اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده مرکزی

رئیس پلیس فتا: دانش آموزان مراقب کلاهبرداری با شگرد کلاس های خصوصی مجازی باشند

رئیس پلیس فتا: دانش آموزان مراقب کلاهبرداری با شگرد کلاس های خصوصی مجازی باشند

دانش آموزان مراقب کلاهبرداری با شگرد کلاس های خصوصی مجازی باشند

پایگاه خبری احوال نیوز ، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در زمان ثبت نام فرزندان خود در کلاس‌های خصوصی آنلاین مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، والدین نگران افت تحصیلی فرزندان خود هستند و برای جبران این افت به دنبال کلاس‌های خصوصی هستند که بتواند عقب افتادگی دانش آموزان خود را جبران کنند.

وی افزود: متاسفانه بخشی از تبلیغات کلاس‌های آنلاین خصوصی از سوی مجرمان سایبری بوده و هدف آنها سوءاستفاده‌های مالی و اخاذی از شهروندان است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در زمان ثبت نام فرزندان در کلاس‌های تخصصی آنلاین، کلاهبردار از کاربران می‌خواهد که مبالغ ناچیزی را به عنوان پیش ثبت نام واریز کنند، سپس با هدایت کاربران به صفحات و درگاه‌های جعلی اطلاعات حساب‌ بانکی کاربران را سرقت و حساب آنان را خالی می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: جمع‌آوری اطلاعات خانواده و دانش آموز را از دیگر موارد مجرمانه برشمرد که به دنبال آن شاهد اخاذی از خانواده یا دانش آموز هستیم.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان توصیه کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا به نحوی باعث افت تحصیلی برخی از دانش‌آموزان شده است، خانواده‌ها می‌توانند علاوه بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی با استفاده از روش‌های مختلف مانند کتاب‌ها و cd های کمک آموزشی و مواردی از این قبیل باعث تقویت سطح سواد فرزندان خود شوند، ضمن آن‌که برای استفاده از کلاس‌های آنلاین حتما از موسسات معتبر و شناخته شده درخواست خدمات کنند و مراقب باشند اطلاعات محرمانه و خصوصی خود و فرزندانش را در اختیار این افراد نگذارند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x