اجتماعی بین الملل چندر رسانه حقوق بشر حوادث

حمله پلیس با گاز اشک‌آور به مهاجران در بازداشتگاه / تظاهرکنندگان پرچم آمریکا را پایین کشیده و به جای آن پرچم کشور مکزیک را بر افراشتند

پلیس آمریکا برای متفرق کردن مهاجرانی که در یکی از مراکز بازداشت در لوئیزیانا دست به اعتراض زده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

درگیری پلیس با مهاجران در بازداشتگاهی در لوئیزیانابه گزارش پایگاه خبری احوال نیوزبه نقل از بازفیدنیوز، پس از آنکه بیش از ۱۰۰ نفر از مهاجران در یکی از مراکز بازداشت آمریکا در لوئیزیانا تظاهرات کردند، پلیس برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک آور استفاده کرد. بنابر اعلام منابع آگاه، پلیس سپس این مهاجران را به یک بازداشتگاه دیگر منتقل کرد. سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا هنوز هیچ جزئیاتی درباره این حادثه منتشر نکرده است.

این اتفاق چند روز پس از آن افتاد که پلیس در یکی دیگر از مراکز بازداشت در لوئیزیانا، برای متفرق کردن حدود ۳۰ تظاهرکننده از گاز اشک آور استفاده کرده بود. این مهاجران که سپس از سوی پلیس بازداشت و به یک مرکز دیگر منتقل شدند، اعلام کردند از سوی پلیس مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته اند.

پس از علنی شدن این خبر، سخنگوی سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در ایمیلی به روزنامه بازفیدنیوز این خبر را تأیید کرد. این سازمان سابقه‌ای طولانی در سوء استفاده و آزار و اذیت مهاجران در مراکز بازداشت دارد. سال گذشته، یکی از مراکز بازداشت سازمان اعمال مهاجرت و گمرک، زنی را که از سوی یکی از کارکنان زندان مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته بود، در سلول انفرادی قرار داد. هدف این سازمان از قرار دادن زن در سلول انفرادی این بود را که او را مجبور کند اتهاماتی که به این کارمند متجاوز وارد کرده است، پس بگیرد. تعداد دیگری از مهاجران هم اعتراف کرده اند که آن‌ها را به دلایل مشابه در سلول انفرادی قرار داده اند.

مراکز بازداشت آمریکا در هفته‌های اخیر به دلیل وضع تأسف بار مهاجران و پرجمعیت بودن این مراکز از سوی مقامات زیادی مورد انتقاد قرار گرفته اند. نشریه هیل چندی پیش در گزارشی اعلام کرد بحران بهداشت و سلامت که گریبانگیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده و شرایط زندگی این کودکان در بازداشتگاه‌های آمریکا واقعا وحشتناک است.

چند هفته پیش هم گروهی از معترضان به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، در مقابل سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا در آرورا در کلرادو تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان همچنین پرچم آمریکا را پایین کشیده و به جای آن پرچم کشور مکزیک را بر افراشتند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x