اصفهان دسته‌بندی نشده مرکزی

سومین آیین بزرگداشت سلمان فارسی دراصفهان برگزارشد

سومین آیین بزرگداشت سلمان فارسی در اصفهان  برگزارشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز: سومین آیین بزرگداشت سلمان فارسی همراه با رونمایی  افتتاحیه مرکز علمی فرهنگی سلمان شناسی و رونمایی رسمی از جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی با حضور جمع بزرگی از پژوهشگران و فرهیختگان و مسئولان شهر اصفهان روز پنج شنبه دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ در کتابخانه سلمان فارسی در خیابان جی ، خیابان  ابر اصفهان برگزار شد.

اساتید و اندیشمندانی که در این همایش سخنرانی نموده و دیدگاههای خود را در مورد سلمان فارسی، دست پرورده رسول گرامی اسلام و اهمیت پژوهش در مورد زندگی، جایگاه و شخصیت سلمان فارسی در تاریخ اسلام و ضرورت برگزاری آئین بزرگداشت اولین ایرانی که به اسلام رو آورد را ضروری دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن ربانی امام جمعه شهرستان خوراسگان، محمد نور صالحی رئیس شورای شهر اصفهان،نادر نادری رارانی محقق قرآن شناس و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ، دکتر محمد حسین ریاحی پژوهشگر تاریخ و محقق و استاد دانشگاه، دکتر عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده مجلس شورای اسلامی بودند.
در این همایش گروه سرود نورالهدی معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان اجرا برنامه داشتند.

درپایان این همایش از مرکز علمی فرهنگی سلمان شناسی و جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی با حضور جمع بزرگی از پژوهشگران و فرهیختگان و مسئولان شهر اصفهان بصورت رسمی رونمایی شد.

دکتر مهرناز آزاد دبیر جشنواره فرهنگی ادبی سلمان فارسی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری انجمن شاعران جوان استان اصفهان و معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان با وسعت کشوری درحال انجام است گفت: این جشنواره در دوبخش عمومی و ویژه برگزار می گردد، دربخش عمومی در قالب های شعر، داستان کوتاه و مقالات روزنامه نگاری با موضوعات چالش های اجتماعی، فرصت ها و تهدیدات فرهنگی، آب و زاینده رود و در بخش ویژه در قالب مقالات علمی و پژوهشی دانشگاهی و با موضوعات، سلمان محمدی، اندیشمندان و مکتب اصفهان و اصفهان شناسی و تاریخ جی برگزار می گردد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x