محمد رضا جان نثاری: هیچ‌گونه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم

محمد رضا جان نثاری: هیچ‌گونه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، نشست خبری رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان اصفهان( روسای کمیته‌های نه گانه ستاد انتخابات) صبح امروز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن شهید قاسم سلیمانی استانداری اصفهان با حضور محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی،امنیتی، اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ،مهدی سلیمانی، دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
محمد رضا جان نثاری رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان اعلام کرد : سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است.


محمد رضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ابراز داشت: فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات انجام می‌شود. و نقطه شروع هر انتخابات، تعیین روز انتخابات است، این روز توسط شورای نگهبان و وزارت کشور توافق شده البته انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این مورد مستثنی است.مطابق تعیین روز برگزاری انتخابات، تقویم انتخابات نیز چینش و تنظیم می‌شود.


جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان اعلام کرد: تاکنون فرایند اجرای انتخابات در کشور و استان براساس تقویم انتخابات مطابق با مُر قانون اجرا شده است و این روند تا پایان انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.وی همچنین افزود: برخی اصلاحات قانون انتخابات در این دوره جدید بود از جمله : مرحله پیش ثبت‌نام، استفاده از امکانات دولتی به عدالت و تساوی برای کاندیدهای انتخابات و پیش‌بینی ساختار هیأت بررسی تبلیغات و هیأت اجرایی مرکزی انتخابات.رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه ساختار برگزاری انتخابات یک ساختار کاملاً منسجمی است تاکید کرد: هیچ‌گونه حفره قانونی و اجرایی برای برگزاری انتخابات نداریم و براساس تقویم انتخابات و مُر قانون تمامی فرایندها پیش رفته است.در این راستا اجرای انتخابات توسط وزارت کشور دنبال می‌شود.


محمد رضا جان نثاری اعلام کرد: در استان اصفهان ۶۲ هیأت اجرایی پیش‌بینی شده است، ۲۸ هیأت در مرکزی فرمانداری‌ها، ۲۸ هیأت در بخشداری‌های مستقل و ۶ هیأت برای اقلیت‌های دینی استان پیش‌بینی شده است. همچنین سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده است که فرایند انتخابات را در سراسر استان انجام می‌دهند.
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در خصوص ترکیب شعب اخذ رأی استان، بیان کرد: دو هزار و ۴۸۶ شعبه اخذ رأی شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی همچنین دو هزار و ۷۶۸ شعبه به صورت ثابت و ۳۹۳ شعبه به صورت سیار در استان پیش‌بینی شده است. در مرکز استان یک هیأت مرکزی نظارت استان داریم و در شهرستان‌ها نیز هیأت نظارت شهرستان و در بخش‌ها نیز نمایندگانی از هیأت‌های نظارت شهرستان در بخش‌های مستقل حضور دارند.
جان نثاری خاطرنشان کرد: اگر مبنا را پیش ثبت‌نام قرار دهیم با افزایش و رشد استقبال از انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته مواجه بودیم.تا به امروز، صلاحیت ۷۴۳ کاندید در استان تأیید شده است و ممکن است تعداد اندکی به این افراد افزوده شود.


رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در حوزه مجلس خبرگان رهبری نیز مراحل طی شده است و از ۳۷ نفری که برای این انتخابات ثبت‌نام کردند ۱۳ نفر مورد تأیید صلاحیت قرار گرفتند البته دو نفر تغییر حوزه داده‌اند و ۱۱ نامزد برای رقابت در استان اصفهان حضور دارند.
محمد رضا جان نثاری معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان ۲ هفته از (۲۵ بهمن لغایت ۹ اسفند) و تبلیغات مجلس شورای اسلامی( ۳ اسفند لغایت ۹ اسفند ) یک هفته در نظر گرفته شده است.رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان در پایان این نشست خبری با تاکید بر اینکه: یک روز قبل از انتخابات، تبلیغات مطلقاً ممنوع است ، به چند نکته اشاره کرد و افزود: ما هیچ گرایش به هیچ فرد خاصی نداریم و همه ۷۴۳ نفر کاندید برای ما یکسان هستند.

ما در هیات بررسی تبلیغات، تعارف نداریم و قانون را اجرا می کنیم . نکته دیگر اینکه ،مواظب حیله دشمن باشیم ،فتنه و اغتشاشات سال قبل،جااندازی حیله خود اکثریت پنداری بود پارسال دنبال این بودند که همه جامعه ایران ، ملتی هستند که نظام را قبول ندارند والان آمده اند مقابله کنند که این دروغی بیش نبود چون ما در اوج اغتشاشات ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی را داشتیم که مراسمی که برگزار شد شاید در ده، پانزده سال گذشته مثل نداشت همچنین ۲۲ بهمن سال گذشته و امسال دیدیم که مردم ایران و مردم استان اصفهان چه عظمتی آفریدند.باید مواظب باشیم در دام دشمن نیفتیم.برای انتخابات هم، دشمن تبلیغ می کند که مشارکت پایین است. مردم در روز ۱۱ اسفند ثابت خواهند کرد حرف دشمن در این زمینه هم بی اساس است.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x