زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی + جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از اندیشه معاصر ،زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است. سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار با افزایش حقوق مستمری بگیران همراه هستند / هیئت دولت با مقاومت در برابر تصویب افزایش حقوق باعث افزایش نارضایتی‌ها نشود.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

حسن صادقی گفت: بازنشستگانی که سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، مشمول متناسب‌سازی نخواهند شد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

با توجه به تعلل اخیر دولت در امضای نهایی افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی وعدم رویت افزایش حقوق در فیش دریافتی بازنشستگان، نشست زنده اینستاگرامی به همت خانه کارگر ایران با عنوان «بررسی دلایل‌عدم تصویب مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در هیئت دولت» با حضور حسن صادقی برگزار شد.

در این نشست حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با بیان مسیر تصویب افزایش حقوق مستمری گفت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پیشنهاد افزایش حقوق مستمری بگیران را تایید و به هیئت دولت برده و در هیئت دولت کار در کمیسیون اجتماعی گره خورده است. با وجود آنکه آقای موسوی مدیرعامل سازمان و آقای عبدالملکی وزیر کار هم دفاع خوبی از افزایش حقوق مستمری کرده اند، اما هیئت دولت مقابل این پیشنهاد هنوز مقاومت می کند.زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

وی ادامه داد: ما از تعلل دولت در این زمینه تعجب می‌کنیم. اگر دولت همان دو ماه پیش افزایش حقوق را تصویب کرده بود، امروز بازنشستگان و مستمری بگیران می‌توانستند با قیمت قبل از گرانی‌های اخیر بسیاری از وسایل معاش خود را تهیه کنند. دولت اما می‌گوید که افزایش حقوق مستمری تورم را دامن زده و بار مالی برای دولت دارد. سوال ما این است که آیا اندک افزایش حقوق بازنشستگان تورم زاست یا اقدام یک شبه دولت که بسیاری از قیمت‌ها را یک شبه دو برابر و در برخی کالاها ۱۵۰درصد رشد قیمتی رقم زده است؟ کدام یک از این تصمیمات تورم‌زا هستند؟

افزایش دریافتی بازنشستگان

صادقی با تاکید بر اینکه «افزایش دریافتی بازنشستگان که براساس قانون است، تورمی ایجاد نمی‌کند و خلق پولی ندارد» اضافه کرد: چند برابر کردن یارانه‌ها است که نیازمند چاپ پول پر قدرت است. خلق پول پر قدرت و پمپاژ آن درون اقتصاد بیمار ایران را افزایش حقوق بازنشستگان رقم نمی‌زند، بلکه همین طرح خلق الساعه یارانه‌ای که به اسم جراحی مطرح کردند، عامل خلق پول پر قدرت است. دولت باید برای ایجاد رضایت در بازنشستگان الساعه نسبت به تصویب افزایش حقوق بازنشستگان منطبق بر پیشنهاد هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی ابراز رضایت کند تا ۱۲میلیون نفر از جامعه احساس راحتی خیال داشته باشند.

عضو مرکزیت خانه کارگر تصریح کرد: ما همیشه براساس منطق حرکت کردیم و منطق را بهترین راه برای بیان و طرح نظر می‌دانیم. ما گفتیم و در سایه مذاکره این را پیش بردیم که سازمان تامین اجتماعی و مقامات وزارت کار ۵۷.۴درصد افزایش برای حداقل بگیر و ۳۸درصد به‌علاوه ۵۱۵هزارتومان برای متوسط بگیران را تایید کردند، اما امروز سایر مقامات بدون اینکه ما را قانع کنند، درمقابل این منطق مقاومت می‌کنند. هیئت دولت با متوقف کردن مصوبه اجرای افزایش حقوق مستمری بگیران بستر نارضایتی جامعه بازنشستگی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به برخی فراخوان‌های انحرافی در زمینه اجتماعات بازنشستگان، اضافه کرد: با یک تصمیم عقلایی دولتمردان می‌توانند خیل عظیمی از این جمعیت که همراه با نظام هستند را حفظ کنند. ما به جای تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار که همراه با ما هستند، باید افراد مسئول در این زمینه را خطاب قرار دهیم. ما معتقدیم که حقوق را باید با ایستادگی کسب کرد، اما این اقدام باید با منطق و شناخت عامل و اسباب اصلی امر انجام شود. سازمان تامین اجتماعی خانه ماست و ما مقابل خانه خود تامین اجتماعی نباید بایستیم. ما باید اجتماع انجام دهیم اما این اجتماعات باید در نقطه‌ای باشد که مقصر است و حرکت موثر است، نه اینکه آب به آسیاب مخالفان جامعه بازنشستگی بریزیم.

صادقی با تاکید بر نداشتن بار مالی اجرای افزایش حقوق قانونی بازنشستگان برای دولت، اظهار کرد: ما امیدواریم دولت به اصرارهای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار مهر تایید بزند و سپس بعد از آن ۲۵درصد ناشی از متناسب‌سازی سال ۱۴۰۰ را نیز به عنوان معوقه ترتیب اثر دهد. ما همچنان در انتظار تصمیم دولت می‌ایستیم و انتظار داریم که دولتمردان همراهی لازم را در این زمینه به عمل آورند.

پاسخ منفی دولت به خواسته‌های حقوقی بازنشستگان

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به امکان پاسخ منفی دولت به خواسته‌های حقوقی بازنشستگان گفت: ما انتظار داریم در این شرایط حساس دولت افراد دیگری را به صف مخالفین خود اضافه نکند. خبرهایی که ما داریم حاکی از این است که دولت تا پایان اردیبهشت مهلت خواسته است. ما اصرار داریم که نهایتا تا اواخر هفته تصمیم نهایی گرفته شود. اخبار ما اما خوشبینانه است و اخبار موثقی نیز داریم که حکایت از آن دارد که کلیت هیئت دولت مصمم است که به افزایش حقوق بازنشستگان نیز نگاه مثبت دارد، اما هستند برخی صداها که در این افزایش ابراز تردید می‌کنند.

افزایش ۵۷ درصدی و ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان برای چه کسانی است؟

عضو خانه کارگر جمهوری اسلامی با تعریف حداقل بگیر در قانون کار و تامین اجتماعی گفت: کسانی که ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان دریافتی خالص دارند، حداقل بگیر هستند. کسانی مشمول ۵۷.۴ افزایش حقوق هستند، باید خالص دریافتی ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان داشته باشند و مزایا و سایر مبالغ فیش حقوقی حساب نمی‌شود. هرکس خالص دریافتی بیشتری از این رقم می‌گیرد، متوسط بگیر حساب شده و افزایش ۳۸درصدی به همراه ۵۱۵هزارتومان مبلغ ثابت دارند. البته یکی از مناقشاتی که ما نیز داریم این است که چرا فردی باید با تنها ۱۰۰ یا ۲۰۰هزارتومان مازاد دریافتی نسبت به این مبلغ ۳میلیون و ۲۰۰هزارتومان، همچنان باید مشمول متوسط بگیری و افزایش ۳۸درصدی حقوق باشند. کسانی که به اندازه ۱۰ یا ۲۰ روز حقوق می‌گیرند نیز رقم ۵۷.۴درصد افزایش را دارند، اما درباره مزایای جانبی و افزایش مزایای حقوقی این افراد هنوز چیزی مشخص نشده است.

صادقی ادامه داد: بازنشستگانی که سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند، مشمول متناسب‌سازی نخواهند شد. حق عائله مندی و بن نیز اگر براساس مصوبه دولتی باشد، تنها ۱۰درصد مانند سایر مزایای جانبی افزایش خواهد یافت.زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

وی در پایان تصریح کرد: ما به دنبال گل‌آلود کردن آب و گرفتن ماهی از این آب نیستیم و در این شرایط حساس جامعه قصد نداریم که به نارضایتی‌ها دامن بزنیم و امیدواریم که دولت نیز این مسئله را درک کند. اگر دولت این افزایش حقوقی را براساس قانون اعمال نکند، ما از همه ابزارهای ممکن برای اقناع دولت در این زمینه استفاده خواهیم کرد. ما می‌دانیم که دولت‌ها پس از انقلاب هرکدام در پرداخت تعهدات خود به سازمان تامین اجتماعی ضعیف عمل کردند و امسال نیز دولت باید سهم بودجه جاری سازمان را ۱۲۵هزار میلیارد تومان تعیین می‌کرد. اما در زمینه افزایش حقوق فعلی، تمامی منابع از قبل مشخص شده و دولت مبلغ اضافه‌ای از آنچه که قبلا مقرر شده لازم نیست اختصاص دهد.

جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱

میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعیین شد. در ادامه به جزئیات حداقل حقوق وحداکثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و حقوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح ۱۴۰۱ و سایر صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازیم.

میزان ضریب افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعیین شد. در ادامه به جزئیات حداقل حقوق وحداکثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و حقوق بازنشستگی نیرو‌های مسلح ۱۴۰۱ و سایر صندوق‌های بازنشستگی می‌پردازیم.

با مصوبه روز یکشنبه هیئت وزیران، ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ هیات وزیران درخصوص “تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱” لازم است توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شود. با این حال با توجه به اینکه اخبار منتشره از این مصوبه کامل نیست و ابهاماتی را به وجود آورده است، مواردی را با مقایسه با مقررات سال قبل و قوانین جدید به تفصیل در محور‌های زیر اعلام می‌دارد.این مطلب با ابلاغ تصویبنامه هیئت وزیران تکمیل و به‌روزرسانی خواهد شد.

برخی محور‌های مصوبه تعیین ضریب حقوق سال ۱۴۰۱ هیئت وزیران

ضریب حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱:

– ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات= چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و چهار (۴۷،۷۵۴) ریال.

– ضریب حقوق سایر شاغلین اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه برای سال ۱۴۰۱= سه هزار و سیصد و پنجاه و سه (۳،۳۵۳) ریال.

– افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان‌های موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نهاد‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۴۰۱= ده درصد (۱۰%).

حداقل حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱= بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال

– حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱= سیزده میلیون و سیصد و شصت دوهزار (۱۳،۳۶۲،۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

نکته: حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یاد شده، نباید از بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال کمتر شود و مابه التفاوت آن تا مبلغ بیست و چهار میلیون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ریال به سقف محاسبه‌شده، اضافه خواهد شد.
حداکثر حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداکثر حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر= هفت برابر حداقل حقوق و فوق العاده‌های مستمر.

حداقل دریافتی کارکنان دولت و والدین شهدا:

– پس از اعمال افزایش‌های بالا، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و کارکنان قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهدا و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، نباید از مبلغ پنجاه و شش میلیون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ریال کمتر شود و مابه التفاوت آن با مبلغ پنجاه و شش میلیون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ریال با عنوان “تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ” در احکام درج می‌گردد. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجدداً محاسبه می‌گردد.

تعیین تکلیف بند‌های دوقلو (تفاوت تطبیق‌های سال ۹۷ و ۹۸):

– مبالغ ناشی از اجرای بند (۹) تصویب‌نامه شماره ۳۷۱۸/ت۵۷۵۹۳هـ مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۹ معادل آخرین مبالغ تعیین شده در احکام کارگزینی بر مبنای مفاد تصویبنامه شماره۱۷۷۹۹/ت۵۸۷۰۸هـ مورخ ۲۱/۲/۱۴۰۰هیأت وزیران و اصلاحات بعدی آن بدون تغییر باقی می‌ماند.

افزایش حقوق بازنشستگان و حداقل آن:

حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، ده درصد (۱۰%) نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال کمتر باشد.زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

سقف خالص پرداختی متوسط سالانه:

سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها (مجموع ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها پس از کسر کسورات بازنشستگی، بییمه بازنشستگی، بیمه خدمات درمانی اصلی و تبعه درجه یک و مالیات) از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۱= مبلغ سیصد و نود و دو میلیون (۳۹۲/۰۰۰/۰۰۰) ریال.
افزایش کمک هزینه عائله مندی و اولاد در سال ۱۴۰۱:

امتیاز کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، شاغلین موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، به ترتیب (۲) و (۳) برابر افزایش می‌یابد.

به استناد ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت -مصوب ۱۴۰۰- کمک‌هزینه اولاد و حق عائله‌مندی کلیه گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی (به‌استثنای مشمولین قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات، در سال ۱۴۰۱، لازم است به ترتیب به میزان صد درصد (۱۰۰%) و پنجاه درصد (۵۰%) افزایش یابد.

نکته پایانی:

موارد بالا اهم موارد افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ می‌باشد که با توجه به اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بحث پلکانی بودن و فرمول‌های پیچیده افزایش وجود ندارد، تقریباً قطعی است. سایر موارد از جمله تعیین تکلیف سقف مشاغل خاص (مثل عملیاتی وزارت نفت) و احکام پرداختی‌های خاص دیگر، نیازمند ابلاغ تصویبنامه مربوط است.

حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ + جزئیات افزایش حقوق جانبازان فاقد شغل / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره جزئیات افزایش حقوق جانبازان فاقد شغل در سال ۱۴۰۱ شمسی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش حقوق جانبازان غیرحالت اشتغال تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند! براساس این خبر، حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز غیرحالت اشتغال به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت.

رحیم زارع ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با اشاره به مصوبه روز ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:

نمایندگان در نشست امروز این کمیسیون با افزایش حقوق جانبازان غیرحالت اشتغال تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند. براین اساس حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز غیرحالت اشتغال به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت! همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق حق عائله مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزارتومان می شود… علاوه بر این، با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی، تعداد رزمندگان معسر در سال آینده از ۹۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است و حقوق آنها از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت. تعداد جانبازان معسر نیز از ۱۰۲ هزار به ۱۲۲ هزار نفر افزایش یافته است و دریافتی آنها نیز از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا می کند.زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / جزئیات دقیق افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان نیروهای مسلح ۱۴۰۱ / حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ چقدر است

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی کل کشور، با بند ز تبصره ۱۲ ماده واحده درباره حقوق جانبازان و آزادگان معسر این لایحه موافقت کردند!

در بند ز تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه پیرامون حقوق جانبازان و آزادگان معسر در سال ۱۴۰۱ اینچنین آمده است:

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌ باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌ نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌ رسد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

سامانه فیش حقوقی و احکام افزایش مستمری بگیران

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

نحوه ثبت نام و بازیابی گذرواژه در سیستم غیر حضوری :

نکات قابل توجه:

– توجه داشته باشید شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً می بایست متعلق به شخص شما( مستمری بگیر محترم) باشد. در غیر اینصورت جهت فعال سازی کاربری مراجعه به شعبه الزامی می باشد.

– در  قسمت سوالات امنیتی میبایست هر سه سوال متفاوت را با پاسخ های متفاوت وارد نمائید.

– مستمری بگیر گرامی در حفظ و نگهداری رمز (گذر واژه ) خود دقت نمائید، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء استفاده از آن بعهده  شما می باشد.

– این خدمت رایگان و به صورت ۲۴ ساعته می باشد.

بازیابی گذرواژه:

درصورت فراموشی گذرواژه  خود، همانطور که در شکل مشخص است کافیست پس از ورود به سیستم روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمائید و سپس بر روی گزینه بازیابی گذرواژه کلیک نمایید.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x