اجتماعی بین الملل تهران چندر رسانه حقوق بشر سیاسی

آیا باکو خود را به رویای محو ارمنستان نزدیک می بیند؟

ماجرا از این قرار است که باکو مامور شده تا تمرکز را از ارمنستان برداشته و به اقداماتی که اردوغان و رژیم صهیونیستی در آرزویش هستند علیه ایران دامن زده و مرز ارمنستان را برای همیشه به تصرف در آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

درگفتگوی ویژه شیوا انصاری خبرنگار احوال نیوز با

استاد عباس صیادی درمورد وضعیت باکو ایشان پاسخ دادند :

🔸 ایران چه سناریویی برای علیف بادکوبه ای در نظر دارد؟🔸 سناریوهای احتمالی که روی میز ایران قرار دارد…

🔺 همان طور که قابل پیش بینی بود و همان طور که برآورد اطلاعاتی ایران از مرداد سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرده بود علیف بادکوبه ای بالاخره اقدامات رژیم صهیونیستی و اردوغان برای ایجاد چالش در مرزهای ایران را جدی تر کرده است.

🔺 نکته کجاست؟ مسئله ی اصلی این است که مرزی که امروز در اختیار ارمنستان است و علیف بادکوبه به تصرف آن فکر می‌کند تا سال ۱۸۱۳ بخشی از خاک ایران و داراییش بوده است (به همراه بخش وسیعی از خاک باکو) در واقع باکو میخواهد چیزی را از ارمنستان پس بگیرد که علاوه بر اینکه دروازه ی چند هزار ساله ی ایران به سمت ارمنستان است ، در سال‌های قبل تر در تسلط خود ایران بوده است.

🔺 به گفته ی کارشناسان حداقل ۵ احتمال در خصوص چگونگی برخورد ایران وجود دارد که سه موردش را امشب مرور خواهیم کرد و مابقی را در شبنامه فردا شب مورد بررسی قرار خواهیم داد.بسیاری بر این باورند که سناریو اول ایران می‌تواند جنگ تمام عیار ایران علیه رژیم باکو و حمایت تمام عیار از ارمنستان باشد و همچنین مجوز ورود نظامیانش به خاک ارمنستان را از این کشور گرفته و به شکلی اساسی وارد معرکه شود. رخدادی که بازیگران دیگری را به این معرکه اضافه کرده و به شکلی اساسی ماهیت قفقاز و آنچه آنجا میگذرد را دستخوش تغییر خواهد کرد.

🔺 سناریو دوم از نظر بسیاری از کارشناسان این است که ایران به جای تمرکز بر یک جنگ تمام عیار، پهپادها و موشک هایش را به پرواز در آورده و از قدرت آنها برای گوشمالی دادن به علیف بادکوبه ای استفاده کند. از محل زندگی علیف و اعضای دولت مافیایی باکو تا جایی که موشک ها و پهپادهای ایران از آن به پرواز در می آیند کمتر از ۲۵۰ کیلومتر فاصله است و به عبارت ساده تر در این صورت ایران به سادگی انداختن آب دهان به سمت علیف میتوان او را گوشمالی دهد.

🔺 سناریو سوم نظر خیلی ها این است که ایران بخشی از تسلیحات و امکانات خود را در اختیار ارمنستان گذاشته و با حمایت حداکثری از ارتش ارمنستان صحنه نبرد را مدیریت کرده و در صورت نیاز مستشاران خود را نیز برای تنبیه علیف بادکوبه و آنهایی که وارد این معرکه ی نبرد شده اند راهی کند…علاوه بر این سناریو ها دو سناریو دیگر هم از سوی ایران محتمل است که در شبنامه مفصل درباره آنها نیز صحبت خواهیم کرد.

🔺 اینکه ایران به سمت کدام گزینه خواهد رفت مشخص نیست اما آنچه میتوان با قطعیت گفت این است که ایرانیان از هر یک از گزینه هایی که روزی میز قرار بگیرد صد در صد حمایت میکنند.امروز بسیاری بر این باور هستند که علیف بادکوبه باید یک گوشمالی تاریخی داده شود تا دیگر سرزمینی که استان قزوینِ ایران برایش کافی است اینگونه شان و جایگاه ایران را با اراجیف شبانه روزی مقامات نمک به حرامش به بازی نگیرد…برای آنکه ببینیم چه خواهد شد و چه در ذهن ایران میگذرد باید صبور باشیم.مرور زمان حقایق را عیان تر خواهد کرد…

آقای_تحلیلگر

استاد_عباس_صیادی

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x