سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، امروز صبح یکشنبه نوزدهم آذر ماه سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، به همراه معاونت های این نیرو، در محل معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ، نشست خبری، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در این نشست خبری اظهارکرد: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود. فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص خودروهای شوتی نیز خاطرنشان کرد: این خودروها در ساعات خاص در اتوبان‌های اطراف اصفهان تردد و کالا یا اتباع را قاچاق می‌کنند که در این ارتباط با رصدهای لحظه‌ای تردد توسط دوربین‌ها پس از خروج از شهر اقدام به دستگیری آنان می‌کنیم که تقریباً ۹۰ درصد خودروهای شوتی متوقف می‌شوند.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان، ادامه داد: طرح امنیت محله محور از اواخر تابستان در اصفهان آغاز شد و در طول یک ماه گذشته ۲۸۴ نقطه آلوده را در سطح استان شناسایی کردیم که پاتوق استعمال، فروش مواد مخدر، مرکز فساد، خانه مجردی سارقان و یا محل تردد اراذل و اوباش بوده است. فرمانده انتظامی استان اصفهان، در همین ارتباط گفت: نقاط آلوده با عملیات برق آسای پلیس شناسایی شده است، و بیش از ۷۰۰ سارق، اراذل و عربده کشان در این طرح دستگیر و یک هزار و ۲۰۰ معتاد متهاجر در این محلات شناسایی و در طی این طرح دستگیر شدند.

طرح امنیت محله محور از تابستان امسال در سطح اصفهان آغاز شد و متناسب با نیاز محله امکانات،  تجهیزات و نیروی انسانی مناسب در اختیار کلانتری‌های محلات قرار گرفت. همچنین بانک اطلاعاتی از معتمدان و نخبگان محلات تهیه شد و به منظور بهره‌گیری از نظرات آنها در امنیت محلات در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان اصفهان، اضافه کرد: نیروی انتظامی اراذل و اوباش محلات مختلف را جمع و با آنان صحبت کردیم که یا خود را اصلاح کنید یا از این استان خارج شوید زیرا اصفهان جای عربده کشی نیست و از مردم درخواست داریم اگر چنین افرادی در محلات آنان وجود دارد به پلیس اطلاع دهند.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان، در رابطه با حوزه اصناف گفت: طی آبان ماه امسال بیش از سه هزار و ۴۵۰ مورد بازدید از اصناف سطح استان به صورت شبانه‌روز و انفرادی صورت گرفته است، که در این بازدید ها بالغ بر سه هزار مورد تذکر و اخطار به اصناف در یک ماه گذشته صورت گرفته است و طی این مدت ۶۱۳ واحد صنفی متخلف با حکم قضائی بسته شدند. سردار حمیدرضا علینقیان، در ادامه افزود: اصناف پلمب شده در یک ماه اخیر مشاغل و کارگاه‌های بزرگ تأمین مایحتاج مردم و فروشگاه‌های بزرگ بوده است، و علل پلمب این تعداد واحد در سطح استان با تخلفات صنفی و از جمله فروش کالاهای قاچاق و آنان که امنیت جانی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند، مرتبط بوده است. سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در رابطه با بانک اطلاعاتی اصناف اضافه کرد: بانک اطلاعاتی کاملی از اصناف استان داریم و پلمب واحدها پس از چندین بار بازدید و تذکر اتفاق افتاده است، و خط قرمز ما امنیت روحی روانی، جانی و سلامت روح و روان، قاچاق کالا های مردم است.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان،در رابطه با کشفیات مواد مخدر اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۲ تن مواد مخدر در مرکز استان کشف و ضبط شد، و نیروی انتظامی در کنار برخوردهای قانونی با سودجویان، گسترش اقدامات آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است که طی آبان ماه ۵۷ دوره آموزشی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شد و در این راستا با مسئولان کارخانه‌های بزرگ استان جلساتی داشتیم و از آنان خواستیم جلسات عمومی برای آگاهی کارگران و خانواده‌های آنان در رابطه با مصائب اعتیاد برگزار کنند.‌ وی ادامه داد: این مسأله نگران کننده است زیرا درکنار اقدامات سلبی، لازم است آموزش‌ها مدنظر قرار گیرد و در همین راستا فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمادگی دارد در کلیه تجمعات اعم از مدارس، کارخانجات، ادارات، مساجد و امثال آن دوره‌های آموزشی در خصوص فضای مجازی و مواد مخدر داشته باشند. سردار حمیدرضا علینقیان، یادآوری کرد: تجربه نشان داده است هر محله و منطقه‌ای که میزان معنویت از جمله برگزاری نمازهای جماعت، جلسات قرآن و مجالس روضه بیشتر باشد، میزان جرم و جنایت کمتر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، در رابطه با تخلف های اقتصادی کلان گفت: تشکیل پرونده تخلف‌های اقتصادی کلان و باندی در استان اصفهان، هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش یافته است. ارزش ریالی این پرونده‌ها هم بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. وی افزود: پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، در آبان ماه سال جاری،۲۹۲ فقره پرونده مرتبط با مفاسد اقتصادی و شبکه گسترده قاچاق تشکیل شده است و در شناسایی و برخورد با جرائم اقتصادی، افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال را شاهد بودیم.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در ارتباط با جرائم‌ خشن گفت: در هشت ماهه امسال شاهد افزایش ۲۴ درصدی وقوع و ۴۱ درصدی کشف آن در استان اصفهان بوده ایم ، اما سرقت مسلحانه در این مدت، روند کاهشی داشته است. تعداد زیادی کارآگاه مجرب در حال آموزش هستند و به مجموعه کارآگاهان پلیس اصفهان اضافه خواهند شد و  تلاش ما آن است روند سرقت در سطح جامعه به صفر برسد و این ماموریتی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و‌ مجموعه فرماندهان پلیس است. سردار حمیدرضا علینقیان، در رابطه با شناسایی و دستگیری ها ادامه داد: ۹ باند گسترده سرقت شناسایی و دستگیری‌های آن در سطح کشور انجام شده است که نسبت به مدت مشابه ۸ درصد وقوع سرقت کاهش پیدا کرده است. همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۷۵ سارق دستگیر شده است و در زمینه سرقتهای خرده مثل سرقت از منزل تا ۴۰ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم. وی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ باند سرقت منزل، ۱۶ باند سرقت اماکن، ۱۳ باند سرقت خودرو، ۲۲ باند سرقت کابل و پنج باند سرقت مغازه شناسایی شدند، گفت: در این ارتباط ۴۱۵ محکوم متواری دستگیر شدند. وی اعلام کرد: ارزش ریالی اموال استرداد شده به مالباختگان بالغ بر ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.
در رابطه با جرایم جنایی و قتل اظهار کرد: ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است، و کشف و تشکیل پرونده‌های قتل، بیش از ۱۰۰ درصد، امسال افزایش داشته که مربوط به پرونده‌های قدیمی و قتل‌هایی است که در سال‌های قبل اتفاق افتاده است و قاتلان و متهمان آن دستگیر شده اند و هم اکنون پرونده‌های قتل کشف نشده در این فرماندهی کمتر از تعداد انگشتان یک دست است، که انشا الله آنها هم به نتیحه خواهد رسید.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود


سردار حمیدرضا علینقیان، در همین رابطه افزود: اگر فردی چاقو و قمه به دست می‌گیرد و جان مردم را با عربده‌کشی به خطر می‌اندازد باید دست او شکسته شود. اصفهان جای عربده‌کشی نیست و با اراذل و اوباش جدی برخورد می‌کنیم. سردار حمیدرضا علینقیان، ادامه داد: در یک سال گذشته چهار فقره پرونده پیچیده جنایی پیگیری شده که در یک مورد جسد مقتول درون کوره سوخته بوده و زیر نخاله‌ها دفن شده بود و با پیگیری پلیس این پرونده به جریان افتاد.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در رابطه با کشف سلاح در حوزه پلیس اطلاعات گفت: در حوزه پلیس اطلاعات استان اصفهان علاوه برکشف مقادیر بالایی سلاح، دستگیری مجرمان متواری، بیش از ۳۴۵۰ بازدید توسط پلیس اطلاعات استان اصفهان در ساعات مختلف از اصناف بازدید داشته‌اند و ۳ هزار تذکر و اخطار و اخذ تعهد و ۶۱۳ واحد صنفی متخلف پلمپ شده‌اند.

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در ارتباط با پرونده های قضائی در رابطه با فضای مجازی اظهار کرد: جدای از پرونده‌هایی که دارای شاکی خصوصی است، ۸۴۴ پرونده قضایی در فضای مجازی تشکیل شده است. صدها سایت فیشینگ تعطیل و سه میلیارد تومان اموال کلاهبرداری شده به مال باختگان بازگردانده شد. وی افزود: به منظور مقابله و برخورد با جرایم در فضای مجازی طی یک ماه گذشته، یک هزار و ۹۵۲ مورد سایت‌های مجرمانه اعم از فروش سلاح، مواد مخدر و امثال آن شناسایی شده و با آن‌ها برخورد قضایی شده است. سردار حمیدرضا علینقیان،در رابطه با برداشت از حساب های غیر مجاز افزود: در زمینه برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی و دسترسی غیرمجاز به داده های کاربران نسبت به آبانماه گذشته ۶۶ مورد افزایش برخورد داشتیم.

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در رابطه با پلاک گذاری خودروها اظهار کرد: یکی از مشکلات ما شماره گذاری خودروها بود که در این راستا دستگاه تولید پلاک را در قسمت شماره گذاری تعبیه کردیم و دستگاه تکمیلی آن نیز این هفته افتتاح می‌شود که با راه اندازی آن سه برابر نیاز پلاک تولید خواهیم کرد که مردم معطلی نداشته باشند. وی در ارتباط با پلیس راهور ادامه داد: ۵۲ درصد جانباختگان ترافیکی در شهر اصفهان موتور سیکلت سواران هستند، و در این زمینه پلیس راهور استان در سه حوزه آموزش مناسب برای افراد ناآگاه، مسائل اجتماعی و همچنین اقدامات قانونی را در دستور کار قرار داده است.

سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در این نشست خبری اعلام کرد: معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان از سوی واحد اشراف نیروهای مسلح در سال گذشته مقام نخست را کسب کرده است.

در پایان این نشست ، سردار حمیدرضا علینقیان، فرمانده انتظامی استان اصفهان، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مبنی بر این که در طرح امنیت محله محور و ادامه داشتن این طرح خوب که بازخورد خوبی در محلات داشته است، گفت: طرح امنیت محله محور از تابستان امسال در سطح اصفهان آغاز شد و متناسب با نیاز محله امکانات،  تجهیزات و نیروی انسانی مناسب در اختیار کلانتری‌های محلات قرار گرفت. همچنین بانک اطلاعاتی از معتمدان و نخبگان محلات تهیه شد و به منظور بهره‌گیری از نظرات آنها در امنیت مخلات در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت. سردار حمیدرضا علینقیان، ادامه داد: اجرای این طرح ، کلا در نیروهای مسلح ، یک طرح قائم به فرد نیست ، و توسط سلسله مراتب رصد می شود، و پیشرفت صنعت موشکی کشور با جابه جائی افراد جابه جا نمی شود. و این طرح در کل کشور ابلاغ شده است ، و چون طرح موفقی بوده است ، برای همه ی فرماندهان قابل اجرا خواهد بود. و اگر طرحی بهتر پیدا شود، این طرح را کنار گذاشته و طرح دیگری انجام خواهد شد. و در کلان شهر ها قائم به فرد نیست، و در اصفهان هم ادامه دارد.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

سپس حجت الاسلام محمد حسین ایروانی ، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در ارتباط با برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقات قرآن برای تقویت روحیه نیرو های انتظامی، گفت: با توجه به این که کارکنان انتظامی استان ماموریت های عدیده ای دارند و با اقشار مختلف مردم ارتباط دارند، و یکی از ویژگی های نیروی انتظامی با سایر نیروهای نظامی کشور همین ارتباط با اقشار مردم است. وی ادامه داد: یکی از وظایف عقیدتی سیاسی برگزاری برنامه های فرهنگی است تا یک پلیس در تراز نظام اسلامی باشد، به همین منظور برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی از جمله برنامه های قرآنی در سطح نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی ، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به ارتباط با اقشار مردمی اگر کارکنان ما با آیات و دستورات قرآنی آشنا باشند و در جهت سیره اهل بیت باشد و این مطلب در دستور کار این عقیدتی ، سیاسی است. در همین ارتباط مسابقات قرآنی برای کارکنان کادر و وظیفه که بیست و هشنمین دوره مسابقات آن در تابستان امسال انجام شد، که در این مسابقات بیش از ۲۰۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند. در پایان ۳۰۰ نفر به مسابقا استانی و ۱۰ نفر هم در رشته های مختلف قرآنی به مرحله کشوری راه پیدا کردند. در همین ارتباط در مسابقات نیروهای مسلح رتبه دوم کشوری را داشتیم، که در مجموع استان اصفهان رتبه برنامه های متنوع مذهبی را داشت.

سردار حمیدرضا علینقیان: ۹۰ درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می شود

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی ، ادامه داد: همچنین برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری های اهل بیت (علیه السلام) در تمام یگان ها برنامه های متنوعی مذهبی داریم.عقیدتی و همچنین بعدسیاسی بعد واقعی نیروها است. با توحه به این که نیروهای نظامی نباید در گروه ها و جناح های سیاسی باشند، در عین حال باید شناخت کامل داشته باشند، ولی نباید عضو این گروه ها باشند، که در همین ارتباط با برگزاری دوره های سیاسی و تبئین در تمام یگان ها برای نیروها برنامه داریم.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی ، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در ارتباط با برنامه های فرهنگی برای نیروهای انتظامی افزود: برای کارکنان وابسته و خانواده های محترم شاغلین، برنامه های متنوع ، قرآنی و اردوهای فرهنگی، و تفریحی ، گردشگری و برنامه های اخلاقی ، سیاسی، سبک زندگی ، همسر داری و فرزندآوری و مسائل روان شناسی داریم. و به ضرورت هفتگی هر روز حدود ۲۰۰ نفر از خانواده های کلانتری ها اردوهای فرهنگی، تفریحی در نقاط مختلف کشور و همچنین در اردوی یک روزه و نصف روز در خدمت این عزیزان هستیم.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x