اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

زهرا ترکی: احیا تکیه ریزی؛ قدمگاه امام زمان”عج”

زهرا ترکی: احیا تکیه ریزی؛ قدمگاه امام زمان”عج”

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مسئول روابط عمومی مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ازاحیا تکیه ریزی خبرداد.
زهراترکی به وسعت و گستردگی پهنه و اهمیت تکایای موجود در تخت فولاد اشاره کرد و افزود: ضروری است بیش از گذشته به احیا ظرفیت های معنوی این مکان ها پرداخته شود.
وی به گنجینه های عظیمی که درتکیه مدفون هستند اشاره کرد وتشریح نمود: تکیه ریزی منسوب به علامه شیخ مرتضی ریزی از علمای برجسته زمان #قاجار می باشد، که درسال ۱۳۲۹هجری قمری بنا شده است.
ترکی ادامه داد: از مشاهیر و علما برجسته مدفون دراین تکیه می توان به عبدالحسین برازنده، میرمحمد مهدی خلیقی پور، حاج احمدخان فاتح الملک، آیت الله محمدحسین فشارکی و شیخ مرتضی ریزی عالم فقیه و زاهد اشاره کرد.
وی احیا #تکیه_ریزی را امری مهم وارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: تکیه ریزی ازجمله تکایایی می باشد که بزرگان دین، علم و #هنر را درخود جای داده است ولی ازظرفیت های #معنوی و گردشگری این تکیه درطول سالیان گذشته استفاده نشده است درهمین راستا در کمیته احیا اماکن تخت فولاد موضوع بررسی شد و احیاتکیه ریزی در دستور کار قرار گرفت.
ترکی بااشاره به اقدامات #عمرانی که در راستای احیای تکیه انجام شد تشریح کرد: کف سازی تکیه، استحکام بخشی بقعه، مرمت بقعه فاتح الملک، اصلاح هندسی مسیر پیاده راه سازی، نورپردازی بقعه فاتح الملک وریزی، ساماندهی فضای سبز وارتقا پوشش گیاهی، ساماندهی شبکه آبرسانی فضای سبز از جمله اقداماتی است که میتوان به آن اشاره نمود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x