اجتماعی استان تصاویر

کاهش سرعت خودرو حافظ جان سرنشینان در تصادفات است

کاهش سرعت خودرو حافظ جان سرنشینان در تصادفات است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: تصادفات و عوارض ناگوار اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن سالانه صدمات جبران ناپذیری به جامعه و کشور وارد می کند.

وی با بیان اینکه شدت تصادفات در ایران براساس تعداد کشته و مجروح در حدود ۲۱ برابر کشورهای توسعه یافته است افزود: یکی از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن ، سرعت غیر مجاز است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: شاید بیشترین علت حوادث رانندگی عدم توجه به جلو باشد اما اگر راننده با سرعت پایین حرکت کند در زمان بروز حادثه از شدت تصادف کاسته شده و جان سرنشینان خودرو از مرگ حتمی حفظ می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خودروهای تولید داخل توان و کشش استفاده از سرعت بسیار بالا را ندارند عنوان داشت: معلوم نیست با چه استدلالی بر روی خودروهای تولید داخل تا ۲۰۰ کیلومتر سرعت و یا بیشتر تعبیه شده است در حالی که سرعت مجاز در آزاد راه ها بیشتر از ۱۱۰ و ۱۲۰ کیلومتر نیست.

سرهنگ محمدی، تولید موتورسیکلت ها و خودروها با سرعت بسیار بالا امروز بلای جا استفاده کنندگان از این وسایل شده و بایستی تولید کنندگان به این موضوع توجه کرده و کاهش سرعت وسایل نقلیه تولیدی خود را در دستور کار قرار دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: راننده ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری رانندگی می کند، تنها ۹ دقیقه زودتر از راننده ای که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت حرکت می کند ، به مقصد می رسد و بنابر این باید گفت آیا ۹ دقیقه صرفه جویی در زمان ارزش آن را دارد که جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم؟!

سرهنگ محمدی تصریح کرد: شدت تصادفات و کشته های ناشی از آن باتوان چهارم میزان سرعت غیر مجاز نسبت مستقیم دار و این مطلب یعنی با افزایش ۲۰ درصدی سرعت ، شدت تصادفات نیز دو برابر افزایش می یابد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: توصیه اکید ما به رانندگان این است که برای حفظ جان خود سرنشینانشان با حداقل سرعت مجاز رانندگی کنند چون کاهش تصادفات و خسارات ناشی از آن ، کاهش مصرف سوخت از نتایج مطلوب رانندگی با سرعت مطمئنه می باشد.

محمدامین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x