اجتماعی استان اصفهان فرهنگ و هنر مرکزی

تقدیر ۲ هزار و ۴۷۱ شهروند اصفهانی از ماموران پلیس

تقدیر ۲ هزار و ۴۷۱ شهروند اصفهانی از ماموران پلیس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ رضا الوندی در برنامه زنده رادیویی “نقد و نظر” که به موضوع بررسی فعالیت های انتظامی اختصاص یافته بود گفت: در هر سازمان و ارگانی احتمال بروز هرگونه خطا و لغزش در بین کارکنان وجود دارد و سازمان گسترده انتظامی هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال اینکه برخی از کارکنان مرتکب تخلفاتی شوند وجود دارد که البته فراجا با راه اندازی سامانه های نظارتی دقیق و هوشمند از کارکنان خود مراقبت های لازم را به عمل می آورد.

وی افزود: تخلفات و جرایمی نظیر اخذ رشوه، اخاذی، آزار و اذیت جسمی و روحی متهمان و یا شهروندان یا عدم رسیدگی به موقع به پرونده ها و درخواست های مردم و یا عدم حضور به موقع ماموران پلیس ۱۱۰ در صحنه و یا سایر موضوعاتی که ماموران در راستای انجام وظایف محوله ، ممکن است مرتکب آن شوند و شهروندان به ما گزارش دهند ، توسط کارشناسان  مربوطه در بازرسی انتظامی استان به آن رسیدگی و پس از بررسی دقیق برخورد سازمانی و قانونی با خاطی به عمل می آید .

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با هدف رسیدگی به گزارش های مردمی ،  سامانه تلفنی ۱۹۷ توسط فراجا راه اندازی شده تا شهروندان هرگونه انتقاد، پیشنهاد، نقد و نظر و یا شکایتی از عملکرد ماموران پلیس دارند را به این سامانه اعلام کنند و البته تماس شهروندان بلافاصله پیگیری و نتایج رسیدگی ها هم به اطلاع   تماس گیرندگان می رسد .

سرهنگ الوندی عنوان داشت: از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب کاربران سامانه ۱۹۷ پاسخگوی تماس های تلفنی شهروندان بوده  و از ساعت ۹ شب تا ۷صبح هم پیام شهروندان در سامانه ضبط و به محض اینکه همکاران  در اول وقت اداری در محل کار خود حضور یافتند تماس شهروندان بررسی و جهت پیگیری به رده مربوطه ارجاع می شود .

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان علاوه بر تماس با شماره تلفن سه رقمی ۱۹۷ می توانند با از طریق خط مستقیم ۰۳۱۳۲۶۷۹۰۱۲  تماس حاصل کنند و همچنین از طریق اپلیکیش “پلیس من” هم می توانند به سامانه ۱۹۷ متصل شوند.

سرهنگ الوندی خاطر نشان کرد: علاوه بر ارتباط تلفنی شهروندان با سامانه ۱۹۷ جلسات ملاقات حضوری و چهره به چهره با فرمانده انتظامی در مرکز استان و فرماندهان انتظامی در شهرستان های تابعه  را داریم که شهروندان می توانند در این ملاقات های حضوری دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادها، انتقادات و شکایات خود را به صورت مستقیم و بی واسطه با فرماندهان انتظامی در میان بگذارند.

وی افزود: شهروندان می توانند برای حضور در این جلسات  هر دو هفته یک بار روز های دوشنبه به مرکز نظارت همگانی بازرسی استان واقع در خیابان بزرگمهر – طبقه فوقانی کلانتری ۱۴ مراجعه کنند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: علاوه بر راه های ارتباطی مذکور شهروندان می توانند به صورت مستقیم با مرکز نظارت همگانی بازرسی کل فراجا  از طریق تماس با شماره تلفن ۰۲۱۲۱۸۶۴۴۴۴ ارتباط برقرار کنند و اگر خواسته ای داشتند  آن را از آن طریق  پیگیری کنند. همچنین شهروندان می توانند از طریق دور نگار به شماره ۰۲۱۲۱۸۶۴۶۴۶ هم دیدگاه ها و نظرات خود  در قالب انتقاد ، پیشنهاد ، تقدیر و یا شکایت  از عملکرد کارکنان انتظامی را به مسئولان فراجا منتقل کنند .

سرهنگ الوندی اظهار داشت: در ۶ ماهه سال جاری ۲۲ هزار و ۹۵۹مورد تماس با سامانه ۱۹۷ فرماندهی انتظامی استان اصفهان برقرار شده که این رقم ۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته و نشان دهنده اعتماد و اقبال عمومی به این سامانه است. ۲هزار و ۴۷۱ مورد از تماس ها در خصوص تقدیراز عملکرد ماموران پلیس بوده، در ۱۴ هزار و ۴۰۹ مورد تماس به شهروندان مشاوره و راهنمایی ارائه شده که در این خصوص ۱۳ درصد افزایش داریم.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در همین مدت تماس های مربوط به انتقاد شهروندان از عملکرد کارکنان ۶ درصد کاهش داشته و در تماس های مربوط به اعلام شکایت از کارکنان پلیس هم ۳۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x