اجتماعی استان دین و اندیشه

آغوش گرم فرمانده، شیرین ترین لحظه روز تولد “محمد حسین”

آغوش گرم فرمانده، شیرین ترین لحظه روز ت

ولد “محمد حسین”

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

“محمد حسین” خودش را به سینه سردار چسباند، شاید آغوش فرمانده شیرین ترین لحظه برای روز تولد محمد حسین کوچولو بود.  دقایق بسیار دیدنی و وصف ناپذیری را در کنار فرزند شهید مدافع حرم سپری کردیم. سردار هم به مناسبت تولد محمد حسین، هدیه ای را به دستش داد.

هوا در بعد از ظهر پنجمین روز مرداد ماه  به شدت گرم و به قول جنوبی ها خرماپزان بود. سردار “محمدرضا میرحیدری”، فرمانده انتظامی استان اصفهان بعد از جلسه صمیمی با پیرغلامان اباعبدالله الحسین (ع) و مسئولان هیئت های مذهبی در خیمه گلستان شهدای شهر اصفهان که در آستانه ماه محرم برگزار شده بود ناگهان رو به همراهان کرد و گفت: « من می خواهم بر سر مزار شهید حاج حسین خرازی و دیگر شهدا بروم اگر شما هم مایل هستید با من همراه شوید.» همراهان سردار هم قبول کردند و به سمت مزار شهید خرازی رهسپار شدیم.

در بین راه سردار، به مرور خاطرات دوران دفاع مقدس و همرزمان شهیدش پرداخته و به حال آنان غبطه می خورد. بعد از قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای والا مقام حاج “حسین خرازی”، “حاج احمد کاظمی” و چندتن دیگر از سرداران رشید سپاه اصفهان دوباره با سردار راهی شدیم تا از گلستان شهدای اصفهان خارج شویم. بین راه سردار مدام به مزار مطهر شهدا نگاه می کرد و زیرلب فاتحه ای برایشان می خواند تا اینکه ناگهان چشمش به مزار یکی از شهدای مدافع حرم تیز شد. تعدادی خانم با یک کودک خردسال برسر مزار این شهید حضور داشتند.

یکی از خانم ها تعدادی بادکنک را روی سنگ قبر شهید قرار داد. آرام و آهسته به همراه سردار بر سر قبر این شهید حضور یافتیم. سردار بعد از عرض سلام و احوالپرسی پرسید:« ببخشید امروز روز خاصی برای شهید است.» یکی از خانم های جوان که خودش را همسر شهید معرفی کرد گفت: « امروز سالگرد تولد فرزند خردسال شهید مدافع حرم “حمیدرضا باب الخانی” است.» و بعد توضیح داد که “محمد حسین” بعد از به شهادت رسیدن پدرش در سال ۹۸ به دنیال آمده و شهید عزیز نتوانست فرزندش را ببیند. و حالا آنها آمده اند تا تولد دوسالگیش را در کنار مزار پدرش جشن بگیرند.

حرف های همسر شهید دلمان را به درد آورد.سردار با بغضی که در گلویش بود از همسر شهید اجازه گرفت و “محمد حسین” را در آغوش گرفت. معمولاً کودکان در این سن به آغوش هر کسی نمی روند و اگر بروند غریبی می کنند اما “محمد حسین” خودش را به سینه سردار چسباند، شاید آغوش فرمانده شیرین ترین لحظه برای روز تولد “محمد حسین” کوچولو بود.  دقایق بسیار دیدنی و وصف ناپذیری را در کنار فرزند شهید مدافع حرم سپری کردیم. سردار هم به مناسبت تولد “محمد حسین”، هدیه ای را به دستش داد و بعداو را روی زمین گذاشت و با آرزوی سلامتی و موفقیت برای آنها مزار شهید را ترک کرد.

شاید این جمله که شهیدان زنده اند و در کنار ما هستند را بارها شنیده باشیم اما من یقین کردم که امروز همه برنامه ها را خود شهید طوری چیده بود که سردار بر سر مزارش حضور پیدا کند و فرزندش را به آغوش بگیرد تا در روز تولدش احساس غریبی و بی پدری نکند و هدیه ای هم که سردار به فرزندش داد هم شاید هدیه ای از طرف خود شهید باشد که با پدرانه دست سردار میرحیدری به او داده شد و این هدیه آسمانی بود.  انگار همان زمان که سردار از جلسه بیرون آمد یک نیروی غیبی او را به این سمت کشید تا خاطره ای شرین را برای این فرزند شهید ثبت کند.

وقتی به مزار شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه نظم و امنیت نگاه می کردم با خودم گفتم واقعاً ما برای این شهدایی که از همه زندگیشان حتی از زن و فرزندشان گذشتند تا ما در آرامش و امنیت باشیم چه کار کردیم، چقدر به توصیه ها و سفارش های آنها عمل کردیم . بیاییم کمی منصفانه قضاوت کنیم درست است که شاید کشور ما با مشکلات اقتصادی همراه است اما همین که امروز از امنیت خوبی در منطقه برخورداریم، همین که روی پای خودمان ایستاده ایم و استقلال داریم و همین که سرسپرده نظام های استکباری نیستیم و کشوری اسلامی و دوستدار ولایت و اهل بیت پیامبر داریم همه این ها را مدیون شهدا هستیم و باید برای حفظ میراث این عزیزان از هیچ تلاشی کوتاهی نکنیم.

حمید رضا محمدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x