جایگاه زن در اسلام تاکیدات فراوانی دارد اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ نیز زنان زیادی بودند که در جامعه خود بزرگترین اثرگذاری را داشته و امروز به‌عنوان یک الگو در جامعه می‌درخشند.

وی با بیان اینکه زنان رسالت بزرگی در پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ و کشوری را به عهده دارند، افزود: این جامعه از خانه و خانواده آغاز می‌شود و تا سطوح مختلف اجتماعی در یک محله و کشور ادامه پیدا می‌کند.

این فعال اجتماعی با بیان این مطلب که بخش زیادی از مشکلات جامعه نتیجه عمل نکردن به دستورات اسلام و قرآن است تصریح کرد: زنان در طول انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرده اند و اگر زنان همراهی نمی‌کردند انقلاب ما به پیروزی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هم زنان و هم مادران ما، فرزندان و همسران خود را به جبهه‌ها فرستادند و خود به تنهایی از اهل خانه سرپرستی کردند.

سرکار خانم جمالی با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال هویت‌زدایی از زن مسلمان و ایرانی است، افزود: دشمن نمی‌خواهد زن مسلمان در عین دینداری که موفقیت‌های زیادی هم داشته است در سطح جهان معرفی و الگو شود.

به گزارش خبرنگار سبحان، سرکار خانم رباب جمالی همسر سردار شهید حاج درویش شریفی از شهرستان لامرد که بیش از شش دهه از عمر مبارکشان می گذرد ماحصل این ازدواج موفق سه فرزند پسر و دو فرزند دختر را دارا می باشند که فرزندان پسر با ایجاد نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو سایپا در شهرستان لامرد زمینه اشتغال بیش از ۵۰ نفر را به وجود آورده اند.

فعالیت های سرکار خانم شریفی را می توان به عضویت فعال و شبانه روزی در بسیج خواهران شهرک شهید بروجردی تهران و محله هیکلی نو لامرد، تخریب و بازسازی آشپزخانه حسینیه امام حسن مجتبی (ع) محله هیکلی نو با زیر بنایی به مساحت ۱۵۰ مترمربع در سال۱۳۹۷، احداث ساختمان پایگاه بسیج خواهران (کوثر) محله هیکلی نو با زیربنای ۲۵۰ متر مربع و بهره برداری در ۱۳۹۰ اشاره کرد.

همچنین، پیگیری تخصیص زمین به مجموعه فرهنگی- مذهبی فاطمیه شهرک هجرت شهر لامرد از راه و شهرسازی به مساحت ۱۵۰۰متر مربع، مدیریت ساخت و تامین هزینه ساخت فاز اول مجموعه فرهنگی شهرک هجرت شهر لامرد (شامل؛ شبستان، آشپزخانه و واحدهای مسکونی) با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال (با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع) بهره برداری در سال۱۳۹۹، مدیریت ساخت و جمع آوری اعتبار ساخت فاز دوم ( دارالقران، کلاسهای آموزشی و تولیدی) در دو طبقه (مجموعا ۶۰۰ متر مربع، بهره برداری ۱۴۰۱ با ۱۰ میلیارد ریال هزینه ساخت)، مدیریت واحد تولیدی مجموعه فرهنگی – مذهبی فاطمیه جهت اشتغال بانوان سرپرست خانواده، پیگیری و مدیریت اتمام ساختمان مسجد امام رضا(ع) شهرک سایپا شهر لامرد (افتتاح در ۱۴۰۱) را می توان از دیگر فعالیت های سرکار خانم شریفی اشاره کرد.

همچنین این بانوی فرهنگی مستعد، با مراجعه به افراد خیر هزینه ساخت پروژه ها را تامین نموده و شخصا اقدام به خرید مصالح و عقد قرارداد با بنا و کارگر می نموده که وی به جهت کاهش هزینه ها هیچ گاه پروژه ها را به پیمانکار واگذار ننموده و خود نیز هیچ هزینه ای بابت انجام امورات دریافت نمی کنند.

واحدهای مسکونی مجموعه فرهنگی، مذهبی فاطمیه به صورتی دوساله و بدون دریافت اجاره بها در اختیار خانواده های نیازمند و زوج های جوان ‌قرار داده می شود.

محمود صابری زاده

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x