اجتماعی استان اصفهان حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی ورزشی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

افزایش دستمزد بازنشستگان درهاله ای از ابهام

افزایش دستمزد بازنشستگان درهاله ای از ابهام

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز؛دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان مطرح کرد:افزایش دستمزد بازنشستگان در هاله ای از ابهام/ گردهمایی اعضای خانه کارگر در واکنش به عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار


دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: موضوع استراتژیک افزایش مستمری بازنشستگان همچنان در هاله ای از ابهام است و اگر رئیس مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان ندهد، سکوت نخواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی خانه کارگر اصفهان، حمیدرضا امینی در جلسه سیاست گذاری ویژه روز تامین اجتماعی(۲۵ تیرماه) اظهار کرد: عدم اجرای قانون مصوب شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان، باعث استرس و نگرانی این جامعه شریف شده است.
وی ادامه داد: خانه کارگر در کنار اتحادیه بازنشستگان و کارگری اجازه نخواهد داد، این بدعت به غلط نهادینه نشود که شورای عالی کار نرخ مصوب افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران و کارگران را اعلام و دولت در اجرای آن مداخله کند؛ چرا که سازمان تامین اجتماعی مکلف است مصوبه شورای عالی کار را اجرا کند.
دبیر خانه کارگر اصفهان با اشاره به گزینه های متفاوتی که از سوی دولت جهت اعمال افزایش حقوق مطرح شده تصریح کرد: دولت اعلام کرده ما افزایش سی و هشت درصد برای سایر سطوح را پرداخت می کنیم، اما نه در این قالب که شورای عالی کار مصوب کرده است! مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرده خواسته و نظر من نظر بازنشستگان است؛ یعنی من تصمیم گیرنده نهایی نیستم و شنیده شده آقای مخبر و میرکاظمی به شدت دولت را تحت فشار قرار داده اند.
وی یاد آور شد: قرار است امروز پنجشنبه ۲۲ تیرماه رئیس مجلس به دولت نامه ای مبنی بر اجرای مصوبه شورای عالی کار ارسال کند. البته ممکن است این اتفاق نیوفتد. در این صورت و با توجه به این فرصت تقریبا چهارماه که از آغاز جدید تا الان در اختیار دولت و مجلس بوده، در صورت عدم ارسال نامه مجلس به دولت در روز شنبه ۲۵ تیرماه که روز تامین اجتماعی است، تجمع سراسری خواهیم داشت.
امینی تاکید کرد: موضوع استراتژیک افزایش مستمری بازنشستگان همچنان در هاله ای از ابهام است و اگر رئیس مجلس نسبت به این موضوع واکنش نشان ندهد، سکوت نخواهیم کرد.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اذعان داشت: با هماهنگی صورت گرفته، قرار است در صورت بی توجهی مجلس به قانون شکنی دولت در پرداخت دستمزد طبق مصوبه شورای عالی کار، اعضای همه خانه کارگرهای سراسر کشور شنبه بیست و پنجم تیرماه، به مناسبت گرامیداشت روز تامین اجتماعی و در واکنش به عدم اجرای صحیح قانون ساعت ۱۰ صبح، مقابل اداره کل تامین اجتماعی و ادارات شهرستان ها گردم هم آیند.
وی یادآور شد: در صورتی که امروز پنجشنبه رئیس مجلس نامه مذکور را به دولت ارسال کند که امیدواریم چنین شود، فراخوان گردهمایی لغو خواهد شد؛ در غیر این صورت وعده دیدار ما مقابل تامین اجتماعی است.
دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در خصوص پاسخ مرتضی حاجی کاظمی مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان که گفته بود “عدم اجرای مصوبه شورای عالی کار از سوی دولت مسبوق به سابقه است و سال های قبل نیز شاهد این اتفاق بوده ایم” گفت: به هیچ وجه بعد از انقلاب، دولت هیچگاه دخالتی در عدم افزایش حقوق نداشته است؛ فقط سه سال در دهه شصت که در گیر جنگ بودیم شورای عالی کار تشکیل جلسه نداد و به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از جنگ افزایش حقوقی اعمال نشد که دولت بخواهد عملیاتی کند.

الهه کمالی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x