اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر چندر رسانه حقوق بشر مرکزی

اصلاح شبکه فاضلاب بلوار طالقانی شاهین شهر به روش نوین و مکانیزه TBM

اصلاح شبکه فاضلاب بلوار طالقانی شاهین شهر به روش نوین و مکانیزه TBM

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، مدیر آبفای منطقه شاهین شهر از ادامه اصلاح شبکه فاضلاب بلوار طالقانی به طول ۶٫۵ کیلومتر و به روش نوین و مکانیزه TBM خبر داد.

شاهرخ شریفی گفت: از ابتدای امسال، اصلاح حدود یک کیلومتر شبکه فاضلاب در حدفاصل بلوار مدرس و خیابان نبوت، با لوله پلی اتیلن به قطر ۱۴۰۰ میلی متر و در عمق متوسط ۸ متر به روش حفاری مکانیزه در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل گردد. 

وی با بیان اینکه حدود ۱۷۰۰ متر از این شبکه در حدفاصل شهرک پردیس تا تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر در طول سال های گذشته اصلاح شده افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته، اصلاح ۱۳۰۰ متر دیگر از شبکه فاضلاب بلوار طالقانی شاهین شهر از بلوار مدرس تا میدان امام حسین (ع) در هفته های آینده آغاز می شود.

شریفی خاطرنشان کرد: در روش TBM، حفاری تونلی با استقرار دستگاه حفاری در عمق مورد نظر و انتقال خاک با نقاله های مستقر ، صورت می گیرد که از مزایای مهم این روش می توان به مسدود نشدن مسیر بلوار، عدم مزاحمت برای تردد وسایل نقلیه و کاهش خاکبرداری و تخریب آسفالت اشاره کرد.

مدیر آبفای منطقه شاهین شهر افزود: علاوه بر پروژه های خط انتقال فاضلاب بلوار طالقانی، در دو  سال گذشته حدود ۵ کیلومتر از شبکه های فرسوده و حادثه خیز خیابان های حافظ، مخابرات، سعدی، رازی، مدرس، میدان امیرکبیر، نظامی و…. در قطرهای ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی متر اصلاح شده و در مداربهره برداری قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۲ بخش مهم و ضروری کلکتور فاضلاب از میدان امام حسین (ع) تا خیابان نبوت نیز به بهره برداری برسد.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x