دکتر ناصر چاوشی از ۱۷۰ فعالیت متنوع و تخصصی در ۳ حوزه توانبخشی،اجتماعی، و پیشگیری در استان اصفهان خبر داد

دکتر ناصر چاوشی از ۱۷۰ فعالیت متنوع و تخصصی در ۳ حوزه توانبخشی،اجتماعی، و پیشگیری در استان اصفهان خبر داد


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، تور بازدید از تعدادی مراکز بهزیستی به منظور آشنایی با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی خدمات و نحوه خدمات رسانی مرکز خدمات اورژانس اجتماعی استان اصفهان روز سه شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیران مسئول ، سردبیران روزنامه ها ، خبرگزاری‌ها وپایگاه‌های خبری و سرپرستان رسانه‌های سراسری برگزار شد.


دکتر ناصر چاوشی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، با بیان اینکه : کلیه خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است ، از ۱۷۰ فعالیت متنوع و تخصصی در ۳ حوزه : توانبخشی- اجتماعی- پیشگیری در استان اصفهان خبر داد.
دکتر ناصر چاوشی اظهار داشت: زنان بد سرپرست در استان اصفهان ۹۰۰۰ نفر هستند، زنانی که همسرانشان آنها را رها کرده ، یا زندان طویل المدت ، معتاد متجاهر هستند و خانم سرپرست خانواده است و درآمدی ندارد.
در حوزه اجتماعی خانواده‌های دارای چند قلو ۲۳۰۰ نفر هستند که حمایت می‌شوند . دوقلوها مشروط به اینکه دهک اقتصادی خانواده آنها ۵ باشد حمایت می‌شوند . مستمری ماهیانه برای سه قلو ها بدون شرط تا سن ۷ سالگی ، اگر پدر شغل نداشته باشد ۳۰۰ میلیون هم وام پرداخت می شود.


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره بر خانه امن ، محل نگهداری زنان مورد خشونت خانگی ، اعلام کرد : ما اینجا هم مادر و هم احیانا اگر کودک داشته باشند ، پذیرش و نگهداری می کنیم و بعد خدمات مددکاری ، روانشناسی ، ارتباط گیری با خانواده برای رفع مشکل و برگشت این خانمها به کانون خانواده داریم. وی همچنین افزود : با دستگاه قضایی باهم روی این کیس ها کار می کنیم و همه پرونده قضایی دارند که بعد تبعات حقوقی نداشته باشد.


مدیر کل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: مرکز مشاوره ژنتیک متقاضی کم هست و مردم باید بیشتر مراجعه کنند. مشاوره ژنتیک دولتی واقع در پل خواجو ارائه خدمات می‌کند وی همچنین افزود: ۱۰۹۰ مرکز و موسسه غیر دولتی نیز با مجوز از بهزیستی در سطح استان فعالیت دارند.


دکتر ناصر چاوشی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروهای این اورژانس در بخش پاسخگویی به تماس‌های اورژانسی اعلام کرد: با توجه به اهمیت خدمات اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از جرایم، ضروری است که اعتبارات ملی برای رفع کمبودها، نیازها و به ویژه وضعیت حقوقی نیروهای مددکار و مشاور این مرکز تخصیص یابد.


در این بازدید میدانی ابتدا از مرکز توانبخشی حضرت مریم مرکز نگهداری معلولین ذهنی ، واقع در خیابان جی ایستگاه کردآباد ، سپس از شیرخوارگاه نرجس بازدید بعمل آمد.
دکتر ناصر چاوشی، ضمن بازدید از شیر خوارگاه نرجس خاطرنشان کرد : شیر خوارگاه نرجس بهزیستی استان اصفهان شامل سه بخش است :
۱- بخش نگهداری نوزادان بدو تولد تا سن زیر ۶ماهه
۲- بخش شیرخوار
۳-بخش کودکان نوپا از ۱ سال به بالا


سپس ارجمندی، مسئول شیرخوارگاه نرجس بهزیستی استان اصفهان گفت: اینجا یک مکان دولتی است که ما اسم آن را قطعه ای از بهشت گذاشته ایم ، و تنها شیرخوارگاه استان اصفهان است.پذیرش نوزادان یک هفته تا بچه‌های زیر ۶ سال اینجا انجام می‌شود بچه‌ها به لحاظ بی‌سرپرست بودن یا بد سرپرست بودن ، بیمار ، معلولیت یا رها شده اینجا پذیرش و نگهداری می‌شوند. پذیرش و ترخیص انها با حکم دادستان است.

مامتقاضی فرزند پذیرخیلی زیاد داریم متاسفانه ما نمی‌توانیم بچه را این خانواده ها بدهیم چون تعدادی از بچه‌ها یی که اینجا می آیند ، پیگیری دارند و به مادر فرصت داده شده مواد مخدر را ترک کند و پیگیر فرزند ش شود و ما مجبور هستیم بچه را چندین ماه گاهی یکسال نگهداری کنیم و بعد با حکم دادستان بچه به خانواده خودش وارد شود .مسئول شیرخوارگاه نرجس بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد : در این مرکز بیش از یک سوم بچه ها دچار بیماری و معلولیت هستند ،مثل سندروم داون ، شکاف کام و نابینایی که در بیمارستان رها شده اند.وی همچنین افزود: متاسفانه در این ماه ۲۸ پذیرش در سطح استان داشتیم یک روز فقط ۵ پذیرش داشتیم.


گفتنی است : از اهم فعالیت‌های معاونت اجتماعی به این خدمات می‌توان اشاره کرد: راه‌اندازی مراکزی چون شیرخوارگاه ، خانه‌های کودک و نوجوان , مراکز نگهداری زنان آسیب دیده و مرکز سامانه کودکان کار ، تحت حمایت قرار دادن بیش از ۱۱ هزار خانوار شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو ، ارائه خدمات پذیرش و اقامت در مراکز شبانه روزی ، تامین مسکن ، تامین سرمایه کار ، تسهیلات اشتغال و پرداخت کمک هزینه‌های درمان ، ازدواج، ودیعه مسکن ، تحصیلی به افراد و خانواده‌های تحت پوشش.


این معاونت همچنین با راه اندازی اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ با هدف دسترس پذیری اقشارآسیب پذیر و مداخله به هنگام کارشناسان متخصص با موضوعات کودک آزاری ، همسر آزاری ،سالمند آزاری و دیگر ناهنجاری‌های اجتماعی به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان عزیز استان می‌باشد.
معاونت امور پیشگیری بهزیستی با اولویت فرهنگی و آموزشی همواره تلاش می‌کند تا با آگاهسازی و ارائه خدمات متنوع به آحاد مردم در سراسر استان همچون : مشاوره روانشناسی از طریق ۳۰۲ مرکز مشاوره در سطح استان و نیز خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰خدمات مشاوره ژنتیک در ۲۲ مرکز،خدمات درمان و پایش آسیب به ارتقاء سلامت اجتماعی می‌اندیشد.


این معاونت در سال جاری و در راستای تحکیم بنیاد خانواده با ارجاع طرح سفیر آرامش دسترسی آسان مردم به خدمات مشاوره‌ای و آموزشی حضوری در منازل و محافل خانوادگی ، ادارات ،مساجد و پایگاه‌های بسیج را فراهم کرده است.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x