مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز: نگاه ما در حوزه تولیدات، نگاه خودکفایی است

مجید عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان: نگاه ما در حوزه تولیدات، نگاه خودکفایی است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، صبح چهارشنبه دوم اسفند ماه ۱۴۰۲ مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، در بازدید اصحاب رسانه از مراکز پرورش گل و گیاه اذعان داشت: برای پشتیبانی مجموعه فضای سبز شهر، از نظر فنی و تولیدات سازوکاری در شهر وجود نداشت، اما در دو سال گذشته با حمایت مدیریت شهر، مراکز تولید گیاهان پوششی و گل و گیاه فصلی که رو به تعطیلی بود، مورد توجه و پشتیبانی قرار گرفت. وی با تاکید براینکه: نگاه ما در حوزه تولیدات، نگاه خودکفایی است، افزود: عمده بذر گل و گیاه وارداتی است و پذیرش این موضوع برای ما به عنوان یک ایرانی بسیار سخت است.


عرفان‌منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان مطرح کرد: تولید بذر و دستیابی به پروتکل آن بسیار سخت است، اما ما با روش میان بر و به روش کشت بافت تولیدات را انجام دادیم و از واردات بذر خارجی به عنوان یک هدف ملی جلوگیری می‌کنیم.


وی همچنین افزود: اگر شرکت دانش بنیان مطمئن شود برای تولیدات خود بازار مصرف دارد به سمت تولید می‌رود. دستاوردهای امروز با استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان و با توانمندسازی شکل گرفته و مسیر خودکفایی را در حوزه گل و گیاه هموار کردیم.


مجید عرفان‌منش خاطرنشان کرد: اگر ما روش کشت بافت را در کشور توسعه دهیم، علاوه بر اینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کنیم، علم و فناوری آن را نیز در کشور آوردیم و دستاوردهای مهمی محسوب می‌شود. در ادوار گذشته با نگاه مدیریت مصرف آب، نسبت به کاشت چمن در سطح شهر نگاه مخالفت آمیزی وجود داشت.

بر این اساس شهروندان به تدریج در استفاده از چمن و فضای سبز بی بهره می‌شدند در حالی که شهروندان علاقه به بستر سبز و چمن دارند، در این راستا در سازمان نگاه به تولید گیاهان بومی شکل گرفت تا در پارک‌ها بستر سبز و چمن که مصرف آب کمتری دارند، داشته باشیم و در این دو سال دستاوردهای خوبی را رقم زدیم.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان عنوان کرد: سازمان در اجرای اقدامات علاوه بر ایفای نقش خود در شهر، نقش ملی خود را نیز دنبال می‌کند، زیرا بقیه شهرها ما را الگوی خود قرار می‌دهند.
مجید عرفان‌منش در ادامه مطلب خود افزود: در مرکز تولیدی جروکان از سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کردیم که همه نیازهای شهر در تأمین گل‌های فصلی در آن انجام شود، مرکز محمودآباد را که مجموعه‌ای تحقیقاتی بود، تبدیل به اولین مرکز تولید گیاهان پوششی کشور کردیم. از تابستان پارسال ۱۷۰ هزار مترمربع انواع چمن گرمسیری تولید کردیم، این نوع چمن مناسب اقلیم ما است و نیاز آبی کمتری دارد، این در حالی است که علاوه بر بحران آب در اصفهان، در شهر با بحران کیفیت خاک نیز رو هستیم.


عرفان منش با اشاره به اینکه: تمام تدابیر لازم برای کاهش مصرف آب در فضای سبز شهر اصفهان را اتخاذ کردیم خاطرنشان کرد: این مهم در سطح شعار و حرف باقی نمانده است.اصفهان تنها شهری است که فضای سبز آن حصار ندارد، اگر چه گاهی به سمت خسارت بر فضای سبز پیش می‌رویم.


وی همچنین اعلام کرد: از ظرفیت سایر شهرهای کشور نیز همچون بندرعباس در تولید چمن گرمسیری بهره می بریم.

مریم نظری
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x