به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت:راهپیمایی کاروان بزرگ دختران اصفهانی

به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت:راهپیمایی کاروان بزرگ دختران اصفهانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به میمنت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، کاروان بزرگ دختران اصفهانی با شعار “در مسیر خواهر خورشید” از میدان لاله به سمت حرم خواهر امام رضا(ع) همراه با گلباران حرم و نقاره زنی، راهپیمایی کردند.
علی جمشیدبیک، مسئول کمیته فرهنگی قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: برنامه امروز با حضور پرشور هزاران نفر از بانوان منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان برگزار می شود که در نتیجه مشارکت و همکاری مسئولان فرهنگی منطقه ازجمله کانون های فرهنگی و مساجد، بسیج خواهران، شهرداری و خادمان آستان حرم حضرت زینب (س) با شعار در مسیر خواهر خورشید شکل گرفته است.


وی افزود: در این برنامه از مدارس منطقه، پایگاه های بسیج خواهران و دیگر گروه های مردم نهاد و تشکل ها دعوت شده تا با حضور خود نقش آفرینی کنند.
دبیرکانون های فرهنگی منطقه ۱۴، هدف از برگزاری این مراسم را تقدیر از بانوان محجبه و انجام رزمایشی با حضور بانوان به نشانه تعهد و پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا و عقاید دینی عنوان کرد و گفت: در طول مسیرف برپایی موکب ها توسط مردم و استقبال از حضور خادمان آستان قدس در اصفهان همراه با تشییع شهید والامقام، جانباز ۷۰درصد بود که بعد از سالها تحمل درد، به شهادت رسید و این اتفاق، خاطره دفاع مقدس را برای ما زنده کرد.


وی تشکیل قرارگاه اجتماعی شهید سلیمانی را در نتیجه تعامل و هم افزایی مسئولان اجرای منطقه که شامل شهرداری، تشکل های مردم نهاد، اوقاف و کانون های مساجد و اهالی منطقه عنوان کرد تا در مناسبت های فرهنگی و مذهبی بطور هماهنگ عمل نمایند.
در ادامه، حجت الاسلام محسن صادق زاده، مدیر حرم حضر زینب(س) با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س)، از برگزاری برنامه هایی توسط بقاع شاخص در دهه کرامت خبر داد و گفت: آستان قدس و حرم حضرت معصومه(س) قطب های چهارم و پنجم زیارت اهل بیت شناخته می شوند و برنامه های متعددی در برای بزرگداشت آنها در دهه کرامت برگزار می گردد.
صادق زاده، شعار دهه کرامت را “اصفهان با حرمش، صحن و صحرای مشهد است”، عنوان کرد و گفت: چون حضرت زینب(س) خواهر امام رضا(ع) هستند، حرم ایشان نیز یادآور بارگاه حضرت است و براین اساس، ۱۳ رسته فعالیت با الگوبرداری از آستان قدس در حرم حضرت زینب(س) اجرا می شود.


وی در بیان برنامه های شاخص توضیح داد: اجتماع عظیم بانوان منطقه ۱۴ با مشارکت شهرداری، هیئات، مساجد و کانون ها با حضور بیش از ۱۰۰نفر از خادمان آستان قدس که از مشهد به اصفهان آمده اند و خادمان بانو که در حرم حضرت زینب هستند، سخنرانی حجت الاسلام کشاورز، سرود، مراسم گلباران در روز هشتم ذی القعده و دیگر برنامه های متنوع برگزار می گردد. همچنین، خدمت رسانی کریمانه و برپایی میزهای خدمت برای زائران در زمینه پایش سلامت، خدمات مشاوره، بینایی سنجی و برپایی جشن و سخنرانی در مساجد شاخص اصفهان، توزیع روزانه ۴۰۰ پرس غذای گرم ویژه نیازمندان ازجمله فعالیت ها در این ایام است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x