اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

آغاز عملیات مرمت تکیه میرفندرسکی تخت فولاد

آغاز عملیات مرمت تکیه میرفندرسکی تخت فولاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از آغاز عملیات مرمت تکیه تاریخی میرفندرسکی خبر داد. عمرانی با اشاره به تاریخچه تکیه میرفندرسکی خاطرنشان کرد: تکیه میرفندرسکی یکی از تکایای دارای اهمیت می باشد چرا که علاوه بر سابقه تاریخی مربوط به دوره #صفویه دارای عناصر گردشگری و زیارتی فراوان می باشد.
وی ادامه داد: علاوه بر اهمیت تاریخی و هویتی تکیه میرفندرسکی، برگزاری رویدادهای گردشگری و اردویی و حضور مستمر زائران و گردشگران بر جایگاه زیارتی و گردشگری آن افزوده است.
مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با اشاره به اینکه مرمت و نگهداری تکایا و بناهای آرامگاهی بخشی از ماموریت و از وظایف مجموعه تخت فولاد است به مرمت #تکیه_میرفندرسکی اشاره کرد و افزود: با عنایت به فرآیند آسیب شناسی ، عملیات مرمت تکیه در قالب سبک سازی، استحکام بخشی و کف سازی بام ها و همچنین مرمت جداره ها و حجره ها و اصلاح آجر فرش تکیه آغاز گردیده است.
عمرانی با اشاره به بازدیدهای دوره ای کارشناسان اظهار کرد: ابنیه و تکایای #تخت_فولاد به صورت دوره ای و طبق زمان بندی مشخص توسط کارشناسان حوزه مرمت مجموعه و باهمکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان انجام میشود.
عمرانی افزود :پروژه مرمت تکیه میرفندرسکی توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان طی ۴ ماه انجام خواهد پذیرفت.همچنین مرمت سنگ مزار آرامگاه میرفندرسکی به عنوان یکی از اماکن مقدس و زیارتی تخت فولاد و نور پردازی تکیه سال گذشته بصورت کامل انجام پذیرفت.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x