دکتر علیرضا اقتصاد: علت حضور حداکثری خبرنگاران در انتخابات خانه مطبوعات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
خانه مطبوعات متعلق به خبرنگاران است و آینده ی آن در دستان آن ها است.حضور حداکثری خبرنگاران در انتخابات خانه مطبوعات از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این انتخابات فرصتی برای خبرنگاران است تا در تعیین سرنوشت حرفه ی خود و ارتقای سطح کیفی مطبوعات نقش داشته باشند.
برخی از مهمترین دلایل حضور حداکثری خبرنگاران در انتخابات خانه مطبوعات عبارتند از:
انتخاب نمایندگان واقعی: با حضور حداکثری در انتخابات، خبرنگاران می توانند نمایندگانی را به خانه مطبوعات بفرستند که به طور واقعی از حقوق و منافع آنها دفاع کنند.
تقویت خانه مطبوعات: هر چه تعداد خبرنگاران بیشتری در انتخابات شرکت کنند، خانه مطبوعات از مشروعیت و قدرت بیشتری برخوردار خواهد شد.
ارتقای سطح کیفی مطبوعات: با انتخاب نمایندگان شایسته و توانمند، می توان به ارتقای سطح کیفی مطبوعات و روزنامه نگاری در کشور کمک کرد.
تضمین آینده ی حرفه ی خبرنگاری: حضور حداکثری خبرنگاران در انتخابات می تواند به تضمین آینده ی حرفه ی خبرنگاری و حفظ حقوق آنها کمک کند.
علاوه بر این، حضور حداکثری خبرنگاران در انتخابات می تواند پیامی قوی به جامعه ارسال کند مبنی بر اینکه خبرنگاران به حرفه ی خود و رسالت خود در قبال جامعه اهمیت می دهند.
برخی از راهکارهای تشویق خبرنگاران به حضور در انتخابات خانه مطبوعات عبارتند از:
آگاهی رسانی: لازم است که اطلاعات کافی در مورد اهمیت انتخابات خانه مطبوعات و نحوه ی شرکت در آن به خبرنگاران ارائه شود.
تشویق و ترغیب: می توان با برگزاری جلسات و نشست های توجیهی، خبرنگاران را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کرد.
فراهم کردن امکانات: باید امکانات لازم برای شرکت آسان و راحت خبرنگاران در انتخابات فراهم شود.
ایجاد فضای رقابتی سالم: لازم است که فضای انتخابات سالم و رقابتی باشد تا خبرنگاران با اطمینان خاطر در آن شرکت کنند.
خانه مطبوعات متعلق به خبرنگاران است و آینده ی آن در دستان آن هااست. با حضور حداکثری در انتخابات، خبرنگاران می توانند به تقویت این نهاد صنفی و ارتقای سطح کیفی مطبوعات در کشور کمک کنند.
دکتر علیرضا اقتصاد
انتهای پیام/*
