اجتماعی استان اصفهان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

آب در آسیاب تفرقه افکنان نریزیم/ ۵ پاسخ علمی به اهانت گرگیج

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهبودی یزدی

آب در آسیاب تفرقه افکنان نریزیم/ ۵ پاسخ علمی به اهانت گرگیج

بسم الله الرحمن الرحیم:

( یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ )

ترجمه:(مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا٬ گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید)سوره الصف آیه۸

پایگاه خبری احوال نیوز ، متأسفانه درآستانه‌ ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره٬ام ابیها٬فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) در خطبه های نماز جمعه اهل سنت شهر آزادشهر در روز ۱۹ آذر۱۴۰۰، مولوی محمدحسین گرگیج٬امام جمعه اهل سنت٬ در اظهاراتی تفرقه افکنانه و ضد وحدت و تقریب امت اسلامی، به ساحت مقدس و منور اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) آشکارا توهین و هتک حرمت کرد.

خانواده ای که به نص صریح آیه۳۳سوره احزاب که به آیه تطهیر مشهور است و خداوند در این آیه میفرماید:
(إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا)

ترجمه: خدا چنین می‌خواهد که هر رجس و آلایشی را از شما خانواده (نبوت) ببرد و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند.

آن وقت این جناب مولوی در خطبه های نمازجمعه برمی دارد به عقاید و باور میلیونها شیعه و حتی دوستداران اهل بیت( علیهم السلام) در دیگر ادیان توهین آشکارا میکند و معاذالله میگوید:
مادر امام زین العابدین (علیه السلام) دختر یزدگرد بود و عمر بن خطاب پس از فتح ایران او را به ازدواج امام حسین(علیه السلام) درآورد و ۹ امام پس از آن نیز از همین نسل به وجود آمده‌اند. در نتیجه اگر خلافت عمر بن خطاب را نپذیریم، اعتبار امامان [شیعه] و نسب آنان را زیر سؤال برده‌ایم!

در این شرایط وظیفه ما شیعیان مخصوصا اهل علم و منبر به این آقا چیست؟
در این شرایط باید علمی و عالمانه و مستند جواب داد و آب در آسیاب تفرقه افکنان نریزیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهبودی یزدی ، پاسخ علمی به حرف های مولوی گرگیج داده شده است که ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهبودی یزدی توجه خوانندگان پایگاه خبری احوال نیوز ، را به این جواب زیبا و خوب و علمی دعوت می کنیم.

پاسخ علمی به حرفهای مولوی گرگیج از طرف حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهبودی یزدی

۱) حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین علیه السلام بود و نه توسط عمر به نکاح امام حسین (علیه السلام) درآمده بلکه ازدواج رسمی بود. اسراء فتح ایران ابتدا توسط مولا حضرت علی(علیه السلام) آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده ما شیعیان خطبه عقد مولای ما حضرت سیدالشهدا آقا امام حسین(علیه السلام) با شهربانو به دستور حضرت علی(علیه السلام) و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد. (سند:کتاب مناقب آل ابی‌طالب نوشته ابن شهرآشوب)

۲) در تاریخ نقل شده است که وقتی حضرت شهربانو(سلام الله علیها) را آوردند، حضرت علی(علیه السلام) فرمودند “این خانم از خاندان موجهی است و نباید او را به‌عنوان کنیز به ازدواج درآورد و خودش باید همسر خودشان را انتخاب کند” و خود او امام حسین(علیه السلام) را به شوهری و نکاح خود انتخاب کرد، بنابراین اصل این شبهه از اساس چیزی باطل و نفی شده می باشد.

۳) در مبانی فقهی دین مبین اسلام و مکتب معظم تشیع وارد شده که هر غنیمتی اعم از اموال منقوله، اراضی، کنیز که تحت حاکمیت ظالمان از افراد مشرک‌ گرفته شود، اساساً ملک امام معصوم است.

۴) فرضا، کنیز بودن شهربانو(سلام الله علیها)را اگر بخواهیم قرار بدهیم باید بگوئیم که ایشان در تملک اهل بیت(علیهم السلام) بوده و عمر بن خطاب دخالتی در ملکیّت وی نداشته که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین(علیه السلام) با شهربانو باطل شود.

۵) شما نسب ۹تن از امامان شیعه را زیر سؤال بردی؛ جادارد در اینجا از منابع خود اهل تسنن پاسخ این هتک شما مستندا داده شود:

امّ سلمه گوید: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در خانه من بود، فاطمه (سلام الله علیها)، غذایى در ظرفى که از سنگ بود پیش آورد. پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: شوهر و فرزندانت را هم بیاور تا با هم این غذا را تناول کنیم. پس از آمدن آنها، سفره گسترده شد، غذا را خوردند؛ پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) روى پارچه خیبرى نشسته و من در گوشه اى نماز مى خواندم، در همین احوال آیه تطهیر نازل شد. پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پس از نزول آیه، همان پارچه خیبرى را بر روى عزیزان خود کشید و خود هم در زیر پارچه قرار گرفت و دستها را به سوى آسمان گرفته و عرضه داشت: بار خدایا! اهل بیت و ویژگان زبده من این چهار تن اند، پروردگارا هر پلیدى را از اینان دور، و هر چه بهتر پاک نهادشان فرما !

امّ سلمه گوید: در حین دعاى پیامبر (صل الله علیه وآله وسلم)، سرم را نزدیک آوردم و گفتم: آیا من هم مشمول این دعا و موهبت هستم؟ رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: نه، لیکن تو پایان خوشى دارى (طبرى، ابن کثیر،؛ فخر رازى، واحدى نیشابورى، حاکم حَسَکانى، بَغَوى، سیوطى و دیگران نیز این روایت را با اختلاف کمى آورده اند)

در پایان ضمن دعا برای سلامتی و همچنین تعجیل در فرج ولی نعمت و مولایمان حضرت حجه ابن الحسن المهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)از پرودگار خاضعانه میخواهم تا امت اسلام را هدایت و از وسوسه های شیاطین تفرفه افکن محفوظ بدارد.

ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا بهبودی یزدی که وقت گرانبهای خود را در اختیار پایگاه خبری احوال نیوز ، قرار دادند.

و السلام علی من اتبع الهدی

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x