اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویر احمد مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

بمناسبت سالگرد شهادت شهید عبدالرسول زرین فیلم تک تیرانداز در سر مزار شهید زرین اکران عمومی شد

بمناسبت سالگرد شهادت شهید عبدالرسول زرین فیلم تک تیرانداز در سر مزار شهید زرین اکران عمومی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مراسم گرامیداشت گردان تک نفره دفاع مقدس شهید زرین در گلستان شهدا
بمناسبت سالگرد شهادت شهید عبدالرسول زرین
فیلم تک تیرانداز
در سر مزار شهید زرین
اکران عمومی شد .
در این مراسم که استقبال زیادی از این شهید بزرگوار انجام شد فرزندان این شهید والامقام به ذکر گوشه هایی از رشادت های این شهید پرداختند.
در پایان این اکران که به
همت خادمیاران گلستان شهدای اصفهان
و
قرارگاه جهادفرهنگی امام علی علیه السلام
بود از
خانواده محترم شهید
تجلیل بعمل آمد .

شهید_زرین

بمناسبت سالگرد شهادت
🌹 شهید عبدالرسول زرین 🌹
👈🏻فیلم تک تیرانداز 👉🏻
در سر مزار 🌹شهید زرین🌹
اکران عمومی شد .

در انتهای این اکران که به
👈🏻 همت خادمیاران گلستان شهدای اصفهان
و
👈🏻 قرارگاه جهادفرهنگی امام علی علیه السلام
بود از
🌺 خانواده محترم شهید🌺
تجلیل بعمل آمد .
زندگی نامه شهید عبدالرسول زرین معروف به گردان تک نفره
شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز دوران جنگ بود.
سردار شهید عبدالرسول زرین زاده سال ۱۳۲۰ در اطراف گچساران روستاهای کهکیلویه و بویر احمد، روستای دهدشت ، به دنیا آمد. او به تک تیرانداز جنگ معروف از کردستان تا جنوب و همرزم شهید خرازی بود.
شهید زرین از سن کودکی پدر و مادرش را از دست داد و بعد از آن تحت سرپرستی دایی خود قرار گرفت و رشد کرد. در سن ۱۶ سالگی به اصفهان نقل مکان کرد و مشغول کار در مغازه لباس فروشی شد.

شهید زرین تک تیرانداز مشهور جنگ
بنا به گفته ها، صدام بیش از بیست تک تیرانداز ماهر بین المللی را برای شکارش به جنگ فرستاده بود. بعضی از آنها، از اروپا، آمریکا و حتی از شوروی آن زمان به خدمت گرفته شده بودند. بعضی از آنها به دست این شیرمرد لُر از پای درآمده بودند.
شهید زرین در نوجوانی به اصفهان رفت و همانجا ازدواج کرد و صاحب ۷ فرزند شد

پس از چند سال منزل و مغازه‌ای با شغل لباس فروشی در حوالی مسجد باباعلی عسگر اصفهان تهیه کرد و از آن امرار معاش می کرد.
در نهایت در ۲۲ سالگی در سال ۱۳۴۲ در شهرضای اصفهان ازدواج کرد. ثمره این ازدواج چهار پسر و سه دختر که آن زمان ما کوچک و قد و نیم قد بودیم. بزرگ‌ترین فرزند خواهرم هستند که ۱۲سال از من بزرگترند

سوابق و فعالیت های سیاسی
با شروع اعتراضات و تظاهرات علیه شاه، او نیز با مردم همگام شد و در تظاهرات ضد طاغوت شرکت می کرد و یکی از مبارزان قبل از انقلاب علیه حکومت پهلوی بود . او با تشکیل سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمد.
شهید عبدالرسول زرین با شروع جنگ، راهی غرب کشور شد و بعد از آن به جبهه جنوب اعزام شد و در کنار سردار شهید حاج حسین خرازی به نبرد پرداخت .

وی در جنگ های نامنظم و دیگر عملیات ها به عنوان تک تیر انداز شرکت می کرد و ضربات محلکی به دشمن وارد می کرد

او بارها زخمی شده بود و ۶۰ درصد از کار افتادگی داشت ،شهید خرازی معافیت او را از رزم صادر کرده بود اما نشستن برای این رزمنده دلاور معنایی نداشت.

اسلحه شهید زرین چه بود
تک تیر انداز سرشناس، بارها آتش بار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور ، فقط با یکبار فشار دادن ماشه اسحله اش یعنی تفنگ “مگ” خاموش کرده است .

تا سال ۶۳ به طور مداوم در اکثر عملیات های جنوب و غرب حضور فعال داشته و مسئولیت های مختلفی از جمله فرماندهی گردان و محور را بر عهده داشته و گروههای مختلفی را آموزش داده و به عنوان تک تیرانداز ، بین گردان‌ها فرستاده است .

نحوه شهادت شهید عبدالرسول زرین

شهید زرین به گردان تک نفره زرین معروف بود، او بعد از بارها مجروحیت و به یادگار گذاشتن ۷ فرزند با عشق به امام حسین (ع) در عملیات خیبر به شهادت رسید.

بنیانگذار گردان تک تیراندازی
شهید زرین، بنیانگذار گردان تک تیراندازی لشکر ۱۴ امام حسین (ع) برای نخستین بار در کشور بود، گاهی فرمانده بود و بیشتر وقت‌ها، تک تیرانداز

او در بین دشمن به شکارچی خمینی (ره) معروف شد و وقتی شهید شد، عراقی ها با شادی گفتند: شکارچی خمینی را کشتیم!

دیگر فعالیت ها و علاقه مندی ها
موذن مسجد بود. تلفیقی شده بود از صداقت مردم جنوب و فرهنگ اصفهان. مسجد را هر دو هفته یک‌بار تمیز می‌کرد.در تدارکات مسجد شرکت فعال داشت

فوتبال بازی میکرد و بسیار ساده و صمیمی بود تواضع و فروتنی عجیبی تمام وجودش را فراگرفته بود حتی ذره‌ای تکبر از او دیده نشد.

شخصیت واقعی فیلم تک تیرانداز کیست

شهید زرین تک تیرانداز شخصیت واقعی فیلم تک تیرانداز
علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی تک تیرانداز : ما در فیلم تک تیرانداز تلاش کردیم نوع جهان‌بینی شهید نسبت به جنگ و مبارزه را که با تمام تک تیراندازان جهان متفاوت است را به تصویر بکشیم. تصمیم نداشتیم این فیلم زندگینامه این شهید باشد. این فیلم برشی هر چند کوتاه از دوران حضور شهید زرین در جبهه‌های نبرد بوده است.
کامبیز دیرباز یکی از بازیگران خوب و با اخلاق سینمای ایران است و سن و سالش هم به شهید زرین نزدیک بود، همانطور که اشاره کردید شباهتی هم با شخصیت اصلی دارد. این بازیگر بسیار برای این فیلم زحمت کشیده است و بنظرم در ایفای نقش این شهید بزرگوار بسیار موفق عمل کرده است.

حماسه کانی‌مانگا:
در غرب در ارتفاعات کانیمانگا در عملیلات والفجر چهار شهید زرین حماسه‌ای دیگر می‌آفریند

شهید خرازی در نوار کاست می‌گویند که در ارتفاعات کانیمانگاه در غرب کشور گارد ریاست جمهوری عراق وارد عمل شده و موقعیت به شدت سخت شده بود، در این هنگام برادر عبدالرسول نقش خود را ایفا می‌کند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x