اجتماعی استان اصفهان بین الملل

عباس حاج رسولی ها: سفری به پاریس داشتم که تصور می‌کردم شهر ویژه‌ای باشد اما از نظر نظافت بسیار وضعیت پایین‌تری نسبت به اصفهان داشت

عباس حاج رسولی ها: سفری به پاریس داشتم که تصور می‌کردم شهر ویژه‌ای باشد اما از نظر نظافت بسیار وضعیت پایین‌تری نسبت به اصفهان داشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

عباس حاج رسولی‌ها قدیمی‌ترین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری دوره ششم، میهمان نخستین بخش از اتاق خبر شورا بود. او در گفت‌وگویی صمیمی به سوالات مختلف پاسخ داد، از تغییر و تحولات اصفهان در ۳۰ سال گذشته گفت و تحولاتی که در مناطق محروم صورت گرفته است. بخش سوم و پایانی این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

اصفهان در ۳۰ سال گذشته دو برابر شده است

اصفهان در ۳۰ سال گذشته از نظر کالبد شهری بیش از دو برابر وسعت پیدا کرده و از نظر خدمات و امکانات پیشرفت فراوانی داشته است. اما هنوز هم جای کار دارد. شهرهای مختلفی را در جهان از نزدیک دیده‌ام. اصفهان چیزی کم ندارد از دیگر شهرها. سفری به پاریس داشتم که تصور می‌کردم شهر ویژه‌ای باشد اما از نظر نظافت بسیار وضعیت پایین‌تری نسبت به اصفهان داشت.

زمانی دارک حتی لوله کشی آب هم نداشت

بارها و بارها از گذشته تا امروز از مناطق محرومی مانند حصه و دارک بازدید کردم. این مناطق بستر کارهای اجتماعی ما بوده است. زمانی به دارک می‌رفتیم که حتی لوله کشی آب نیز آنجا نبود. چاهی زده بودند و فاضلاب نزدیکش که وضعیت بسیار بدی داشت. اما امروز شرایط خیلی بهتری دارند، هم آب مناسب دارند و هم فاضلاب و قبل از این سال‌ها ما تلاش زیادی کردیم که شرایط خوبی برای این منطقه فراهم شود.

۱۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مناطق محروم اصفهان عددی نیست

همواره برش درآمد و هزینه در شورای شهر اصفهان عدالت‌گونه بوده و ما در این مدت همیشه به فکر مناطق محروم شهر بوده‌ایم. به عنوان مثال منطقه زینبیه در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است، ما از همان شورای اول به این فکر افتادیم که شهرداری منطقه ۷ را به دو منطقه ۷ و ۱۴ تفکیک کنیم تا به منطقه زینبیه بیشتر پرداخته شود. برای چند منطقه دیگر مانند امیرحمزه و… هم این تصمیم را گرفتیم. در امیرحمزه دولت زمین‌ها را تفکیک کرده و رفته بود. تمام خدمات مانده بود که همه را شهرداری اصفهان انجام داد و به مطالبات مردم پاسخ داد. تفکیک مناطق شهرداری‌ها با این هدف بود که به مناطق محروم رسیدگی شود.

یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای مناطق محروم هم عددی نیست و ما بیشتر از اینها برای این مناطق هزینه می‌کنیم.

انتقال مدیریت به نسل جوان باید با شیب ملایم باشد

انتقال مدیریت به نسل جوان باید خطی و با شیب ملایم باشد. یک مدیر باید فکر و ذکر خود را مردم بداند و برای خدمت به آن‌ها انگیزه داشته باشد. یک نفر از من سوال کرد که چطور شد رئیس شورا شدی. گفتم هیچ وقت به این فکر نبودم اما مسیری را طی کردم و خدمت به مردم برایم مهم بود ،خداوند توفیق داد و در شورا مسولیت پذیرفتم . الان هم برای انتقال مدیریت به نسل آینده باید با یک شیب مناسب حرکت کرد. در دوره سقائیان نژاد نیروهای جوان خوبی را آوردیم که حالا ۲۰ سال گذشته و تجربه کسب کرده و مدیران خوبی هستند.

تعامل مردم و مدیران باید دو طرفه باشد

ما خدمت‌گذار مردم هستیم اما این باید دو طرفه باشد، مردم هم حال مدیران شهر را رعایت کنند. مردم البته دقت فراوانی دارند و هوای شهرشان را دارند. اینکه یک زباله از پنجره ماشین به بیرون انداخته شود حداقل ۲۰-۳۰ هزار تومان هزینه به دوش مدیریت شهری تحمیل می‌کند. بنابراین این خدمت رسانی باید توأم و دوطرفه باشد تا شهر به خوبی اداره شود، تا کنون این ارتباطات نیز خوب بوده است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x