قواعد حرکت درچهارراه‌ها

قواعد حرکت درچهارراه‌ها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

با توجه به اینکه ابتدای صبح در هسته مرکزی شهر ترافیک سنگین است و مقداری از این ترافیک بدلیل عدم توجه به قواعد و اصول حرکت در چهار راه ها بوجود می آید ، با رعایت نکات ذیل الذکر تا حدی زیادی می توان ترافیک را کاهش داد.
 
۱- از صدمترمانده به تقاطع، رانندگان باید مسیر عبور و سمت گردش و حرکت خود را مشخص نمایند و در مسیر انتخاب شده قرار گیرند و بعد از باز بودن راه درجهت فلش ها و مطابق مسیرعبوری که قبلا انتخاب کرده اند، حرکت نمایند. بدین ترتیب گردش های غلط در مدخل تقاطع صورت نمی پذیرد وتخلیه ی تقاطع، سریع تر انجام می شود.
۲- تغییر مسیر عبور از۳۰ متری تقاطع ها، ممنوع است و نشانه ی این ممنوعیت، همانا خطوط سفید پر(ممتد)، بین مسیرهای عبوری است که نباید در بین آن تغییرمسیر داد.
۳- رانندگان خودروهای متوقف درمسیر عبور گردش به چپ، باید به چراغ راهنمای مخصوص گردش به چپ و یا به فرمان پلیس راهنما که فرمانده تقاطع است، توجه داشته باشند و پس از سبز شدن چراغ مخصوص گردش به چپ و یا فرمان پلیس راهنما، تا مرکز تقاطع، پیش روند و پس از باز بودن راه، گردش به چپ نمایند.
۴- چنانچه به عللی، تفاطع تخلیه نشده باشد و وسایل نقلیه نیز در مسیرهای خروجی تقاطع، متوقف باشند، رانندگان به هیچ عنوان نبایستی به مدخل تقاطع وارد گردند و یا در داخل تقاطع توقف نمایند، حتی اگر چراغ مسیر حرکت آنان سبز باشد.
بطور کلی به منظور تسریع در حرکت وسایط نقلیه در تمام مسیرهای تقاطع، محدوده داخل تقاطع همواره باید از وجود خودروهای متوقف شده، خالی باشد.
گردآوری توسط سرهنگ “محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x