اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

اعزام دانش‌آموزان اصفهانی به عتبات‌عالیات پس از ۵ سال وقفه

اعزام دانش‌آموزان اصفهانی به عتبات‌عالیات پس از ۵ سال وقفه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل در گفت و گو با روابط عمومی و در خصوص اعزام دانش‌آموزان به عتبات‌عالیات اظهار داشت: اعزام عتبات دانش‌آموزی پس از حدود ۵ سال مجدداً برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه زیر نظر سازمان حج و زیارت برگزار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر فرایند ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان پایه‌های هستم تا دوازدهم در حال انجام است.

نم نبات اذعان داشت: تعداد ۶ کاروان در مرحله اول، شامل ۳ کاروان ویژه پسران و ۳ کاروان ویژه دختران و با تعداد ۲۴۰ نفر در تاریخ ۲۷ خرداد الی ۱۷ تیرماه سال جاری و پس از برگزاری امتحانات، اعزام خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت کاروان را یکی از مدیران سازمان حج و زیارت که در آموزش و پرورش حضور دارد و شرایط اردویی را می‌توانند رعایت کنند عهده‌دار است.

وی ابراز داشت: حضور روحانی، مداح و مربیان رسمی آموزش و پرورش از جمله تهدیداتی است که برای این اعزام در نظر گرفته شده است.

نم نبات بیان داشت: تیم فرهنگی مستقر شده برای کاروان‌ها برنامه‌های فرهنگی مختلفی را ویژه دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده و اجرا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان یک‌سوم هزینه اعزام را پرداخت می‌کنند و مابقی هزینه را به‌صورت وام قرض‌الحسنه و در ده قسط بدون کارمزد پرداخت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان اعزامی از سراسر استان اصفهان و با اولویت زیارت اولی‌ها، به‌صورت متمرکز از اصفهان به عتبات‌عالیات اعزام خواهند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x