اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

برگزاری تمام برنامه های ویژه حماسه ۲۵ آبان با شعار واحد “۳۷۰ رود بی پایان

برگزاری تمام برنامه های ویژه حماسه ۲۵ آبان با شعار واحد “۳۷۰ رود بی پایان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

همزمان با روز ۲۵ آبان، همه ویژه برنامه های شهرداری برای این روز با شعار واحد “۳۷۰ رود بی پایان” با محوریت محلات شهر برگزار می شود.

شهرداری اصفهان به مناسبت ۲۵ آبانماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان برگزاری برنامه های متعدد در مناطق متعدد شهری را در نظر گرفته است.

طبق رویکرد محله‌محوری شهردار اصفهان در اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی از جمله رویدادهای شهری، قرار است به‌ جای برگزاری یک رویداد بزرگ، ویژه ‌برنامه‌هایی محله‌محور برگزار شود که ویژه‌برنامه‌های ۲۵ آبان نخستین برنامه‌ای است که در دوره مدیریت جدید شهری با این رویکرد برگزار می‌شود.

بر همین اساس برنامه “شهید کوچه ما روشنایی شهر است” در محل سکونت خانواده ۳۷۰ شهید عملیات محرم ۶۱ برگزار می‌شود. زمانی که از تشییع همزمان ۳۷۰ شهید در ۲۵ آبان ماه ۶۱ در اصفهان به عنوان حماسه یاد می‌شود، ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰ نیز می‌تواند با تجلیل از خانواده این ۳۷۰ شهید ماندگار و تبدیل به حماسه‌ای دیگر شود. این برنامه از ۲۵ تا ۲۸ آبان برگزار و آذین‌بندی در تمام ۳۷۰ نقطه انجام شده است.

*اهدای تندیس حماسه و ایثار به خانواده شهدای عملیات محرم

در این برنامه مدیران شهری و اعضای شورای شهر در محل سکونت پدر و مادر این شهدا حاضر شده و تندیس حماسه و ایثار را به آنها اهدا می‌کنند.

تولید سرود ۲۵ آبان و چاپ کتابچه‌ای با عنوان “۳۷۰ رود بی‌پایان” به روایت داستانی عملیات محرم و حال و هوای حماسی تشییع پیکرهای شهدا در ۲۵ آبان ۶۱ می پردازد و همچنین شعری درباره ۲۵ آبان ۶۱ سروده شده که در این کتاب موجود است.

رونمایی از نماد ۲۵ آبان برای سالروز حماسه و ایثار مردم اصفهان در محل پل ۲۵ آبان و تولید یک فیلم سینمایی در چهار اپیزود با رونمایی از اپیزود اول و دوم از دیگر ویژه برنامه های این روز است.

تمام برنامه های ویژه حماسه ۲۵ آبان با شعار واحد “۳۷۰ رود بی پایان” با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی و سایر بخش‌های شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

تبلیغات شهری، طراحی دیواره پازلی ارگ جهان‌نما، آذین‌بندی و فضاسازی‌های شهری با همین شعار و طرح گرافیکی مشابه انجام شده که جلوه بصری خوبی به شهر بخشیده است.

اجرای چهار روایت نمایشی مرتبط با ۲۵ آبان در میدان نقش جهان

همچنین در ادامه برنامه های ویژه روز ۲۵ آبان در اصفهان، گروه آوازی “مولا” نواهای خاطره انگیزی را به یاد شهدای ۲۵ آبان ۶۱، ساز می‌کند. گروه آوازی مولا در ویژه برنامه پاسداشت یاد شهدای بیست و پنجم آبان سال ۶۱ در اصفهان به مدت چهارشب در میدان امام می نوازد. همچنین، همزمان با اجرای این قطعات، هنرمندان تئاتر به اجرای حرکات فرمی می پردازند.

این قطعات پنج دقیقه ای که به تناوب در میان برنامه ها اجرا خواهد شد، دارای مضامینی با محوریت ایران، شهادت، جوانان و همت است که با کوشش گروه “مولا” در قالب آثاری حماسی به اجرا در می آید. برای تداعی خاطر بیشتر نیز اعضای گروه با لباس های نظامی حضور خواهند یافت.

همزمان با اجرای رویداد “۳۷۰ رود بی پایان”، چهار روایت نمایشی از به آب زدن رزمندگان اصفهانی در عملیات محرم، در حوض میدان امام اجرا می‌شود.

حوض میان میدان امام برای اجرای این نمایش چهار قطعه ای که هدف آن به نمایش درآوردن اعزام به جبهه، گذر از معبر و خور و نیزار و شهادت شهیدان دفاع مقدس است، با همکاری شبانه روزی گروه فنی نمایش اجرا شده و به مناسبت پاسداشت ۲۵ آبان پذیرای مخاطبان خواهد بود.

ویژه برنامه های ۲۵ آبان چهار شب میزبان شهروندان در میدان نقش جهان است

در این نمایش که نزدیک به صد بازیگر ایفای نقش می کنند، به بازسازی لحظاتی از زندگی رزمندگان اصفهانی پرداخته و حوض میان میدان مانند منطقه جنگ آبی آماده شده است. از تمام ارکان نیروی انسانی و ادوات دخیل در این عملیات مانند مقر فرماندهی، غواص و قایق استفاده می شود. بازیگری که نقش راوی را دارد، به روایت داستان هایی از شهادت رزمندگان می پردازد و بازیگران، این روایت ها را نقش می زنند.

فرم اجرای این نمایش، پرفورمنس است، شکل اجرا، وسعت مکان اجرا و شمار بالای هنرمندان و تیم فنی این نمایش بزرگ از جمله ویژگی های برجسته این نمایش و حوض میان میدان مهمترین عامل ایجاد این فضاست. این نمایش چهار قطعه ای که تمرین آن ۱۲ روز طول کشیده است، به مناسبت پاسداشت یاد و خاطره ۳۷۰ شهید آبان سال ۶۱ به مدت چهار شب در میدان نقش جهان به اجرا در می آید. 

گفتنی است، ویژه برنامه “۳۷۰ رود بی‌پایان” برای پاسداشت شهدای آبان سال شصت و یک، از ۲۵ آبان ماه به مدت چهار شب از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در میدان امام به مدت یک ساعت برای عموم مردم اصفهان در کنار حوض های میان میدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x