دکتر علیرضا ایرج پور مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های سخت درمان توسط وزارت بهداشت و بیمه سلامت، تامین اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد

دکتر علیرضا ایرج پور مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های سخت درمان توسط وزارت بهداشت و بیمه سلامت، تامین اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد

دکتر علیرضا ایرج پور مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان: در حال حاضر ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های سخت درمان توسط وزارت بهداشت و بیمه سلامت، تامین اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، صبح پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ نشست خبری کانون حمد ایرانیان، به مناسبت «هفته سلامت» با حضور خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان بر گزار شد.

در این نشست خبری، با حضور دکتر علیرضا ایرج پور، مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج ایرانیان، دکتر فریبرز مکاریان رجبی، حجت الاسلام  سید مهدی مدنیان، معاون فرهنگی و اجتماعی و عضو شورای مدیریت کانون ، در این نشست خبری دکتر علیرضا ایرج پور، مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج ایرانیان، اظهار داشت: کانون حمد ایرانیان بعنوان نهادی غیرانتفاعی، غیردولتی و غیر سیاسی با تاکید بر رویکرد بین رشته‌ای، یکی از نخستین سازمان‌های مردم نهاد برای شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و حمایتی تسکینی به بیماران سخت درمان در کشور محسوب می‌شود.

ایرج پور در همین خصوص تصریح کرد: این کانون به‌منظور بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری‌های سخت‌درمان و خانواده‌های ایشان، مجموعه‌ای از حمایت‌ها و مراقبت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ارائه می‌دهد.
مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان ابراز داشت: از سال ۹۱ با حضور افراد مختلف از مجموعه‌های دانشگاه جلسه‌ای در استانداری اصفهان تشکیل شد و دانشگاه تولیت این موضوع را درخواست کرد و دوسال طول کشید تا از وزارت بهداشت مجوز سازمان مردم‌نهاد فرااستانی صادر شد.

ایرج پور ضمن اشاره به ۱۴ بیماری رایج سخت درمان، اعلام کرد: در زمان حاضر ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری‌های سخت درمان توسط وزارت بهداشت و بیمه سلامت، تامین اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان مطرح کرد: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت(WHO) هر بیماری که زندگی فرد را تهدید یا کیفیت زندگی او را مختل کند باید جزو بیماری‌های سخت درمان در نظر گرفته شود و با این تعریف دامنه بیماری‌ها بسیار گسترده می‌شود.

وی در همین راستا افزود: بیماری‌های مُزمن که امکان درمان قطعی، بهبود و برگشت به وضعیت اولیه را ندارند بعنوان مبنا قرار داده شده و در زمان حاضر رایج ترین آنها شامل ۱۴بیماری است که بیش از ۹۷ درصد آنها تحت پوشش قرار دارند.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج ایرانیان تصریح کرد: بیماری‌های تحت پوشش کانون شامل دیابت پیشرفته، نارسایی مزمن کلیه، نارسایی پیشرفته قلبی- تنفسی، ام اس، ضایعات نخاعی، بیماری‌های روانی، سرطان، آلزایمر و صدمات شدید سر، سوختگی و بیماری پروانه‌ای است که بمنظور بهبود کیفیت زندگی آنها مجموعه ای از حمایت‌ها و مراقبت‌های جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی ارائه می‌شود.

ایرج‌پور با بیان اینکه مرکز موسسه مردم نهاد «حمد ایرانیان» در اصفهان قرار دارد، اعلام کرد: محدوده فعالیت این کانون بر اساس پروانه وزارت کشور فرا استانی و برای استان‌های اصفهان، تهران و قم است که قابلیت گسترش به سایر استان‌ها و برون مرز را هم دارد.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان در همین خصوص خاطرنشان کرد: این کانون بر آن است تا مرجعیت شناسایی و ارائه حمایت و مراقبت‌های تسکینی از بیماران سخت درمان و خانواده‌های آنها و همچنین تامین مشاوره مراکز و موسسه‌های خیریه حوزه سلامت در استانهای اصفهان، تهران و قم و بتدریج سایر استان های کشور را با مشارکت بین بخشی بر عهده بگیرد.

مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان با تاکید بر اینکه، مسوولیت شناسایی و حمایت از بیماران و خانواده‌های مبتلا به بیماری‌های سخت درمان بر عهده این کانون است، اعلام کرد: شناسایی و سازماندهی بیماران صعب‌العلاج، حمایت اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و مراقبت‌های مرتبط با کودکان، زنان و مردان مبتلا به بیماری‌های سخت درمان و خانواده‌های آنها جزو ماموریت‌های آینده این کانون محسوب می‌شود.

ایرج پور مدیرعامل کانون حمایت و مراقبت از بیماران صعب العلاج ایرانیان بیان کرد: خدمات کانون حمل ایرانیان از لحظه افشای این بیماری تا بعد از مرگ فرد همچنان ادامه دارد و در این مراقبت‌های حمایتی نه‌تنها فرد بیمار بلکه خانواده وی نیز مدنظر گرفته می‌شوند به همین جهت تا پس از مرگ فرد خدمات حمایتی همچنان برای خانواده فرد بیمار ادامه دارد و این حمایت‌ها با مرگ فرد پایان نمی‌یابد و قطع نمی‌شود و مراقبت‌های حمایتی در سوگ خانواده هم در نظر گرفته می‌شود.

ایرج پور ضمن اشاره به اینکه: ما به موضوع درمانی سایر خیریه‌های درمانی ورود نکرده؛ بلکه تکمیل‌کننده خدمات آنها خواهیم بود، خاطرنشان کرد اکثر خیریه‌های درمانی به مسائل درمانی؛ مانند تهیه دارو به بیمار کمک می‌کنند؛ اما ما سعی کردیم نیازهایی که تکمیل نمی‌شود؛ مانند خدمات روان‌شناختی و توان‌بخشی و معنوی را داشته باشیم و خود ما مبلغ دریافت خدمات از آن خیریه‌ها هستیم و مراجعین را به این خیریه‌ها ارجاع می‌دهیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای دپیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x