اجتماعی استان تصاویر

عدم نیاز به کروکی در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان

عدم نیاز به کروکی در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از عدم نیاز به کروکی توسط کارشناسان این پلیس در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: برابر توافق جدیدی که بین پلیس راهور فراجا با شرکت های بیمه صورت گرفته در تصادفات خسارتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان نیاز به کروکی توسط کارشناسان پلیس راهور ندارد و در صورت توافق طرفین فرد مقصر می تواند مدارک بیمه خود را به فرد متضرر ارائه و وی با مراجعه به نمایندگی شرکت بیمه مربوطه خسارت خود را دریافت کند.

وی با بیان اینکه استثنائاتی نیز در این خصوص وجود دارد گفت: در تصادفات چندوسیله نقلیه با یکدیگر، تصادفاتی که وسیله نقلیه از ۲ نقطه آسیب دیده باشد، تصادف با وسایل سنگین یا نیمه سنگین و تصادفی که در جهت دنده عقب به وقوع پیوسته باشد حتماً نیاز به کروکی است و بایستی کارشناسان پلیس راهور در صحنه حضور یافته و کروکی صحنه تصادف را جهت ارائه به شرکت بیمه ترسیم نمایند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به استناد تبصره های ۳و۴و۵ ماده ۸ قانون بیمه مصوب سال ۱۳۹۵ همه خسارت وارده به خودروها بر عهده راننده مقصر نیست و ملاک و مبنای محاسبه خسارت، قیمت خودرو خواهد بود. بنابر این مالکان خودروهای بالای ۶۰۰ میلیون آگاهی داشته باشند، درصورت وقوع تصادف، می توانند مازاد خسارت وارده به خودرو را از بیمه بدنه جبران کنند.

وی اذعان کرد: باتوجه به فرمول جدید خسارت خودروهای نامتعارف، در صورت تصادف یک خودرو نامتعارف با قیمت زیاد شرکت های بیمه، خسارتی در حد یک خودروی متعارف و معمولی را به آنان پرداخت می کنند.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: با این حساب اگر فردی مالک خودروی گرانقیمت یا نامتعارف (بیشتر از ۵۰ درصد دیه در ماه های حرام یا ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ ) است بایستی بیش از مالکان خودروهای ارزان قیمت یا متعارف نسبت به خرید بیمه بدنه متناسب با قیمت واقعی خودروی خود اقدام کند.

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x