اجتماعی استان اقتصادی

هزینه صدور پروانه هتل‌سازی نزدیک به صفر است

هزینه صدور پروانه هتل‌سازی نزدیک به صفر است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان، هزینه صدور پروانه برای هتل‌سازی به صفر نزدیک شده است و برای تبدیل واحدهای مسکونی و تجاری به صنعتی هم تنها پنج درصد تعرفه دریافت می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ‌محمد نورصالحی با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح تخفیف عوارض هتل‌سازی، محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها با تخفیف ۹۹ درصدی انجام شده و هزینه صدور پروانه برای ساخت هتل نزدیک به صفر شده است.

وی با اشاره به جزئیات لایحه نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اظهار کرد: برای تسهیل و تسریع احداث هتل مصوباتی در شورای اسلامی شهر اصفهان از گذشته وجود داشت که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کرد با هزینه نزدیک به صفر نسبت به احداث هتل در اصفهان اقدام کنند اما مهلت این مصوبه تمام شده بود و علاوه ‌بر آن بعضی از دستگاه‌های نظارتی ایرادهایی را مطرح کرده بودند و آن مصوبه متوقف شده بود.

نورصالحی با اعلام اینکه این برنامه دوباره توسط شورای شهر مورد پیگیری قرار گرفته است، ادامه داد: در این خصوص لایحه‌ای از سوی شهرداری ارائه شده بود که با عملیاتی شدن آن هزینه صدور پروانه برای ساخت هتل به صفر نزدیک شده و برای تبدیل واحدهای مسکونی و تجاری به صنعتی هم تنها پنج درصد تعرفه دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه به تشویق سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، گفت: در جلسه‌ای که با سازمان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته‌ایم، کارگروه مشترکی برای تشویق و توسعه هتل‌سازی تشکیل شده است و این مصوبه کمک می‌کند که سرمایه‌گذاران در کارگروه‌ها مذاکره کنند تا بخش هتل‌سازی رونق بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

نورصالحی افزود: در کارگروه مشترک شورای شهر با اداره کل میراث فرهنگی برای هدف‌گذاری در این مورد پیشنهادهایی ارائه شده است که بتوانیم طی یک زمان بندی سه الی چهار ساله در زمینه ساخت هتل به دو برابر ظرفیت فعلی برسیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x