اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

آیین رونمایی از سامانه ارائه خدمات مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اصفهان برگزار شد

آیین رونمایی از سامانه ارائه خدمات مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن ابراهیمی رییس مرکز تحول قوه قضاییه پرونده‌های با موضوع خانواده را از مهم‌ترین موضوعات رسیدگی به پرونده در دادگستری‌ها عنوان و اظهار کرد: اگر به پرونده‌های با موضوع خانواده با دقت و تخصص کامل رسیدگی شود این امر به کاهش نرخ طلاق در کشور کمک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به بالا بودن نرخ طلاق در کشور، یکی از اولویت‌های قوه قضاییه استفاده از ظرفیت کارشناسان، مشاوران خانواده و مددکاران در بستر سامانه جدید «مسیر-مشاور ساختن یک راه» است که با استفاده از این سامانه، خدمات مشاوره خانواده به شکل شفاف‌تر و با کیفیت بهتر انجام می‌پذیرد و استان اصفهان نیز یازدهمین استانی است که به این سامانه متصل می‌شود.

 رئیس مرکز تحول قوه قضاییه در خصوص سامانه مسیر عنوان کرد: کلیه امور مربوط به مشاوره در دعاوی با موضوع خانواده در بستر این سامانه انجام می‌شود و با استفاده از ابزارهای مالی، روانشناسی و… که در این سامانه پیش‌بینی شده است می توان به کاهش نرخ طلاق در جامعه امیدوار بود.

گفتنی است در پایان این مراسم، ۳۳ مرکز مشاوره خانواده که در سال ۹۹ آیین تحلیف آنها برگزار شده بود، مجوز خود را دریافت نمودند و ۶۷ مشاور جدید نیز با برگزاری تحلیف به مشاوران خانواده قوه قضاییه در استان اضافه شدند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x