آماده شدن صادرکنندگان آلمانی برای کاهش تجارت با چین به دلیل تنشهای ژئوپلیتیک
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
فایننشال تایمز: کسبوکار های آلمانی دیگر به توسعه در چین فکر نمیکنند، بلکه به این موضوع میپردازد که چگونه آسیب ها را محدود کند.
به گفته یورگ ووتکه، رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین، شرکت های متوسط آلمانی به طور فزاینده ای آگاه هستند که نمی توانند مانند گذشته به سود از تجارت با چینی ها تکیه کنند.
تولیدکنندگان کاهش تجارت را به رشد آهسته اقتصادی چین، استراتژی پکن در برابر کووید صفر و روند رو به رشد خرید داخلی مربوط می دانند.
از سال ۲۰۰۰، صادرات آلمان به چین از ۱٪ به ۷/۵٪ از کل صادرات افزایش یافته است و چین را پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار می دهد.
در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو کالاهای آلمانی در چین فروخته شد.
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*