محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، ظهر چهارشنبه، ۹ ۲ شهریور ماه ، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در محل سالن اجتماعات شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن یاد و خاطره ی شهیدان و دفاع مقدس و تبریک حلول ماه ربیع گفت: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است، که وجه مشترک آنها با آموزش و پرورش بسیار نزدیک است. وی ادامه داد: اول مهر زنگ بازگشایی در تمامی مدارس استان به صدا در خواهد آمد و جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها روز چهارشنبه در مدارس استان اصفهان انجام خواهد شد. مدارس در سال تحصیلی جدید با شعار “مهرورزی نبوی” بازگشایی می‌شود و بیش از ۱ میلیون نفر دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان تحصیل خواهند کرد. تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش استان اصفهان در راستای تربیت دینی و عدالت آموزشی طراحی شده و سیاست اجرایی سازی سند تحول بنیادین در مدرسه موردنظر قرار می‌گیرد. تأمین تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس در قالب طرحی تحت عنوان طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفته و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، برنامه ریزی شده است تا حرکتی ویژه اتفاق افتد.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی،گفت: سال ۱۳۹۱، ۲۵ هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند و قرار بر این بود که تا چندین سال پنج هزار نفر سالانه به عدد پایه ورودی اضافه شود تا چالش نیروی انسانی نداشته باشیم اما متأسفانه رویکرد تغییر کرد که اعتقادی به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان نداشتند.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: در سال ۹۱ بیست و پنج هزار دانشجو معلم وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، که با استقرار دولت سیزدهم و با عنایت مقام معظم رهبری به دانشگاه‌های فرهنگیان سال گذشته ۲۵ هزار نفر در کشور و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اصفهان در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شدند.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

سال جاری یک هزار و ۴۵۰ معلم جذب آموزش و پرورش استان اصفهان شدند، کماکان عمده چالش ما کمبود آموزگار است و به دلیل کسری نیرو اصفهان در صدر پنج استان کشور قرار دارد، که خوشبختانه در آستانه سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۴۵۰ معلم جدید جذب آموزش و پرورش در اصفهان شدند. وی افزود: هم اینک بیشترین ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به آموزش ابتدایی و سهمیه ماده ۲۸ آموزگاری اختصاص یافته است.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در ارتباط با با آشنائی رشته های دانشگاهی گفت: آشنائی با رشته‌های دانشگاهی و صنعت باتوجه به لزوم آن برای دانش‌آموزان، درحال انجام است اما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. در این راستا، گسترش برنامه‌های مشترک با دانشگاه‌ها ازجمله برنامه دانشگاه‌گردی و آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف مورد هدف است.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

ابراهیمی، گفت: چنانچه آموزگاری بخواهد در مدارس غیردولتی تدریس کند طبق سند تحول بنیادین باید ۳۶۰ ساعت دوره آموزشی در زمینه‌های مهارتی، فناورانه، اعتقادی و سایر زمینه‌ها را بگذراند تا کارت صلاحیت حرفه ای معلمی برای او صادر شود؛ هیچ مدرسه غیرانتفاعی حق ندارد افرادی را بکارگیری کند که کارت صلاحیت معلمی ندارد.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: توجه ویژه به نماز مدارس و مقوله حجاب و عفاف و هیئت دانش آموزی و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان نیز امسال در مدارس بطور جدی در مدارس استان اصفهان پیگیری خواهد شد.

وی افزود: طبق آمار سال تحصیلی گذشته ۵۴ هزار دانش آموز اتباع در استان وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنان دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند، و آموزش و پرورش نیز در حال ساماندهی این دانش آموزان است و هم اینک ورودی برخی مدارس بسته شده و تنها دانش آموزانی ثبت نام می‌شود که در سامانه یکتا کد رهگیری داشته باشند. وی ادامه داد: تحصیل دانش‌آموزان اتباع امری اجتناب ناپذیر است، و در استان اصفهان کمبود فضای آموزشی داریم بدلیل رشد جمعیت دانش آموزی که ناشی از موالید نیست بلکه علت آن مهاجرپذیر بودن اصفهان است که از سایر شهرها، روستاها و استان‌ها به این خطه مهاجرت می‌کنند.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: شعار امسال آموزش و پرورش “همه با هم مدرسه قوی، ایران قوی” است و از اهداف مهمی که مورد توجه قرار دارد «تربیت دینی و عدالت آموزشی» در سطح استان اصفهان است. وی همچنین در رابطه با سند تحول ینیادین گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در خط مقدم تعلیم و تربیت یعنی مدرسه از مهم ترین اقدامات است. و در ذیل سند تحول بنیادین توجه ویژه‌ای به تربیت دینی و مقوله‌هایی همچون حجاب، عفاف، هیئت‌های دانش‌آموزی و اقامه نماز جماعت و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان شده است. ابراهیمی افزود: به مدارس دولتی توجه ویژه ای شده است ودر سال جاری حدود ۵۰ معلم جوان تحت عنوان رهیاران سند تحول بنیادین شیوه اجرایی سازی این سند را آموزش دیدند تا در مدارس دولتی منتخب محقق شود.

ابراهیمی، گفت: برای شروع سال تحصیلی خانواده‌ها دغدغه‌هایی دارند که زمان‌بندی برنامه ما تقریبا متفاوت است و در برخی از مدارس از ۷:۱۵ صبح آغاز و در برخی مدارس ساعت ۷:۳۰ و یا ۷:۴۵ فرآیند کلاس آغاز خواهد شد که در این ارتباط اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه در رسانه ها صورت خواهد گرفت.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در ارتباط با برگزاری جایزه مصطفی ( صل الله علیه واله ) در شهر اصفهان گفت: رویداد مهمی به نام جایزه مصطفی ( صل الله علیه واله ) از هشتم مهرماه در استان اصفهان برگزار خواهد شد که بخش دانش‌آموزی آن امسال برای نخستین بار به ابتکار آموزش و پرورش استان اصفهان انجام خواهد شد که محوریت آن موضوع هوش مصنوعی خواهد بود که در این زمینه اقدامات قابل توجهی در تابستان انجام شد.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: تعداد دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نیمی از دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در دوره دبستان تحصیل خواهند کرد و حدود ۴۶درصد از دوره متوسطه دوم در سال گذشته، در رشته‌های فنی حرفه ای و کار و دانش بوده‌اند و امسال درصدد افزایش این آمار هستیم. یکی از مهم ترین اقداماتی که برای اولین بار در استان اصفهان در راستای اتصال آموزش با صنعت انجام شد، کلنگ‌زنی یک هنرستان در قلب صنعت در منطقه دهق ، و علویجه به همت خیرین بوده است. و همچنین تأمین تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس دولتی با عنوان طرح شهید عجمیان در دستور کار قرار گرفته و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، برنامه ریزی شده است. و در این راستا اردوهای پیشرفت را راه‌اندازی کردیم و بر این اساس بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموزان در سال گذشته به اردوهای راهیان پیشرفت رفتند.

ابراهیمی، در رابطه با کنکور و رتبه های تک رقمی گفت: بحث کنکور چالش بسیار مهمی بوده و مافیای کنکور هم شکل گرفته است. راهکاری که شورای عالی برای رفع این معضل در پیش گرفت، تاثیر معدل در کنکور بود که لازمه اجرای این راهکار، ارزیابی دانش‌آموزان در شرایط یکسان است. در سال تحصیلی قبلی، برگزاری امتحانات نهایی سال دوازدهم بصورت هماهنگ و تصحیح الکترونیکی این امتحانات بود که نتیجه آن ۴۰درصد در ورود دانش‌آموزان به دانشگاه تاثیر داشت. این موضوع برخلاف سال‌های گذشته که رتبه‌های برتر در برخی استان‌ها دیده می‌شدند، باعث توزیع رتبه‌های برتر در کل کشور شد. رتبه‌های تک رقمی ۴ نفر و رتبه‌های دو رقمی ۱۰۳ نفر در استان اصفهان بود که نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشت و تعداد افراد شرکت‌کننده در المپیادها نیز ۲۲درصد افزایش داشته است.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند ۳ درصد از عوارض ساخت و ساز و تراکم و مواردی از این قبیل را برای آموزش و پرورش تخصیص دهد، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و در بعضی موارد نیز به طور ناقص انجام شده است.

محمدرضا ابراهیمی: رسانه یار کمکی و همه جا با آموزش و پرورش است

در پایان محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در ارتباط با کمبود مکان های آموزشی ، و حفظ و نگهداری این مکان ها گفت: کمبود فضا در استان بخصوص در شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، برخوار وجود دارد.دلایل کمبود فضا، مهاجرت‌پذیری استان، کهنسالی برخی مدارس و خارج شدن مدارس از گردونه استفاده به دلیل پدیده فرونشست است. سرمایه گذاری دولت و خیرین در امر مدرسه‌سازی نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته و تعداد زیادی از مدارس درحال ساخت هستند.

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، ادامه داد: ۵۳ واحد آموزشی با ۲۵۰ کلاس در هفته پیش افتتاح شد و حفظ و نگهداشت مدارس باید مورد توجه قرار گیرد. در دوره کنونی تعداد زیادی از املاک آموزش و پرورش که بلاتکلیف یا در دست نهادهای دیگر بودند، برگشتند زیرا نیاز به این املاک هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و حفظ زمین، لازمه مدرسه‌سازی است.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x