اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

بررسی ۲۰ پرونده در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ اداره کل استاندارد استان اصفهان

بررسی ۲۰ پرونده در جلسه کمیسیون ماده ۴۲ اداره کل استاندارد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه کمیسیون ماده ۴۲ در سال جاری با حضور اعضاء رسمی (سرپرست اداره کل، قاضی جلسه، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و اتاق تعاون)، دبیر کمیسیون و کارشناسان ذیربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.
مهندس مهدی هادی سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: در این جلسه مجموعا ۲۰ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه متخلفین براساس بند ۱۰ شیوه‌نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، به تذکر و اخذ تعهد و جزای نقدی محکوم شدند.
گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالاو یا تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی می باشد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x