اجتماعی استان تصاویر فارس فرهنگ و هنر

با حضور یوسف کارگر فرماندار استهبان ؛کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان استهبان تشکیل شد

با حضور یوسف کارگر فرماندار استهبان ؛کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان استهبان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اولین کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در محل فرمانداری شهرستان استهبان با حضور یوسف کارگر فرماندار و دیگر ادارات عضو تشکیل گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان؛ در ابتدای جلسه شاکر مسئول گروه سلامت خانواده شهرستان به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره نمودند. در بیانات معظم له آمده است :” تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده ، یکی از ضرورتری ترین فرائض مسئولان و آحاد جامعه است.”

وی در ادامه به نرخ باروی کلی و وضعیت رشد جمعیت در جهان ،کشور ،استان و شهرستان استهبان توضیحات لازم ارائه دادند.

در ادامه یوسف کارگر فرماندار استهبان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت تبلیغ سیاست فرزندآوری اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که در این راستا می‌تواند موثر واقع شود، فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه است، زیرا با فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص رفع دغدغه های خانواده ها می‌توان در جهت فرزند آوری گام برداشت.

فرماندار استهبان ارائه راهکارهای درست و اجرایی و رسیدن به تصمیمات روشن را گام نخست و وظیفه مهم اعضای این ستاد در شهرستان استهبان عنوان کرد و گفت: علاوه بر تلاش بر اجرایی شدن مصوبات این ستاد، شورایی با موضوع جوانی جمعیت تشکیل و متناسب با موضوعات مختلف، مسائل دسته‌بندی و برای حل این علت‌ها و مشکلات چه در سطح ملی و چه در سطح شهرستانی و استانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه بمنظور تحقق اهداف قرارگاه جوانی جمعیت همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: همه باید در کنار هم برای تحقق اهداف و برنامه‌های این قرارگاه تلاش خود را به کار گیریم.

رئیس قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تأکید بر این که افزایش و جوانی جمعیت، از موضوعات راهبردی، کلیدی و حیاتی کشور است ، تصریح کرد: افزایش و جوانی جمعیت از موضوعات کلیدی و اساسی مؤثر در پیشرفت و ترقی کشور است.

نماینده عالی دولت در شهرستان استهبان بیان داشت: این ستاد وظایف و تکالیف دستگاه ها را احصا و سریع ابلاغ کند تا ادارات بر اساس آن به اجرای سیاست های دولت سیزدهم در موضوع جوانی جمعیت بپردازند.

یوسف کارگر با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی در تحقق سیاست های مربوط به جوانی جمعیت یادآور شد: برای دستیابی به اهداف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع رسانی و بسیج همگانی در راستای آگاه سازی مردم هستیم از این رو دستگاه های فرهنگی و آموزشی شهرستان در این بخش نیز فعالانه عمل کنند.
روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x