اجتماعی استان اصفهان اقتصادی بهداشت بین الملل تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه شرق شمال غرب فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اگر مظطرب هستید و فشار عصبی طاقت شمارا بریده است از رنگ سبز استفاده کنید رنگ سبز آرامش بخش است

اگر مظطرب هستید و فشار عصبی طاقت شمارا بریده است از رنگ سبز استفاده کنید رنگ سبز آرامش بخش است

 

قسمت دوم

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، فاطمه فولادگر پژوهشگری که مطالعات زیادی را در ارتباط با رنگ انجام داده است. از این رو پای صحبت فاطمه فولادگر نشسته و در ارتباط با دنیای زیبای رنگها می گوید : رنگ یکی از اجزای نور است که شامل طول موج های مختلف از انرژی است.وقتی نور روی سلولهای گیرنده ی نور در شبکیه ی چشم قرار میگیرد،به تکانه های الکتریکی تبدیل میشود و به سمت مغز حرکت میکند و باعث رها شدن هورمون ها میشود.

در نظر بگیرید که در فصول سرما مثل زمستان خصوصا در نواحی شمال به دلیل کاهش تابش خورشید با جذب کمتری از پرتوها صورت میگیرد.در این فصول درصد زیادی از مردم دچار بی حوصلگی و افسردگی می‌شوند ،چرا که کمتر در معرض تابش نور خورشید قرار می‌گیرند.نور خورشید به تنظیم ترشحات ملاتونین و افزایش سروتونین در مغز کمک میکند و در بهبود افسردگی و بی حوصلگی معاصر است .در بدن ما هفت چاکرای اصلی یا انرژی و ۲۱ چاکرای فرعی وجود دارد.

هفت مرکز اصلی در نقاطی تشکیل یافته اند که خطوط ثابت نور یا خطوط انرژی ۱۴ بار تقاطع می یابند.علاوه بر اینها تعدادی مراکز یا چاکرای کوچک تر وجود دارند که در طب سوزنی از آنها استفاده میشود.هفت چاکرای اصلی در امتداد ستون فقرات قرار گرفته و هر یک از آنها با یکی از غدد درون ریز کالبد جسمانی در ارتباط می‌باشد.افرادی که استعداد هاله بینی داشته باشند،این نقاط را به صورت صفحات نوری یا میدان انرژی مشاهده می‌کنند.هر یک از این مراکز روحی یا چاکراها در اثر ضربه روحی در زندگی فرد ممکن است مسدود گردد در این حالت غدد درون ریز قادر به حداکثر فعالیت خود نیست و به همین دلیل است که جسم دچار آسیب میشود.از این رو ترمیم یا درمان چاکراهای اصلی به کمک انرژی درمانی یا رنگ درمانی حایز اهمیت است. اگرچه هر مرکز روحی یا چاکرا دارای کلیه طیف های رنگی میباشد،اما فقط یک رنگ بر هر کدام غالب است. رنگهای غالب به چاکراها به ترتیب از پایین به بالا عبارتند از:قرمز،زرد،ابی،نیلی،بنفش رنگ سبز در قران و نظریه های روانشناسی و علمی آن:درباره رنگ سبز در قران و نظریه های روانشناسی تاکید بیشتری شده است. قران کریم می فرماید:رنگ سبز از ثبات عقیده و خود شناسی حکایت میکند.در مجموعه از اشارات قران کریم و تحقیقات دانشمندان روشن میشود که رنگ سبز از رنگهای شادی آور و نشانه های ربوبیت پروردگار عالمیان است و به توحید ربوبی دلالت دارد.از دیدگاه روانشناسی:اگر مظطرب هستید و فشار عصبی طاقت شمارا بریده است از رنگ سبز استفاده کنید رنگ سبز آرامش بخش است و فشار خون را کاهش میدهد. نظریه های علمی و قرآنی درباره رنگ قرمز : رنگ قرمز از نظر بوعلی سینا انرژی دهنده و محرک بسیار قوی است.به گفته ی بوعلی سینا فشارخون را بالا میبرد و جزو رنگ های گرم است،به هضم غذا کمک میکند و سفره قرمز اشتها را زیاد میکند.رنگ قرمز تنها رنگی است که نوزاد از ابتدا آن را میشناسد از دیدگاه روانشناسی: اگر از کم خونی رنج میبرید میوه های قرمز رنگ مانند گیلاس،توت فرنگی،گوشت قرمز استفاده کنید و این همان چیزی است که علما و اطبا در قرون گذشته به آن پی بردند و خداوند رحمان در ۱۵ قرن پیش در قران اشاره داشته است. در ادامه به خواص قرآنی و علمی و روانشناسی دیگر رنگها میپردازیم.

فاطمه فولادگر
انتهای پیام/*
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x