دوری عربستان از غرب را به فال نیک بگیرید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :
دکتر احمد بخشایش اردستانی، کارشناس روابط بینالملل و استاد دانشگاه علوم سیاسی تهران مرکز در #گفتگو با خبرفوری:ایران خوشحال است که چین بجای آمریکا در عربستان نفوذ پیدا میکند و این رویکرد عربستان از غرب به شرق را باید به فال نیک گرفت.بیانیه مشترک چین و عربستان هیچگونه ضربهای به ایران نمیزند و حتی نمیتواند تاثیری در مواضع ایران ایجاد کند.به عقیده من در پناه رابطه عربستان با چین، ارتباط سعودی با ایران نیز بهتر خواهدشد.برای جزایر سهگانه ایران طبیعی است در آینده اگر کشورهای آمریکا و روسیه در امارات بخواهند سرمایهگذاری کنند، اماراتیها تلاش کنند روی این ۳ جزیره مذاکراتی را داشته باشند و سرمایهگذاری کنند.
مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*
