استان ورزشی

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی بهترین تیم هفته

برترین های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال؛

در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال وینفرد شفر، رامین داودی و تراکتورسازی عناوین برترین‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش  پایگاه خبری احوال نیوز، هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با صعود پرسپولیس به صدر جدول پس از برتری مقابل صنعت نفت آبادان، ثبت نخستین شکست فصل سپاهان با باخت در زمین تراکتورسازی، راهیابی پدیده به رده دوم جدول با تساوی بدون گل در خانه پیکان، نخستین شکست دوران سرمربیگری افشین قطبی (سرمربی فولاد خوزستان) در برابر استقلال، تداوم تیره روزی‌های ذوب آهن علیرضا منصوریان در لیگ برتر و ناکامی این تیم در کسب پیروزی برای سیزدهمین بازی متوالی به دلیل تساوی بدون گل در ورزشگاه فولاد شهر مقابل ماشین سازی، یازدهمین بازی بدون برد سایپا این بار با تساوی در خانه پارس جنوبی، شکستن طلسم ۱۴ هفته‌ای استقلال خوزستان برای رسیدن به پیروزی با برتری برابر سپیدرود رشت و از دست رفتن ۳ امتیاز طلایی برای نساجی با کامبک ۷ دقیقه‌ای نفت مسجد سلیمان به پایان رسید.

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

در مجموع بازی‌های این هفته تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و استقلال خوزستان، چهار تیمی بودند که حریفانشان را شکست دادند و چهار بازی هم با تساوی تمام شد.

در ادامه نتایج و‌ ترین‌های این هفته را با هم مرور می‌کنیم.

فولاد خوزستان۱ – ۳ استقلال تهران: حسن بیت سعید برای فولاد – گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و اسماعیل گونکالوس برای استقلال

پرسپولیس تهران  ۱ – ۰ صنعت نفت آبادان: علی علیپور

ذوب آهن اصفهان صفر- ماشین سازی تبریز صفر

پارس جنوبی جم صفر –  سایپا تهران صفر

پیکان تهران صفر – پدیده مشهد صفر

تراکتورسازی تبریز ۲ – ۰ سپاهان اصفهان: مهدی مهدی پور و آنتونی استوکس

نفت مسجد سلیمان ۲ – ۲نساجی مازندران: اسماعیل شریفات و میلاد خدایی اصل برای نفت – حامد شیری و لاشا توتادزه برای نساجی

سپیدرود رشت ۱ –  ۲ استقلال خوزستان: محمد غلامی برای سپیدرود- رامین داوودی برای استقلال خوزستان

تعداد گل: ۱۴ گل

میانگین: ۱/۷۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: فولاد ۱- ۳ استقلال/ نفت مسجد سلیمان۲ – ۲ نساجی (۴گل)

کم گل‌ترین بازی: پارس جنوبی ۰ – ۰ سایپا/ ذوب آهن ۰ –  ۰ ماشین سازی/ پیکان ۰ – ۰ پدیده (بدون گل)

برترین بازیکن: رامین داوودی (استقلال خوزستان)

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

در هفته بیستم لیگ بازیکنانی، چون مهدی ترابی (پرسپولیس) گادوین منشا (استقلال) و آنتونی استوکس (تراکتورسازی) نمایش بی نظیری داشتند، اما باید حساب یک بازیکن را از سایر نفرات حاضر در لیگ برتر، در این هفته به شکل ویژه‌ای جدا کرد.

استقلال خوزستان که این روز‌ها امید بسیار کمی برای بقا در لیگ برتر دارد برای زنده نگه داشتن همین کورسوی امید باید در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف سپیدرود می‌رفت که تنها یک رده بالاتر از آبی‌ها در جدول لیگ قرار دارد. با وجود برتری یک بر صفر سپیدرود بدون سرمربی در نیمه اول، کریم قنبری (سرمربی موقت استقلال خوزستان) در نیمه دوم این بازی از برگ برنده اش رونمایی کرد و بازیکن جوان و گمنامی به نام رامین داوودی را جای محمد شریفی به زمین فرستاد.

داوودی هم با به ثمر رساندن ۲ گل، کامبک رویایی را برای استقلال خوزستان رقم زد تا پس از مدت‌ها امتیاز تیمش در لیگ برتر ۲ رقمی شود و این تیم با شکست سپیدرود غرق در بحران، بیش از پیش به بقا در بالاترین سطح فوتبال ایران امیدوار بماند.

گل دوم داوودی جوان از آن گل‌هایی است که نمونه آن کمتر در فوتبال کشورمان دیده می‌شود.

داوودی با این عملکرد درخشان به عنوان برترین بازیکن هفته بیستم لیگ انتخاب می‌شود.

برترین سرمربی: وینفرد شفر (استقلال تهران)

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

افشین قطبی پس از متحمل شدن نخستین شکستش در جایگاه سرمربیگری فولاد برابر نساجی، با هدف ثبت اولین پیروزی دوران سرمربیگری اش مقابل استقلال تیم خود را به مصاف شاگردان وینفرد شفر فرستاد، اما پیرمرد آلمانی بار دیگر نشان داد تمام عزم خود را برای از بین رفتن فاصله استقلال با صدر جدول جزم کرده است و با سرعت زیادی در مسیر کسب قهرمانی گام بر می‌دارد.

تدابیر وینفرد شفر سبب شده است آبی پوشان پایتخت این روز‌ها فوتبال تهاجمی و بی نقصی ارائه دهند و همین عامل در بازی با تیم خوب فولاد بازهم به کار استقلال آمد تا با درخشش الماس‌های سیاه این تیم (منشا، پاتوسی و ایسما) سه بر یک فولاد را شکست دهد و اکنون در فاصله چهار امتیازی صدر قرار بگیرد.

شفر با این پیروزی نخستین شکست دوران فعالیت قطبی در بازی با استقلال را هم به سرمربی اسبق تیم ملی ایران و پرسپولیس تحمیل و چهارمین پیروزی متوالی خود را هم در ورزشگاه غدیر اهواز دشت کرد.

با این تفاسیر وینفرد شفر به عنوان برترین سرمربی هفته بیستم لیگ انتخاب می‌شود.

برترین تیم: تراکتورسازی

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

تراکتورسازی روزی که یکی از کلیدی‌ترین نفراتش یعنی اشکان دژاگه را در ترکیب نداشت به روند خوب خود در نیم فصل دوم ادامه داد و با برتری مقابل سپاهان صدرنشین ضمن نزول دادن این تیم به جایگاه سوم، توانست رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی خانگی با جورج لیکنز بلژیکی در دور برگشت را هم حفظ کند.

تراکتورسازان که خوب می‌دانستند در صورت امتیاز از دست دادن مقابل سپاهان و شکست از این تیم باید با رویای قهرمانی در لیگ برتر تا حد زیادی خداحافظی کنند از همان ابتدا اصلی‌ترین راه نفوذ حریف قدرتمند اصفهانی به سمت دروازه خود، یعنی ارسال از جناحین و استفاده از هنر سرزنی کی روش استنلی را بستند و در ادامه با بهره مندی از ضربات ایستگاهی، دوندگی و جنگندگی هافبک هایی، چون احسان حاج صفی، یوکیا سوگیتا، مهدی مهدی پور، اکبر ایمانی و توان تکنیکی و حفظ توپ نفراتی مانند مسعود شجاعی، آنتونی استوکس و ساسان انصاری کار سپاهان را تمام کردند.

با پیروزی تراکتور در هوای فوق العاده سرد ورزشگاه یادگار امام تبریز گرمای خاصی به کورس مدعیان لیگ برتر تزریق شد و اکنون بین تیم صدرنشین و ۴۱ امتیازی پرسپولیس با تیم پنجم رقابت‌ها یعنی تراکتورسازی تنها چهار امتیاز فاصله وجود دارد و احتمال دارد هر هفته شاهد تغییرات وسیعی در جایگاه بالانشین‌های لیگ باشیم.

با این تفاسیر تراکتورسازی به عنوان برترین تیم هفته بیستم انتخاب می‌شود.

برترین دروازه بان: محمد دریس (صنعت نفت آبادان)

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

با توجه به محرومیت شهاب الدین گردان از بازی با پرسپولیس پائولو سرجیو پرتغالی در این دیدار تصمیم گرفت به محمد دریس ۲۳ ساله درون دروازه آبادانی‌ها اعتماد کند.

هرچند صنعت نفت این بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد، اما خیلی خوش شانس بود که درخشش محمد دریس اجازه نداد شاگردان برانکو ایوانکوویچ بیش از یک بار موفق به گلزنی شوند.

دریس در این بازی موقعیت‌های خوبی را از بازیکنان تهاجمی پرسپولیس گرفت و درحالیکه توپ به سه بار به تیر دروازه اش برخورد کرد با واکنش‌هایی تماشایی روی شوت‌های از راه دور حریف شب خوبی را در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشت.

به همین دلیل محمد دریس به عنوان برترین دروازه بان هفته بیستم انتخاب می‌شود.

برترین بازی: فولاد – استقلال

با توجه به فرم ایده آل استقلال و فولاد در هفته‌های اخیر پیش از شروع بازی این ‌۲ انتظار می‌رفت شاهد نمایش تهاجمی و تماشاگر پسندی از سوی شاگردان افشین قطبی و وینفرد شفر باشیم.

این انتظار هم به حقیقت تبدیل شد و یکی از زیباترین بازی‌های دور برگشت لیگ بین فولاد و استقلال رقم خورد. جایی که آبی‌های پایتخت هر زمان هجوم سمت دروازه احسان مرادیان را پیش گرفتند، فرصت‌های خوبی خلق کردند و از سوی دیگر تیم قطبی هم‌تا آخرین ثانیه‌های بازی حتی یک لحظه برای به تساوی کشاندن آن پا پس نکشید.

این بازی جذاب و نفسگیر در نهایت با ۴ گل به یکی از پرگل‌ترین بازی‌های هفته بیستم هم تبدیل شد که البته سهم استقلال سه و فولاد یک گل بود.

اتفاق‌های هفته

برخورد زشت گادوین منشا با یک تماشاگر مزاحم پیش از بازی فولاد – استقلال

تکرار اشتباهات داوری

متشنج شدن جو ورزشگاه غدیر پس از پایان بازی فولاد – استقلال و سنگ پراکنی‌هواداران تیم میزبان به استقلالی‌ها

بازگشت پرسپولیس به صدر جدول با درخشش بازیکنان جدید این تیم مانند مهدی ترابی و ماریو بودیمیر

برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته بیستم

برترین سرمربی و بازیکن از آبی پوشان/ تراکتورسازی، بهترین تیم

۱۰ گل

علی علیپور (پرسپولیس) و کی روش استنلی سوارز (سپاهان)

۹ گل

آنتونی استوکس (تراکتورسازی)

۷ گل

یونس شاکری (پدیده شهر خودرو) و لوسیانو پریرا (فولاد)

برترین پاسور‌های گل لیگ تا پایان‌هفته بیستم

۵ پاس گل

امید عالیشاه (پرسپولیس) محمد قاسمی نژاد (پدیده شهر خودرو) احسان حاج‌صفی (تراکتورسازی) و محمد کریمی (سپاهان)

۴ پاس گل

گادوین منشا و فرشید اسماعیلی (استقلال) سعید آقایی و محمد ایرانپوریان (سپاهان)

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x